Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjo Valdo Švedo, tiek šiemet, tiek pernai miesto kelių infrastruktūrai gerinti skirtos iš tiesų nemenkos sumos.
„Vienos iš didžiausių, nėra tokių buvę“, – teigia vedėjas, vardindamas šiuo metu Klaipėdoje vykdomus stambiuosius susisiekimo infrastruktūros projektus.
Vietoj dviejų juostų – keturios
Vienas didžiausių šiuo metu vykstančių gatvių rekonstrukcijos projektų Klaipėdoje – kelio Klipščiai–Tauralaukis rekonstrukcija, prasidėjusi birželio pradžioje. Vairuotojams jau teko patirti apribojimus, važiuoti per apylanką.
Po kelerius metus trukusių diskusijų ir ilgų derinimų bus sutvarkyta šio kelio atkarpa tarp Palangos plento iki Klaipėdos gatvės ir Tauralaukio gatvės sankryžos. Žadama, jog rekonstravus Pajūrio gatvę, patogiau bus ir gyventojams, ir visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, pėstiesiems ir dviratininkams.
Šiuo metu šioje gatvėje nebuvo pėstiesiems skirtų šaligatvių, jiems teko eiti pakele. Autobusų stotelės buvo įrengtos taip pat pakelėse. Jomis nesaugiai riedėjo ir dviratininkai.
„Šiandien yra dvi eismo juostos, po rekonstrukcijos bus keturios. Pirmiausia bus įrengtos šone dvi juostos, tad vairuotojai važiuos senąja kelio dalimi“, – pasakojo V.Švedas.
Šiandien yra dvi eismo juostos, po rekonstrukcijos bus keturios.
Ši rekonstrukcija – tai bendras Klaipėdos miesto savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos projektas, kurio vertė – daugiau negu 5,68 mln. eurų. Gatvės remonto darbus planuojama pabaigti iki kitų metų vasaros.
Prie probleminės sankryžos – šviesoforas
Šiuo metu uždraustas eismas dalyje Joniškės gatvės. Čia vykdomos rekonstrukcijos metu paklota nauja asfalto danga, taip pat bus išasfaltuota ir Šienpjovių gatvės dalis, Paupio alėja. Be to, Joniškės ir Klemiškės gatvių sankryža taps žiedine, o Joniškės ir Liepų gatvės sankryžoje bus įrengti šviesoforai.
„Dabar kaip tik formuojamos salelės, „atsistos“ šviesoforai. Manau, kad visi darbai turėtų būti baigti rugsėjį, spalį. Iki šiol buvo sunku iš Joniškio gatvės sukti į kairę centro link, problema bus išspręsta, bus įrengtas šviesoforas. Liepų gatve nebegalės judėti nenutrūkstamas mašinų srautas, tačiau šviesoforai bus su radarais, stebės srautus, reguliuos pagal tai ciklus“, – sakė vedėjas.
Šio projekto vertė apie 2,1 mln. eurų.
Netrukus nepatogumų vairuotojai pajus ir Bangų gatvėje, kur bus klojami lietaus kolektoriai. Eismas bus draudžiamas po Mokyklos gatvės viaduku, tad tam tikrų darbų etapų metu bus nukreipiamas per apylanką.
Darbus sutrikdė rangovo bankrotas
Su karantinu sutapo Šilutės plento rekonstrukcijos bei Tilžės žiedo tęstiniai darbai, pradžioje sparčiai vykę dėl karantino ištuštėjusiose gatvėse. Abu projektus vykdo tas pats rangovas „YIT Lietuva“, patogiai šeimininkaujantis erdvėje ir galintis koordinuoti susijusių gatvių darbų eigą.
Rekonstruojama 843 m Tilžės gatvės, 273 m Mokyklos gatvės ir 285 m Šilutės plento, žiedinė Mokyklos gatvių ir Šilutės plento sankryža bus pertvarkoma į šviesoforais reguliuojamą sankryžą.
„Pirmas projektas tai Tilžės gatvė ir žiedas, užsibaigia ties Šilutės pl. iki Paryžiaus Komunos gatvės. Kitas – nuo Paryžiaus komunos gatvės iki geležinkelio pervažos, įskaitant Kauno gatvės sankryžą. Kadangi buvo bankrutavęs rangovas, su nauju dirbame nuo lapkričio mėnesio. Pagal sutarties terminus darbai turėtų baigtis kitų metų vasarą. Manau, kad eismu statybininkai nebetrukdys nuo vėlyvo rudens, liks paprastesni darbai – pėsčiųjų takai, ženklinimas. Didelių apribojimų nebebus prieš žiemą. O žiedinė sankryža bus performuota į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą. Jau nuo šiandien (pirmadienio, – red.past.) yra pakitimai su eismo organizavimu. Vieni per žiedą bus paleisti, iš kitų gatvių tik su dešininiu posūkiu“, – pasakojo V.Švedas.
Pasak jo, šiuo metu darbai vyksta vakarinėje Šilutės plento pusėje, tačiau tikėtina, kad jau po trijų savaičių persikels į kitą pusę.
