Žinoma, ką pasakysite – „Porsche Panamera“ yra prabangus GT su varikliu priekyje. Tačiau įprastai šiai klasei priskiriami prabangūs kupė – „Aston Martin“, „Bentley“, „Maserati“, „Ferrari“, „Mercedes-Benz“ ir kiti gražuoliai, sukurti ilgoms ir stilingoms kelionėms. 928 toks ir turėjo būti. Septintojo dešimtmečio pabaigoje-aštuntojo pradžioje „Porsche “ žvalgėsi, koks pelningesnis modelis galėtų pakeisti ypatingąjį 911, kurį, tiesą sakant, nebuvo toks smagus vairuoti.
Taip, 911 buvo vikrus ir greitas, tačiau dėl savo netradicinės konstrukcijos (gale sumontuoto variklio), jis reikalavo nemenkų vairuotojo įgūdžių. Dažnai 911 buvo vadinamas našlių kūrėju arba lėčiausiu automobiliu posūkiuose. Ir ne todėl, kad posūkius įveikdavo labai prastai – tiesiog retas ryždavosi paieškoti sukibimo ribų.
Taigi, 1971 metais paties Ferdinando Porsche nurodymu prasidėjo 928 kūrimas. Tai turėjo būti prabangus, greitas, tačiau kartu ir praktiškas automobilis. Iš pat pradžių planuota, kad jis puikiai tiks ilgoms kelionėms, bus lengvai vairuojamas ir kiek priimtinesnis masėms. Kartu tai turėjo būti pirmasis tikras išskirtinai tik „Porsche“ sukurtas modelis. Kodėl? Na, 911 buvo paremtas 356 modeliu, kuris buvo sukurtas modifikuojant Vabalą. Tuo tarpu 924 buvo bendras „Volkswagen“ ir „Audi“ projektas. Galiausiai, 914 taip pat daug kur nešiojo VW logotipą.
„Porsche 928“ gamyba prasidėjo 1977 metais. Šis automobilis iš karto sulaukė pagyrų – jis buvo gražus, greitas, o ir tas skysčiu aušinamas V8 variklis buvo išties smagus. Dizaino prasme 928 buvo pakankamai pažangus – turėjo kėbulo spalvos bamperius (tais laikais tai buvo retas bruožas), „Lamborghini Miura“ įkvėptus priekinius žibintus, kartu su vairu judantį prietaisų skydelį.
Kadangi pavarų dėžė buvo sumontuota gale, pavyko pasiekti tobulą svorio pasiskirstymą. Bent 80 proc. „Porsche 928“ buvo parduota su automatine transmisija (pritaikyta „Mercedes-Benz“ dėže), kas dar labiau pabrėžė GT klasės bruožus.
Tačiau trumpam sugrįžkime prie „Panamera“. Šis modelis, gaminamas nuo 2009 metų, buvo sukurtas žvalgantis į 1988-1991 metais tobulintą 989 prototipą. 989 turėjo būti tarsi keturduris 911. Tačiau mažai kas žino, kad „Panamera“ kūrėjai įkvėpimo ieškojo ir kitoje senoje „Porsche “ koncepcijoje – keturduriame 928.
1984 metais „Porsche“ savo vadovui Ferdinandui Porsche 75-ojo gimtadienio proga įteikė ypatingą dovaną – modifikuotą 928, pažymėtą 942 ženklu. Tai buvo 928 su 254 mm ilgesne ratų baze, 5 litrų V8 varikliu, naujais žibintais ir buferiais. Kai kurie šio automobilio stiliaus elementai tik po poros metų pasiekė masinės gamybos modelius. Tai buvo išvaizdus vienetinis automobilis, kuris išties patiko naujajam savininkui.
1987 metais „Porsche“ kompanija vėl prisiminė tą dovaną. Buvo sukurtas dar vienas 928 su ilgesne ratų baze, tačiau šįkart jam suteikta antroji durelių pora. Galinės šio prototipo durelės buvo atidaromos atgal ir buvo labai siauros (panašiai kaip daug vėliau pasirodžiusio „Mazda RX-8“), tačiau palengvino patekimą ant galinės sėdynės. „Porsche“ netgi pavyko išlaikyti neblogą svorio pasiskirstymą ir proporcijas, tačiau keturduris 928 niekada nepasiekė gamybos.
Kai buvo kuriamas Porsche „Panamera“, inžinieriai ir dizaineriai ieškojo įkvėpimo markės istorijoje. Keturduris 928 priminė apie senąjį GT, kurio charakterio savybes „Porsche“ bandė suteikti naujausiam savo kūriniui. Ar pavyko tai pasiekti – spręskite patys. Tačiau istorija visada sukasi ratu – 2006 metais buvo pasirodę gandų, kad „Porsche“ planuoja „Panamera“ pagrindu sukurti sportišką kupė, kuris, galbūt, taptų šių dienų 928.
Tai, kaip žinote neįvyko. „Panamera“ liko „Panamera“, o 928 gamyba baigėsi 1995 metais. Porsche 928 iki šiol yra vienas elegantiškiausių šios markės modelių, todėl jų vertė šiuo metu sparčiai kyla.