„Kia“ ikonos, „Soul“ modelio pagrindu sukurto „Trail‘ster“ kėbului buvo parinktos „Polar Pearl Snowdrift/Terra Bronze Metallic“ spalvos. Išskirtinių bruožų sąraše taip pat galima rasti suskleidžiamą medžiaginį stogą ir aliuminio dugno apsaugą. Šis visureigis (CUV) skirtas visiems, trokštantiems pabėgti nuo miesto šurmulio bei ieškantiems ekstremalios aplinkos poilsiui – sniego, purvo, rūko ir neįžengiamų bekelių labirintų.
Lengvas ir ekonomiškas „Trail‘ster“ idealiai tinka nuotykių ieškotojams, kurie keliaudami turi pasiimti daug daiktų ir įrangos. „Trail‘ster“ koncepcinį modelį sukūrė „Kia“ Kalifornijos dizaino studijos komanda. Ten pat buvo sukurti ir kiti du nepamirštami koncepciniai automobiliai – „Track‘ster“ bei „GT4 Stinger“.
„Koncepcinis modelis „Trail’ster“ yra žvilgsnis į netolimą ateitį, kurioje matome, kaip „Kia Soul“ evoliucionuoja į visais ratais varomą AWD versiją, skirtą pabėgti nuo miesto gatvių ir pasinerti į laukinių kalnų glėbį“, - aiškino „Kia Design Center of America“ (KDCA) vyriausiasis dizaineris Tomas Kearnsas.
„Jis turi beveik bet kokiais keliais galinčio važiuoti visureigio savybes bei puikiai suderina jas su kompaktiškumu, sportiškumu ir ekspresyviu dizainu“, - pridūrė jis.
„Soul“ sielos brolis tiek viduje, tiek išorėje
Visiems gerai žinomo „Soul“ modelio pagrindu sukurto „Trail‘ster“ formų ir dydžio nesumaišysite su jokiu kitu automobiliu. Vis dėlto akivaizdu, kad „Trail‘ster“ tikrai paveldėjo savo brolio „Soul“ genus.
„Polar Pearl Snowdrift“ – tai moderni neutrali kėbulo spalva, kuri puikiai žaidžia kontrasto žaidimą su „Terra Bronze Metallic“ atspalviu nudažytu stogu ir apatine kėbulo dalimi. Agresyvūs ugnies raudonumo ratų akcentai ir aliuminio sekcijos neleidžia abejoti „Trail‘ster“ dizaino estetiškumu, aukštųjų technologijų įtaka ir puikiomis eksploatacinėmis savybėmis.
Stilingų detalių sąrašą tęsia vandeniui atsparus medžiaginis stogas, leidžiantis keleiviams mėgautis atviru dangumi. Ši stogo danga įleidžia vidun daugiau šviesos bei padeda sumažinti transporto priemonės svorio centrą. Tai lemia automobilio ekonomiškumą ir geresnes dinamines savybes. Integruoti stogo bagažinės laikikliai su aliuminio profiliais – didžiulis privalumas tiems, kurių laisvalaikis neįsivaizduojamas be snieglentės, kalnų dviračių ar slidžių.
„Trail’ster“ modelio neatskiriama dalis – LED technologijos, sukuriančios unikalų apšvietimą nuo viršaus iki apačios. Automobilio priekyje dėmesys krypsta į „Kia“ skiriamuoju ženklu tapusias unikalias groteles bei K900 modelio stiliaus žibintus, kuriuos grotelės sujungia į vieną plačią liniją. Po ja – išraiškingi rūko žibintai, suteikiantys automobiliui drąsos ir veržlumo.
Keliautojo galinį stiklą taip pat puošia LED žibintų rėmas. Prisitaikymą prie kelių ir bekelių patvirtina ir aliuminio apsaugos, besitęsiančios per visą automobilio dugną ir apsaugančios važiuoklę nuo akmenų ir ledo.
Ekstravagantišką, tačiau žemišką modelio dvasią atskleidžia interjere derinami rudos odos ir aliuminio akcentai. Kūrėjai pasirūpino, kad apdaila būtų ne tik išvaizdi, bet ir patogi bei ilgaamžė. Rinkdami interjero medžiagas dizaineriai įkvėpimo sėmėsi žvalgydamiesi į žiemos sporto įrangą ir atributus.
„Norėdami pasiekti aukščiausią interjero erdvės paskirstymo lygį įkvėpimo sėmėmės iš aktyvaus laisvalaikio aksesuarų, tokių kaip snieglentininkų pirštinės, batai, šalmai“, - tikino T.Kearnsas.
Pagrindinis interjero akcentas yra švelni, tačiau tvirta centrinė konsolė, kurioje integruota pavarų perjungimo rankenėlė, AWD sistemos valdymo mechanizmas bei ryškiai raudonas variklio užvedimo mygtukas. Rudos odos dygsniuotos sėdynės turi nelygaus paviršiaus tekstilinius intarpus, o kilimėliai – aliuminio elementus. Kitos interjero detalės taip pat buvo tobulinamos žvelgiant į aukščiausios kokybės žiemos sporto atributus.
Kadangi šio ekstravagantiškojo automobilio pirmtakas yra „Soul“ modelis, galima neabejoti jo erdvumu keleiviams bei talpumu bagažui.
Pasiruošęs bet kokiems iššūkiams
„Trail’ster“ modelio ratus verčia suktis 1,6 litrų 4 cilindrų benzininis variklis su turbina. Jis pasižymi 185 AG galia ir 250 Nm sukimo momentu. Automobilis taip pat turi 6 pavarų automatinę transmisiją, kuri derinama su visų varančių ratų sistema.
„Trail‘ster“ modelis pristatomas ne tik kaip perspektyvus visais ratais varomas automobilis, bet ir išskirtinis „Through-the-Road“ hibridas. Tai reiškia, kad jis turi du energijos šaltinius – benzininį (automobilio priekyje) ir elektrinį (sumontuotą gale) variklius, sukuriančius hibridinę sistemą. Ji rūpinasi, kad visi keturi ratai važiuotų tiksliai, tačiau iš esmės jokio tiesioginio ryšio tarp variklio ir elektrinio variklio nėra. Vienintelis ryšys tarp šių dviejų komponentų – kelias, kuriuo automobilis rieda.
„Tokia sistema turi dvigubą naudą – didesnį sukimo momentą ir geresnį efektyvumą bei ekonomiškumą“, - aiškino T.Kearnsas.
Jeigu „Trail‘ster“ prasiskins kelią iki serijinės gamybos, jo degalų sąnaudos bus maždaug 25-30 proc. mieste ir 5-10 proc. užmiestyje mažesnės, lyginant su 2015 m. „Soul“ modeliu, turinčiu 2.0 litrų benzininį variklį.
Vienas iš pagrindinių „Trail’ster“ automobilio energijos šaltinių – 1,2 kWh ličio jonų polimerų baterija, „maitinanti“ 27 kW 270 voltų AC elektrinį variklį, išvystantį 35 AG ir 135 Nm sukimo momentą ir sukantį galinius ratus. Suminė šio automobilio galia - net 220 AG ir 386 Nm sukimo momentas.
Siekdama dar labiau sumažinti degalų sąnaudas sistema taip pat naudoja HSG („Hybrid Starter Generator“) starterį - generatorių ir elektrinį oro kondicionierių, kuris veikia ir kai variklis yra išjungtas.
„Trail‘ster“ kūrėjai pasirūpino, kad „Trail‘ster“ sugebėtų įveikti net sunkiausias kliūtis, todėl sukūrė jį daugiau nei 5 cm aukštesnį už „Soul“ modelį.