„Tai prieštarauja rinkos ekonomikos principams ir tarptautinės prekybos taisyklėms, kenkia Kinijos ir ES ekonominiam ir prekybos bendradarbiavimui bei pasaulinės automobilių gamybos ir tiekimo grandinės stabilumui“, – sakė Užsienio reikalų ministerijos atstovas Lin Jianas (Lin Dzianas).
Europos Komisija trečiadienį pagrasino jau kitą mėnesį įvesti naujus muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nebent šis klausimas būtų išspręstas dialogu.
EK nurodė preliminariai nustačiusi, kad esama nesąžiningo subsidijavimo, ir pridūrė: „Jei diskusijos su Kinijos valdžia nenuves prie veiksmingo sprendimo, šie negalutiniai kompensuojamieji muitai bus įvesti nuo liepos 4 dienos.“
Šaltiniai automobilių pramonėje naujienų agentūrai AFP sakė, kad tarifai turėtų padidėti ne daugiau kaip 25 procentais, be galiojančio 10 proc. muito.
Vokietijos transporto ministras trečiadienį pareiškė, kad dėl ES grasinimo įvesti didesnius importo mokesčius kiniškiems elektromobiliams kyla prekybos karo su Pekinu pavojus.
„Europos Komisijos baudžiamieji muitai smogė Vokietijos bendrovėms ir jų pagrindiniams produktams. Automobiliai turi pigti dėl didesnės konkurencijos, atvirų rinkų ir daug geresnių verslo sąlygų ES, o ne dėl prekybos karo ir rinkos izoliavimo“, – socialiniame tinkle „X“ teigė Volkeris Wissingas (Folkeris Visingas).
„Raginame ES laikytis savo įsipareigojimo remti laisvąją prekybą ir priešintis protekcionizmui bei bendradarbiauti su Kinija siekiant palaikyti bendrus Kinijos ir ES ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo interesus“, – sakė Lin Jianas.
Europa nuo seno didžiuojasi savo automobilių sektoriumi – jo reputaciją sukūrė kultiniai prekių ženklai nuo „Mercedes“ iki „Ferrari“. Tačiau dėl artėjančios vidaus degimo variklių eros pabaigos ir Kinijos pranašumo pereinant prie elektra varomų automobilių Europa šiame sektoriuje susiduria su egzistencine grėsme.
Pernai Briuselis pradėjo tyrimą dėl Kinijos elektromobilių subsidijų, o pareigūnai teigė norintys sustabdyti, jų teigimu, nesąžiningą praktiką, dėl kurios Europos automobilių gamintojai patiria nuostolių priverstinai mažindami kainas.