Abiejų projektų vertė siekia apie 6,5 mln. eurų. Šilutės pl. rekonstrukcija atsieis 2,3 mln., o Tilžės gatvės ir sankryžos – 4,2 mln. eurų.
Įspėja apie eismo pakitimus
Nuo birželio 29 d. iki liepos 19 d. bus ribojamas eismas Šilutės pl. ir Tilžės g. sankryžoje, o nuo birželio 29 d. iki liepos 6 d. bus uždarytas pravažiavimas Tilžės g. nuo pervažos iki Šilutės pl.
Pagrindinis eismo apribojimas susijęs su žiedinės sankryžos pertvarkymu į keturšalę sankryžą. Vykstant nuo Sausio 15-osios g. Tilžės gatve prie sankryžos bus galima pasukti tik į dešinę, ir apsisukimo galimybė numatyta Šilutės plente už Paryžiaus Komunos g. ties degaline ir autoplovykla.
Šilutės plentu vykstant nuo Kauno g. bus galima kirsti žiedinę sankryžą link Mokyklos g., sukti į dešinę į Tilžės g., o norint patekti į Tilžės gatvę link centrinės miesto dalies reikės apsisukti Mokyklos g. įrengtame apsisukime.
Vykstant nuo Mokyklos g. link Tilžės g. (į centrinę miesto dalį), bus leidžiama sukti dešinėn, važiuoti tiesiai į Šilutės pl. kertant žiedinę sankryžą, o į Tilžės g. link Jakų žiedo bus galima patekti per apsisukimą Šilutės pl. ties degaline ir autoplovykla.
Pagrindinis eismo apribojimas susijęs su Tilžės gatvėje vykdomais kelio asfaltavimo darbais. Nurodytu laikotarpiu Tilžės g. ruožas nuo Šilutės plento iki geležinkelio pervažos bus visiškai uždarytas. Bus suteikta galimybė privažiuoti prie veikiančių įstaigų ir Tilžės turgaus teritorijos. Įvažiavimas ir išvažiavimas organizuojamas Šilutės pl. įvažoje prieš privažiuojant žiedinę sankryžą.
Atsivėrė nauja erdvė
Miesto centre sukantieji į Kruizinių laivų terminalą jau pastebėjo, jog gerokai pasikeitė Priešpilio gatvė ir visa erdvė.
Anot V.Švedo, pakeista ir gatvės kryptis, pati gatvė buvo kiek perstumta.
„Šie darbai užtruko beveik dvejus metus, kadangi čia stovėjo seni bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ statiniai, angarai. Jie buvo perimti, paskui griovimo darbus vykdėme, su inžineriniais tinklais turėjom problemų, nepertraukiamą dujų tiekimą turėjome užtikrinti, nes šalia yra vykdantys veiklą. Suformuotas žiedas, kad iš vienos aikštelės ir kitos patogiau būtų išvažiuoti. Atsirado naujos vietos automobiliams, autobusų aikštelė aštuonių vietų. Išvalyta teritorija, atsivėrė vaizdas marių link“, – pasakojo savivaldybės atstovas. Projektą vykdė „Kauno keliai“. Jis atsiėjo 2,7 mln. eurų.
Šie darbai užtruko beveik dvejus metus, kadangi čia stovėjo seni bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ statiniai, angarai. Jie buvo perimti, paskui griovimo darbus vykdėme.
Laukia istoriniai darbai
Planuojama, jog rugpjūtį prasidės kone istoriniai darbai – nuolat užsikemšančios Baltijos–Šilutės sankryžos rekonstrukcija, estakados statybos.
„Dėliojami grafikai. Darbo projektui skirti keturi mėnesiai, norime, kad greičiau pradėtų darbus. Pirmiausia laukia inžineriniai tinklai – šilumos, vandentiekio, nuotekų. Kažkiek gali būti viena kita eismo juosta ribojamas eismas. Rangovas dar pateiks tikslesnius grafikus. Neišvengsime, bus problemų, tačiau bandysime iki didžiųjų apribojimų padaryti dar vieną jungtį pietinėje dalyje, Statybininkų prospekto tęsinį, laikiną kelią per geležinkelio pervažą. Vairuotojai per Laisvosios ekonominės zonos teritoriją išvažiuos į kelią Klaipėda–Šilutė, nevažiuodami per rekonstruojamą žiedą“, – pasakojo V.Švedas.
Darbams atlikti numatyti 28 mėnesiai. Juos vykdys „Kauno tiltai“.
„Numatoma, kad žiedas bus pertvarkomas į turbo žiedą, įrengiamos dvi estakados vakarų–rytų kryptimi. Estakada pakils Baltijos prospekte ir nusileis už esančios degalinės. Jei važiuotume, tarkime, nuo uosto, pervažiuotume tiesiai naują estakadą ir Jakų estakadą, išvažiuodami Vilniaus link“, – pasakojo žinovas.
Skaičiuojama, jog projektas atsieis 30,5 mln. eurų. 10 mln. eurų numačiusi skirti Vyriausybė. Miestas tikisi, jog valstybės indėlis bus dar dosnesnis.