Tad pirmas įspūdis akivaizdus: „Octavia“ yra sumažintas „Superb“ variantas. Tačiau, kieme pastatęs ją šalia penkerių metų „Audi A6“ sedano, nustebau – beveik vienodo dydžio.
Kažkuo panašus ir dizainas. „Škoda“ (sedanas) savo linijomis labai primena kupė stogo „bangą“, tad pirma mintis – agresyvesnis, dailesnis modelis, išlaikęs ankstenių modelių DNR.
Tad „Škoda Octavia“ kūrėjų pretenzijos aiškios – ne tik praktiškas, bet ir išvaizdus automobilis.
Iš esmės, kalbant apie dizaino sprendimus, panašiai kaip VW – į akis krenta didelis užrašas ant automobilio galo, galinės dalies sprendimai primena tą patį „Superb“ ir „Kodiaq“ – žibintų formos ir bagažinės dangčio linkiai. Beje, bagažinės dangtis bandytame modelyje atidaromas su galiniu stiklu. Bet bus ir „universalo“ versija, kaipgi be jos.
Suprasti akimirksniu
- Bandytas modelis – 2.0 TDI CR DPF 110 kW (150 AG) DSG. Style komplektacija su priedais: virtualiu bagažinės atidarymo pedalu, šildomu priekiniu stiklu, pagerinta salono apdaila „Piano black“, projekciniu ekranu, „Canton“ garso aparatūra, MATRIX LED priekiniais žibintais ir visom įmanomom elektroninėm saugumo sistemom ir t.t. kainuoja apie 29 000 Eur.
- Minimalios komplektacijos kaina – 20 347 Eur. Bazinė „Style“ komplektacijos kaina – 22 438 Eur.
- Bazinis siūlomas variklis -1 litro tūrio, 3 cilindrų turbobenzininis 110 AG.Galingiausias – 204 AG iš tinklo įkraunamas hibridas. Siūlomi trijų skirtingų galingumų 2 litrų tūrio dyzeliniai varikliai. Bus ir CNG dujinis variantas.
- Pasirinktinai – priekinių arba visų ratų pavara, mechaninė arba dviejų sankabų automatinės pavarų dėžė. Automobilis sukonstruotas ant „VW Golf 8“ platformos, tad jėgaines ir transmisijas dalinsis su šiuo modeliu. Todėl „Octavia“ turės ir „mild hybrid“ technologiją.
Priekyje – vizualiai platesnis „veidas“, jokių per pusę padalintų žibintų. Vėlgi „Superb“ ar mažojo „Scala“ plati šypsena. Kita vertus, taip segmentuotų žibintų sprendimas gali būti siejamas ne tik su dizainerių užmačiomis bet ir su pasirenkama „Full LED Matrix“ technologija.
Kita mintis, šovusi į galvą pirmojo pasivažinėjimo „Octavia“ metu – lengvumas. Gamintojų teigimu, 20,6 proc. automobilio kėbulo sudaro stiprios lengvojo lydinio konstrukcijos. Tas tikrai jaučiasi ne tik „Octavia“, bet ir „Škoda“ SUV modeliuose.
Vairavimas jau seniai yra ne tik fizinis ar techninis veiksmas, bet pirmiausia – emocija. Nors „Octavia“ išliko visi „Simply Clever“ sprendimai su gremžtukais (ant degalų bako) ir šepečiais ar skėčiais (vairuotojo durelėse), mane labiausiai stebino ir džiugino kiti dalykai: skaitmeninis skydelis, atkeliavęs iš „Volkswagen“, rodmenų projekcija ant priekinio stiklo, labai minimalistinė pavarų perjungimo svirtis („Octavia“ DSG versijoje pirmą kartą naudojama elektroninės svirties sistema). Ir apdailos, medžiagos, kurios sufleruoja, kad „Octavia“ jau seniai nebėra vadybininko mašina – tiktų ir praktiškam verslininkui.
Kur jėgainė geriausia?
Na, ir amžina diskusija, kokį variklį rinktis – dyzelinį, benzininį, ar hibridinį. Kadangi teko galimybė išbandyti visas „VW Golf 8“ jėgaines su mechanine pavarų dėže, tai pasakysiu atviru – „mild hybrid“ suteikia sparnus startuojant iš vietos. O tiesiojoje ir dyzelinė, ir benzininė jėgainė tapusios flegmatiškesnės (Euro6, WLTP, ekologija – štai kur priežastys).
Tačiau bandyta „Škoda Octavia“ buvo ne su mechanine pavara, o su dvigubos sankabos DSG. Manau, DSG suteikia dinamikos pojūtį. Todėl, net ir žinodamas, kad XXI amžiaus dyzeliai vangesni, jokio diskomforto nejutau. Vadinamasis „turbo lag“ (pauzė) yra, bet prie jos greitai priprantama.
Benzinines „Octavia“ versijas dar bandysiu. Tačiau, bendrindamas važoavimų „Golf 8“ ir „Octavia 4“ patirtis, daugiausiai „pliusų“ duočiau benzininėms „mild hybrid“ (jei pavarų dėžė mechaninė) arba dyzeliniams modeliams su puikiai veikiančia DSG.
15min bandytas modelis mišriu režimu naudojo 4,2-5 l/100 km dyzelino.