Greitojo maisto kultūros simboliu Vokietijoje tapusi kiaulienos dešrelė, pagardinta aštriu pomidorų padažu ir kario milteliais, ištisus dešimtmečius neužleidžia populiariausio darbininkų patiekalo titulo. Šios dešrelės, vokiškai vadinamos „currywurst“, parduodamos pigiose užeigose ir traukinių stotyse, o taip pat ir „Volkswagen“ būstinėje Volfsburge.
Didžiulėse automobilių gamyklos virtuvėse Francesco Lo Prestis pjausto kiaulieną, kuri bus sumalta ir sukimšta į dešrelių apvalkalus. Po to dešrelės bus rūkomos ir kepamos.
Darbininkų itin mėgiamos dešrelės siūlomos daugumos „Volkswagen“ gamyklų visame pasaulyje valgyklose. Jų galima rasti JAV gamyklų valgyklose, taip pat Indijoje ir Kinijoje.
„Volkswagen“ kario dešreles pagal 1973 metų receptą gaminantis meistras mėsininkas automobilių milžinės virtuvėse, kurios yra visai netoli gamyklos konvejerių, dirba jau daugiau kaip 15 metų.
Jam prižiūrint, 30 tūkst. kario dešrelių gamybos procese, kuris yra išties pramoninio masto, kasdien dalyvauja maždaug 30 virtuvės darbuotojų.
Darbininkų itin mėgiamos dešrelės siūlomos daugumos „Volkswagen“ gamyklų visame pasaulyje valgyklose. Jų galima rasti JAV gamyklų valgyklose, taip pat Indijoje ir Kinijoje, kurioje jas pagal licenciją gamina vietos tiekėjas.
Vokietijoje „Volkswagen“ kario dešrelės dažnai siūlomos į įmonės automobilių prekybos salonus užsukantiems galimiems pirkėjams. Jos taip pat įtraukiamos į įmonės rinkodaros renginių meniu.
Garsioji dešrelė kartu su aštriu „Volkswagen“ prekės ženklo pomidorų padažu net pateko į kai kurių „Edeka“ prekybos tinklo parduotuvių lentynas.
Slaptas prieskonių mišinys
„Kruopščiai atrinkta mėsa, prieskonių mišinys, kuris, žinoma, yra slaptas – tokie yra pagrindiniai ingredientai“, – sako F.Lo Prestis.
„Tiesiog dar pagardini pomidorų padažu... Geresnio patiekalo niekur nerasi“, – tvirtina jis.
F.Lo Prestis negali įsivaizduoti „Volkswagen“ be šios dešrelės, kuri net yra įtraukta į oficialių „Volkswagen“ dalių sąrašą ir jai skirtas gaminio kodas 199 398 500 A.
„9 valandą ryto negavę savo kario dešrelės, darbuotojai tučtuojau surengtų streiką“, – sako jis, bet tik pusiau juokais.
Įmonės gaminamose „currywurst“ yra perpus mažiau riebalų negu daugumoje konkuruojančių produktų.
Šis skanus delikatesas „yra neatsiejama „Volkswagen“ verslo kultūros dalis“, sako Tina Berthold, kultinei dešrelei „Volkswagen“ muziejuje Volfsburge skirtos parodos, kuri veiks iki gegužės pabaigos, kuratorė.
Martinas Cordesas, „Volkswagen“ gastronomijos skyriaus direktorius, sako, kad įmonės gaminamose „currywurst“ yra perpus mažiau riebalų negu daugumoje konkuruojančių produktų. Dešrelės gaminamos iš kokybiškiausios mėsos, tad yra „labai sveikos ir neapsunkina skrandžio“.
Po karvių kempinligės krizės, kilusios praėjusio amžiaus 10-ojo dešimtmečio pabaigoje, jautienos buvo atsisakyta ir dešrelės gaminamos tik iš kiaulienos, sako meistras mėsininkas ir priduria, kad kiaulieną tiekia regioniniai tiekėjai.
2010 metais „Volkswagen“ taip pat pristatė vegetarišką, o 2015 metais – ir veganišką „currywurst“.
„Visi, paragavę mūsų „currywurst“, jas tiesiog įsimyli“, – tvirtina F.Lo Prestis.
Ir skaičiai, regis, patvirtina jo žodžius: 2015 metais „Volkswagen“ pardavė maždaug 7,2 mln. kario dešrelių – dukart daugiau negu 2008 metais.