Štai tokios, žvelgiant iš šalies – nesvarbios, tačiau ilgainiui daug rūpesčių galinčios sukelti detalės buvo aptartos per susitikimą su autobusų gamintojų atstovais, atvykusiais į atvirų durų dienas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) įmonėje, rašoma pranešime.
Rugsėjį planuojama paskelbti tarptautinį viešąjį autobusų veiklos nuomos konkursą. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketina išsinuomoti 100 dviašių autobusų, kurių ilgis siekia 12 metrų bei 50 triašių – 18 metrų ilgio autobusų.
Jei konkursas vyks be trukdžių, nauji išsinuomoti autobusai po Vilnių pradės sukti ratus kitų metų vasarą.
Jei konkursas vyks be trukdžių, nauji išsinuomoti autobusai po Vilnių pradės sukti ratus kitų metų vasarą.
Manoma, kad tai bus viena didžiausių nuomos sutarčių Baltijos valstybėse šiais metais. Planuojama, kad jo vertė be serviso paslaugų sieks apie 34 mln. eurų, o išsinuomoti autobusai sostinėje važinės aštuonerius metus.
Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Gintaro Maželio, tuomet, kai autobusų parkas išsinuomos 150 naujų autobusų, eismas miesto gatvėse pasikeis neatpažįstamai.
Tikimasi, kad dalis vilniečių susigundys naujais autobusais, ir, palikę priemiestyje, o gal net – garažuose savo automobilius, persės į greitą, šiuolaikišką ir patogų viešąjį transportą.
„Mūsų bendrovės tikslas, kad kuo daugiau darbingo amžiaus miesto gyventojų rinktųsi VVT, kaip estetiškai patrauklią ir patogią transporto rūšį, o
savo asmeninį transportą lai vilniečiai naudoja ilgesnėms savaitgalinėms kelionėms“, – sakė G. Maželis, kurio teigimu, tai iš dalies padėtų įveikti ir vieną labiausiai miestą varginančių sunkumų – mažintų spūstis.
VVT įmonės atvirų durų dienose dalyvavę autobusų gamintojų atstovai kalbėjo ir apie tai, kad pravartu techninio aptarnavimo paslaugų įkainius indeksuoti dažniau nei kartą per metus. Mat būtina atsižvelgti į vartotojų kainų indeksą – prekių ir paslaugų kainų pokyčius.
Savo ruožtu VVT įmonės atstovai akcentavo transporto priemonių variklių galią, kuro sąnaudų ir pristatymo terminų dedamąsias. Taip pat pageidavo, kad gamintojai autobusuose instaliuotų šiuolaikišką vidinę elektroninę įrangą, užtikrinančią autobuso pagrindinių parametrų monitoringą, avarinius stabdymus ir pagreitį, degalų sąnaudas, vaizdo įrašymą ir autobuso viduje, ir išorėje. Visa tai padės labiau įtikti keleiviams bei mažintų įmonės sąnaudas.
Nors viešąjį konkursą dar tik rengiamasi skelbti, šiuo metu jau planuojama, kur autobusai bus parkuojami bei kur jiems bus teikiamos serviso paslaugos – kas atliks profilaktinę techninę priežiūrą, o prireikus – suremontuos.
Niekas nebesišaipys, kad sostinės gatvėmis darda autobusų kapinynas.
Manoma, kad 150 išsinuomotų autobusų įstengs prižiūrėti 15 automechanikų. Galbūt, įgiję naujų įgūdžių, šias paslaugas galės teikti ir šiuo metu VVT dirbantys specialistai.
„Norėčiau tikėti, kad Vilnių kitąmet pasieks „21 amžiaus civilizacija“. Tuomet niekas nebesišaipys, kad sostinės gatvėmis darda autobusų „kapinynas/griuvenos“, – vylėsi G.Maželis.
Jo teigimu, savivaldybės atstovų, VVT darbuotojų bei autobusų gamintojų susitikimas buvo prasmingas. Manoma, kad diskusijos padės užkirsti kelią techniniams autobusų nuomos konkurso nesklandumams ir paspartins jo eigą.