Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

KET pokyčiai: nuo lapkričio 1 d. „klevai“ važiuos greičiau

Nuo lapkričio pirmosios, kaip įprasta, keičiasi kelių eismo taisyklių nustatytos leistino greičio normos, tačiau šiais metais nuo minėtosios datos įsigalios ir svarbūs pakeitimai pradedantiesiems vairuotojams. Dviejų metų vairavimo patirties neturintys vairuotojai nuo šiol galės važiuoti greičiau.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Iki šiol keliuose su asfalto ar betono danga 70 km/val. greičiu galėję važiuoti „klevai“, nuo lapkričio 1 d., greitį tokiuose keliuose galės padidinti dar 20 km/val. Pagal naujai įsigaliosiančias taisykles, 70 km/val. greičio apribojimas pradedantiesiems, kaip ir visiems vairuotojams, išliks tik žvyrkeliuose ar kelio ruožuose, kur yra tokį greitį ribojantys ženklai.

Naujosios taisyklės taip pat nustato, kad pradedantieji vairuotojai magistralėse galės važiuoti 100 km/val., o greitkeliuose – 90 km/val. greičiu.

Vairavimo mokyklos „Draiveris“ vairavimo instruktorius ir teorinių paskaitų dėstytojas Egidijus Šimkūnas, paklaustas apie naujas normas, neabejojo, kad šį pakeitimą reikia vertinti teigiamai.

„Eisme susidaro greičių skirtumas, kuris yra labai pavojingas lenkiant. Taip pat važiuojantys lėčiau stabdo eismą, dėl to susidaro automobilių kolonos ir spūstys. O ir šis pakeitimas esminių skirtumų neturės, juk dažniausiai jauni žmonės vis tiek važiuoja greičiau nei numatyta KET. Be to, užsienio šalyse tokių apribojimų pradedantiesiems visai nėra, todėl be jų nebus blogai ir mums“, – aiškino instruktorius.

Paklausti apie pakeitimus, pradedantieji vairuotojai taip pat antrino vairavimo instruktoriui sakydami, kad taip sumažės „klevų“ ir didesnę vairavimo patirtį turinčių vairuotojų atskirtis. Prieš mėnesį teisę vairuoti gavęs 15min skaitytojas Žygintas džiaugėsi tokiais pakeitimais teigdamas, kad taip kelyje pavyks išvengti konfliktų.

„Pastebiu, kad važiuodamas lėčiau sulaukiu neigiamos kitų vairuotojų reakcijos, kad neva „tempiuosi“. Dėl šios priežasties manau, kad toks pakeitimas bus į naudą visiems: mes nestabdysime eismo, o ir kiti vairuotojai mažiau rizikuos lenkdami“, – pasakojo skaitytojas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vairuotojo pažymėjimas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vairuotojo pažymėjimas

Apie pažeidimų išvengimą kalbėjo ir „Grockio vairavimo mokyklos“ direktorius Aurimas Grockis. Instruktorius teigė, kad tokio pakeitimo Lietuvai reikėjo jau seniai, mat neretais atvejais pats faktas, kad priekyje važiuoja automobilis su „klevo“ lapu, sukelia pavojingus kitų vairuotojų manevrus.

„Dažnai kiti vairuotojai pamatę mokinį ar „klevą“ kerta ištisines juostas ir išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą pavojingose vietose. Be to, šis pakeitimas suteiks galimybę iš karto žmogų mokyti vairuoti taip, kaip ir pridera. Vos gavę vairuotojo pažymėjimą nemažai žmonių vis vien bijo ir važiuoja lėtai, o po kurio laiko, kai įpranta, pradeda lakstyti“, – pastebėjimais dalijosi instruktorius.

A.Grockis, pritardamas tokiam pakeitimui, prasitarė ir apie vairuotojų atskirties panaikinimą. Anot jo, sulyginus važiavimo greičius, būtų galima panaikinti ir pradedantįjį vairuotoją skiriantį ženklą – „klevą“. Mat taip 2 metų vairavimo patirties neturintys vairuotojai išvengtų įtampos, o ir kiti eismo dalyviai taptų tolerantiškesni.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų