K.Taškūnas tikina, kad geriausiu šalies vairuotoju jam padėjo tapti paprastas dalykas: važiuoti reikia ramiai ir tolygiai.
„Pagrindinis principas, norint tikrai gerai vairuoti – būti ramiam ir važiuoti ramiai. Būtent tokį ramų, racionalų vairavimo stilių, kuris draugiškas ir jūsų automobiliui, ir gamtai, ir piniginei propaguoja vadinamojo ekovairavimo atstovai, o ši iš Vakarų ateinanti naujovė pamažu įsitvirtina ir Lietuvoje. Vairavimo mokyklos rengia specialius kursus, kuriuose moko tokio vairavimo subtilybių, o dalis ekovairavimo elementų įtraukta į vairuotojų egzaminus“, – pasakojo K.Taškūnas, draudimo bendrovės BTA Klientu aptarnavimo departamento direktorius.
Didžiausias vairuotojų priešas – stresas
Didžiausias vairuotojų priešas kelyje – stresas, skubėjimas ir noras pergudrauti kitus eismo dalyvius.
Beveik du trečdalius Lietuvos vairuotojų nervina nerodantys posūkių kiti vairuotojai, o kas antram kelia stresą staigiai manevruojantys tarp eismo juostų ar agresyviai privažiuojantys iš galo, parodė šiemet birželį visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta reprezentatyvi apklausa.
Didžiausias vairuotojų priešas kelyje – stresas, skubėjimas ir noras pergudrauti kitus eismo dalyvius.
„Skubėjimas nuo sankryžos prie sankryžos, nuolatinis akceleratoriaus bei stabdžio pedalo spaudymas, staigus manevravimas, saugaus atstumo nesilaikymas – visa tai yra agresyvaus vairavimo išraiška. Ypač daug tokio vairavimo pastebiu mieste, bet ir užmiestyje žmonės tampa nekantrūs, pasiduoda emocijoms ir įtiki, kad skubėjimas yra teisingas pasirinkimas, nors yra priešingai“, – tikino vairavimo specialistas.
Jo teigimu, geras vairuotojas pirmiausiai turi būti geras strategas: stebėti eismą, kelio reljefą, galvoti į priekį, matyti kitus vairuotojus kelyje ir jų veiksmus.
„Laikantis tokios strategijos, vairuotojas valdo situaciją, o ne situacija vairuotoją. Išlaikydami pastovų greitį ir saugų atstumą, įgyjame daugiau laisvės manevrams: greitėti, stabdyti, apvažiuoti kliūtį ar be streso aplenkti kitą automobilį“, – įsitikinęs jis.
Amžina problema – degalų sąnaudos
Praktiškai pritaikyti ekologiško vairavimo įgūdžiai leidžia tausoti automobilį, o degalų sąnaudas sumažinti apie 10-15 proc.
„Kiekvienas prisilietimas prie greičio ar stabdžio pedalo yra sudeginta energija, kuri automobilyje gaunama tik iš degalų. Sudeginti degalai virsta išmetamosiomis dujomis. Kuo tolygiau važiuojame, tuo daugiau degalų sutaupome ir tuo mažiau teršiame aplinką. Išmokę ekologiško vairavimo principų vairuotojai gali sutaupyti 10-15 proc. degalų. Tai ypač aktualu transporto įmonėms, bet ir individualiems vairuotojams tai turi reikšmės“, – tvirtino K.Taškūnas.
Pasak K.Taškūno, ekonomiškiausias ir optimaliausias greitis užmiestyje yra 90-100 km/val.
„Ten, kur leistinas greitis 130 km/val. žinokite, kad ekonomiškai tokiu greičiu važiuoti nenaudinga. Nuo 100 km/val. greičio degalų sąnaudos ima augti. Jei yra galimybė automobilyje matyti momentinį degalų sunaudojimą, patariu jį stebėti, tikrai labai gerai veikia ir motyvuoja važiuoti taupiau“, – sakė jis.
4 svarbiausios vairavimo taisyklės
1. Ramus greitėjimas. Nuo sankryžos iki sankryžos nereikia lėkti, patariama vengti staigaus stabdymo prieš pat šviesoforą. Jei priekyje dega raudonas šviesoforo signalas, prie sankryžos galima ir pririedėti. Rekomeduojama kuo ilgiau važiuoti tolygiu greičiu.
2. Atstumas. Saugaus atstumo besilaikantys vairuotojai manevrus gali atlikti laiku ir neerzindami kitų eismo dalyvių.
3. Tinkamas greitis. Saugus greitis ne tas, kuris leidžiamas, o tas, kuris atitinka situaciją ir aplinkybes.
4. Padangų būklė. Kad vairavimas būtų ekonomiškas, ekologiškas ir saugus, didelis dėmesys skiriamas padangų būklei: jos turi atitikti sezoną ir būti tinkamo slėgio.