„Atėję į Europos rinką beveik prieš 10 metų mes buvome maži kačiukai, dabar jau esame lūšys, o ateityje tikimės būti rinkos liūtais“, – tokiu sakiniu „Kia“ planus Europoje nusako rinkodaros vadovas Europoje Arturas Martinsas.
Jis teigia, kad iš visų Europoje važinėjančių automobilių, 2,9 procentai ratuočių yra paženklinti „Kia“ ženklu. Korėjiečiai tikisi, kad šis skaičius vis didės. Šiam tikslui pasiekti pasitarnaus ne tik minėtieji „Optima“, „Sportage“ ir kiti „Kia“ gamos automobiliai, tačiau ir šviežiausias korėjiečių produktas – mažylis „Kia Rio“.
Tai jau ketvirtoji „Rio“ karta. „Kia“ atstovai teigia, kad B segmentas yra itin konkurencingas Europoje, todėl, pateikus šio segmento pirkėjams naują ir gerą produktą, galima tikėtis sėkmės.
Sėkmę „Kia“ apibūdina taip – „Rio“ turi pasiekti 2,9 proc. pardavimų kiekį tarp B segmento automobilių. Ar šis užmojis realus, ar sunkiai įvykdomas?
Atvirkštinė situacija Lietuvoje
Visgi, jei Lietuvos rinka būtų panaši į Europos, „Kia“, ko gero, tikėtųsi parduoti gerokai daugiau miesto mažylių. Lietuvos keliuose važinėja kiek daugiau nei 11 tūkst. įvairių „Kia“ automobilių – vos 0,81 procento siekiantis skaičius.
Tačiau važinėjančių „Rio“ mūsų šalyje tikrai nemažai – 764. Tai – 6,9 procento visų važinėjančių „Kia“ automobilių Lietuvoje. Tad gal ketvirtosios kartos „Rio“ Lietuvoje bus geidžiamas produktas?
Europos žurnalistus „Kia“ pakvietė į kalnų apsuptyje įsikūrusį miestelį Sintra, Portugalijoje. Čia žurnalistų laukė daugiau nei pusė šimto „Rio“ mažylių. Susipažinkite su pristatomais automobiliais:
Varikliai
Naujoji „Rio“ pirkėjams bus siūloma keturių benzininių ir dviejų dyzelinių variklių. Visi jie bus suporuoti su mechaninėmis pavarų dėžėmis, išskyrus vieną benzininį „Rio“, kuris galės būti komplektuojamas su keturių pavarų automatine pavarų dėže.
„Kia Rio“ variklių palyginimas:
Variklio tipas | 1.0 T-GDI (Benzinas) | 1.0 T-GDI (Benzinas) | 1.25 MPI (Benzinas) | 1.4 MPI (Benzinas) | 1.4 CRDi (Dyzelinas) | 1,4 CRDi (Dyzelinas) |
Galia, kW (AG) | 74 (100) | 88 (120) | 62 (84) | 74 (100) | 57 (77) | 66 (90) |
Sukimo momentas, Nm | 172 | 172 | 122 | 133 | 240 | 240 |
Ko gero, ne jums vieniems kilo klausimas, ar bus perkamas dyzelinis „Kia Rio“. Ir taip, ir ne. Vakarų Europoje vairuotojai važinėja didesnius atstumus nei mes, tad galimas daiktas, kad dyzeliniai „Rio“ atsirieks nemažą pardavimų dalį.
Lietuvoje tokių didelių atstumų nėra. Tad atrodytų, pirkti mažą miesto automobilį, varomą dyzelinu, yra mažų mažiausia nesąmonė. Tačiau nepamirškime to, kad Lietuviai vis dar labai myli dyzelinu varomus automobilius, nemokame jokių taršos mokesčių, o dėl didelių remonto išlaidų pernelyg jaudintis nereikėtų – šiam „Rio“, kaip ir kitiems „Kia“ modeliams, bus suteikiama 7 metų arba 150 tūkstančių kilometrų garantija.
Nors benzininių modelių gama yra šiek tiek platesnė, tačiau vertas dėmesio, mūsų manymu, yra tik vienas variklis – 1 litro T-GDI motoras, išvystantis 120 arklio galių.
Iš kitų benzininių variklių šis išsiskiria žvitrumu, greitesne akceleracija ir nepaverčia šio automobilio „skardine“. Varomas šiuo varikliu automobilis vartos vos apie 4,5 litro benzino, kai silpnesnieji benzininiai varikliai suvartoja praktiškai tą patį – skirtumas vos stikline benzino mažiau.
Žinoma, greičiausiai šis variantas kainuos šiek tiek daugiau nei kiti, bet su juo gausite ne tik galią, bet ir didesnius ratlankius, gražesnį interjerą ir apskritai – aukštesnį komplektacijos lygį.
Salonas
Ieškoti gražių medžiagų čia tikrai nereikėtų. Tai B segmento automobilis, tad nenustebkite, kad įsėdę viduje rasite šiurkščias ir neišvaizdžias plastmases.
