Praėjus daugiau nei 20-čiai metų, 1998-aisiais VW pristatė nedidelį miesto automobilį „Lupo“, su trimis skirtingomis versijomis: bazinėmis „Lupo“, itin ekonomiškomis „Lupo 3L“ ir smagiems pasivažinėjimams suprojektuotomis „Lupo GTI“ versijomis.
Būtent pastarieji modeliai savo charakteriu ir koncepcija priminė pirmosios kartos „Golf GTI“. Tai – mažas akiplėša: standartinis, tonos nesveriantis hečbekas su 1,6 litro atmosferiniu varikliu (125 AG ir 152 Nm) yra puikus pavyzdys, įrodantis, kad automobiliui nereikia poros šimtų „arklių“ tam, kad būtų smagu jį valdyti.
Verta pabrėžti, kad „Lupo GTI“ yra itin retas automobilis Lietuvoje: Autoplius.lt duomenimis, nuo 2011-ųjų šalyje buvo parduodamas tik vienas toks automobilis (beveik prieš trejus metus). Visus šiuo metu parduodamus „Volkswagen Lupo“ portale Autoplius.lt galite rasti paspaudę šią nuorodą.
Iki 100 km/val. „Lupo GTI“ pagreitėja per maždaug 8 sekundes bei gali pasiekti maksimalų 204 km/val. greitį. Populiariausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt kaip tik šiuo metu parduodamas „Volkswagen Lupo GTI“, pirmajame „Autoplius Fast Lap“ etape lenktynininkui Taurui Tunylai padėjęs iškovoti 2-ąją vietą. Tai – aukštas pasiekimas, žinant, kokį tempą 1600 klasėje diktuoja piktus „Honda“ modelius vairuojantys benzingalviai.
Iki 100 km/val. „Lupo GTI“ pagreitėja per maždaug 8 sekundes bei gali pasiekti maksimalų 204 km/val. greitį.
Nors ir praktinė galimybė nuvažiuoti šiuo modeliu į parduotuvę beveik nebeegzistuoja, visas parduodamo „Lupo“ potencialas atsiskleidžia lenktynių trasoje, kada vairą perima įgudusios rankos.
Mat, investuota daug darbo, siekiant karštą miesto hečbeką paversti dar karštesniu lenktynių trasos hečbeku.
Anot lenktynėse šį automobilį vairavusio T.Tunylos, sunku rasti agregatus, kurie nebūtų perdaryti dėl geresnio rezultato. Originaliai šis modelis kaip paprastas, gatvei skirtas „Lupo GTI“ nugyveno labai trumpą gyvenimą – jau ankstyvoje jaunystėje „Volkswagen Motorsport“ divizija pasirinko šį konkretų automobilį, kaip pradedančiųjų lenktynininkų pamėgtos Vokietijos ADAC serijos „Lupo GTI CUP“ dalyvį. O pakeitimai šiai klasei – radikalūs ir kiekvienam rate sutaupantys daug laiko.
„Lupo GTI CUP“ lenktynių serijai ruošti modeliai taip pat buvo aprūpinti ir specialiomis šešių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Vokietijoje automobilio pakaba buvo perdaryta iš pagrindų: priekyje sumontuoti „MacPherson“ tipo komponentai – tai suteikia platesnes bei lengvesnes reguliavimo galimybes. Lanksčiosios jungtys galinėje pakaboje pakeistos sferiniais guoliais („šaesais“), o tai suteikia gerokai daugiau standumo bei taip pat palengvina reguliavimą lenktynių metu, kada brangi ne tik kiekviena rato įveikimo sekundė, bet ir laikas, praleistas reguliuojant automobilio komponentus. „Lupo GTI CUP“ lenktynių serijai ruošti modeliai taip pat buvo aprūpinti ir specialiomis šešių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. Dėl didesnių perdavimų laipsnių, pavaros šiame modelyje yra akivaizdžiai trumpesnės nei gatvei skirtose versijose.
Atsidūręs Lietuvoje „Volkswagen Lupo GTI“ taip pat perėjo per eilę meistrų. Visi darbai buvo planuojami kruopščiai parenkant komponentus, kad šie tarnautų pagal paskirtį ir būtų išnaudojami pagal specifikacijas. Kadangi šiuo VW buvo ketinama važiuoti ištvermės (ilgų distancijų) lenktynėse, buvo
nuspręsta rinktis dilimui atsparią, tačiau pakankamai agresyvią stabdžių sistemą, kuri, anot Tauro Tunylos po pirmojo „Autoplius Fast Lap“ etapo, praktiškai neparodė jokių nusidėvėjimo žymių.
Už variklio sugebėjimą kvėpuoti ir palaikyti didelį pulsą ilgam buvo atsakingi gabūs vyrukai iš „EAMV“ dirbtuvių. Jie ant 1,6 litro bloko „užmovė“ „Super1600“ galvutę. Piktesni paskirstymo velenėliai, pralaidesni paėmimo ir išmetimo kanalai bei aibė kitų sprendimų leidžia dabartiniam varikliui naudingiau suktis aukštesnių sūkių diapazone. „Kai prasuksime ant galios matavimo stendo, sužinosime, kiek „arklių“ slepiasi po variklio dangčiu. Teoriškai, turėtų būti apie 170-190 AG“, – teigia Tauras Tunyla.
Tokį rezultatą pasiekti padeda ir iš anglies pluošto pagaminta oro paėmimo dėžė. Jos paskirtis – suteikti varikliui kuo daugiau šviežio oro be jokių turbulencijų. Mat, į karboninę oro dėžę patenka gaivus (lauko temperatūros) oras – jis nesimaišo kartu su variklio skyriuje kaistančiu oru. O kaip žinia, šaltesnis oras yra tankesnis ir būtent tai varikliui suteikia ne tik puikų įsiurbimo garsą, bet ir daugiau galios.
Sportinio „Volkswagen Lupo GTI“ salone – ne tik būtina lenktynėms saugos įranga, bet ir pažangi duomenų apie važiavimą kaupimo sistema. „STACK“ gamintojo „datalogeris“ leidžia nagrinėti, kaip buvo įveikta trasa: kiek akceleratoriaus nuspausta tam tikrame posūkyje, kada pradėta stabdyti ir pan. „Lenktynininko progresas be tokios sistemos užima daug daugiau
laiko“, – tvirtina Tauras Tunyla. Lenktynininkas priduria, jog visi progresai turi būti paremti matavimais, o ne spėjimais ar prielaidomis. „Datalogeris“ padeda objektyviau įvertinti tai, kaip rato įveikimo laikui įtaką daro tiek vairuotojo veiksmai, tiek automobilio reguliavimo subtilybės.
Be visų kitų žaislų, verta akcentuoti greitą automobilio pakėlimo sistemą. Prijungus suspausto oro tiekimą, nereikės ieškoti, už ko pakelėjais pakelti nesunkų „Lupo GTI“ kėbulą. Iš dugno išlendantys pneumatiniai keltuvai šį darba padarys už mechanikus.
Neįmanoma nepastebėti ir nuotaikingo automobilio apklijavimo. „Pakalikais“ (iš animacinio filmo) papuoštas „Lupo GTI“ – neabejotinai vienas įdomesnių lenktyninių automobilių Lietuvoje.
Parduodamo automobilio skelbimą portale Autoplius.lt galite pamatyti, paspaudę šią nuorodą.