„Tiek Savanorių prospektu, tiek Veiverių gatve juda dideli automobilių srautai. Nutiesus dviračių takus, šias trasas bus galima saugiai ir patogiai įveikti važiuojant dviračiu“, – pabrėžė Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.
Projektavimas jau baigtas
Veiverių gatvės dviračių tako ilgis sieks 5 kilometrus. Dviračių takas bus tiesiamas dešinėje gatvės pusėje važiuojant nuo centro. Beveik per visą gatvės ilgį dviračių takas bus atskirtas nuo pėsčiųjų tako – tik keliose vietose, kur šaligatvis yra labai siauras, bus įrengtas bendras dviračių ir pėsčiųjų takas. Dviračių takas bus asfaltuotas, o pėsčiųjų – išklotas trinkelėmis. Visame take bus įrengtas naujas apšvietimas.
„Veiverių gatvės dviračių tako techninis projektas jau parengtas. Šiuo metu rengiame investicijų projektą“, – tvirtino savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.
Veiverių gatvės dviračių tako techninis projektas jau parengtas. Šiuo metu rengiame investicijų projektą
Preliminariais skaičiavimais, Veiverių gatvės dviračių tako įrengimas kainuos apie 1,08 mln. eurų. Elektros tinklų rekonstrukcija ir naujo apšvietimo įrengimas turėtų kainuoti apie 500 tūkst. eurų. Šie darbai bus finansuojami Europos sąjungos ir Kauno miesto biudžeto lėšomis. Planuojama, jog realūs įrengimo darbai bus pradėti kitų metų viduryje.
Nuo centro – iki rajono
Kairėje Savanorių prospekto pusėje (važiuojant nuo centro) planuojamo dviračių tako ilgis sieks apie 6,5 kilometro – jis prasidės miesto centre ir tęsis iki sankryžos su Pramonės prospektu. Taką planuojama įrengti rekonstruojant šiuo metu esantį šaligatvį ir išnaudojant laisvus tarp šaligatvio ir gatvės esančius plotus.
Šiuo metu yra rengiamas techninis projektas. Jį parengus paaiškės, kiek šie darbai kainuos. Šiam projektui taip pat bus naudojamos Europos sąjungos ir Kauno miesto biudžeto lėšos. Darbus planuojama pradėti kitų metų antroje pusėje.
Pritaikys šaligatvius
Šiuo metu tęsiami dviračių tako Marvelėje įrengimo darbai. Iki metų pabaigos planuojama įrengti maždaug 1,6 kilometrų ilgio naująjį taką, kuris Kauną sujungs su rajonu.
Kitais metais planuojama Pramonės ir Taikos prospektuose, Kovo 11-osios, T. Masiulio, R. Kalantos ir kitose gatvėse esančius šaligatvius pritaikyti dviratininkų eismui.
„Didieji projektai ties Savanorių prospektu ir Veiverių gatve yra būtini. Tai labai svarbūs projektai, nes neturint reikiamos infrastruktūros negali tikėtis, kad daugiau kauniečių persės ant dviračių. Manau, kad visuose šiuolaikiniuose miestuose yra siekis, kad kuo daugiau žmonių važiuotų dviračiais, naudotų juos savo kasdieniams poreikiams, o ne tik pramoginiams tikslams. Taip pat reikia siekti, kad kuo daugiau dviratininkų važiuotų miesto centre – taip ir ekologiškumo problema , ir visos kitos problemos išsispręstų kompleksiškai“, – teigė Kauno miesto tarybos narys Rimantas Mikaitis.