Tačiau negalima sakyti, kad jos nekokybiškos – net ir važiuojant nelygiu keliu salone išlieka tyla, niekas nebarška ir neskleidžia kitokių, ausiai nemalonių garsų.
„Red pack“ (liet. – raudonasis paketas) gali suteikti jūsų „Rio“ šiek tiek išskirtinumo – salone bus suderinti raudonos ir juodos dirbtinės odos atspalviai.
Jeigu tai ne jums, galite rinktis vieną iš dviejų medžiaginių sėdynių apmušalų ir vieną iš dviejų odinių salono pasirinkimų.
Kaip ir įprasta naujiems automobiliams, vairuotojui kompaniją palaikys lietimui jautrus ekranas. Per jį galėsite valdyti muziką iš USB lizdo, suporuoti įrenginį su savo telefonu, nepaklysti padės navigacija. Ekranas galės būti 5 arba 7 colių.
„Kia“ taip džiaugiasi, kad jiems pavyko pasiekti geresnių talpumo rezultatų. Skelbiama, kad, neatlenkus sėdynių, bagažinės talpa siekia apie 325 litrus. Tai – vienas geresnių rodiklių klasėje. Taip pat naujoje „Rio“ patogiau jausis keleiviai – šiek tiek praplatinus ir prailginus kėbulą daugiau vietos atsirado viduje.
Važiavimas
Ar galima tikėtis kokių nors išskirtinių važiavimo savybių iš B segmento automobilio? Galbūt, jeigu jis yra nors kiek „karštas“. Beje, apie „Karštą“ automobilį „Rio“ gamintojai taip pat užsimena. Teigia, kad galbūt ateityje gamins „Rio“ ne tik su daugiau „raumenų“ ant buferių, tačiau ir su „Cee‘d GT“ varikliu.
„Rio“ puikiai atlieka savo darbą – važiuoja, o sukant vairą į kairę, ratai taip pat sukasi į kairę. Ir nieko čia mandriau nėra, automobilis yra skirtas nuvykti iš taško A į tašką B. Ir tai jis atlieka puikiai, komfortiškai, tyliai ir saugiai.
Pastarajam dalykui „Kia“ inžinieriai taip pat skyrė nemažai dėmesio. Jau tapo įprasta, kad ir maži automobiliai susilaukia tokių sistemų, kuriomis anksčiau galėjo pasigirti tik limuzinai, sedanai ir pan.
„Rio“ saugumo sistemų pakete – nukrypimo nuo eismo juostos stebėjimo, autonominio stabdymo, adaptyvaus autopiloto sistemos.
Tuo „Kia“ apsistoti neketina – teigia, kad 2017 metais gaminami modeliai turės dar ir aklosios zonos stebėjimo funkciją, automatiškai valdomus tolimuosius žibintus, vairuotojo nuovargio atpažinimo sistemą.
Pliusai: platus variklių pasirinkimas, daug saugumo sistemų, praktiškas erdvės atžvilgiu, 7 metų gamyklinė „Kia“ garantija;
Minusai: Automatinė pavarų dėžė komplektuojama tik su vienu varikliu, silpnesni benzininiai varikliai pernelyg „buki“.
Bandytų automobilio variantų techniniai duomenys:
Variklio tipas | 1.0 T-GDI (Benzinas) | 1.0 T-GDI (Benzinas) | 1.25 MPI (Benzinas) | 1.4 MPI (Benzinas) | 1.4 CRDi (Dyzelinas) | 1,4 CRDi (Dyzelinas) |
Maksimalus greitis, km/val | 188 | 190 | 170 | 176 | 165 | 175 |
Galia, kW (AG) | 74 (100) | 88 (120) | 62 (84) | 74 (100) | 57 (77) | 66 (90) |
Sukimo momentas, Nm | 172 | 172 | 122 | 133 | 240 | 240 |
Pagreitis 0–100 km/val, s | 10,7 | 10,2 | 12,9 | 12,2 | 14,0 | 12,0 |
Tuščio automobilio masė, kg | 1155 | 1160 | 1110 | 1130 | 1230 | 1235 |
Bagažo skyriaus talpa neatlenktos sėdynės ir užlenktos sėdynės, l | 325 / 980 | -/- | -/- | -/- | -/- | -/- |
Degalų bako talpa | 45 | -/- | -/- | -/- | -/- | -/- |
Vidutinis degalų suvartojimas, l/100km | 4,1-4,5 | 4,7 | 4,7-4,8 | 5.0 | 3,4-3,5 | 3,7-3,8 |
Nuvažiuojamas atstumas vienu baku, km | 1046 | 1022 | 1022 | 900 | 1323 | 1022 |
Ilgis/plotis/aukštis, mm | 4065/1725/1450 | -/- | -/- | -/- | -/- | -/- |
Ratų dydžiai | Plieniniai R15 185/65 ; Lieti R15 185/65 ; Lieti R16 195/55 ; Lieti R17 205/45 | -/- | -/- | -/- | -/- | -/- |
Taršos standartas | EURO6 | -/- | -/- | -/- | -/- | -/- |