„Carthago“ kemperių versle yra panašios reikšmės vardas į „Apple“ kompiuterinėse technologijose. Aukštesnė gaminių kokybė, didesnis funkcionalumas bei kaina – tuo vokiški „Carthago“ skiriasi nuo kitų kemperių.
Drąsus žingsnis
Iki šiol Lietuvoje verslininkai yra pardavinėję naujus kemperius, tačiau visi bandymai baigdavosi nesėkmėmis. Pastaruosius kelerius metus čia žiojėjo skylė, kol veiklos nesiėmė klaipėdiečių įmonė, pasakojo „Techruna“ produkto vadovė Erika Vitkevičienė.
„Carthago“ išsiskiria kokybe – dauguma namelyje ant ratų panaudotų medžiagų yra gamintos Vokietijoje. Visiems kemperiams suteikiama 10 metų garantija nuo vandens pratekėjimo į saloną – tai yra daug, lyginant su konkurentais“, – teigė kemperių gamintojo atstovė.
„Techruna“ atstovai teigė išanalizavę Lietuvos rinką. Šalyje per metus gali būti nuperkama 50-100 naujų kemperių, o iki šiol visi pirkėjai turėdavo kreiptis į atstovus užsienyje. Artimiausias kemperių atstovas buvo Rygoje, o artimiausia „Carthago“ atstovybė buvo tik Estijoje.
„Investicijų reikėjo nemažai – darbuotojų apmokymui, atstovybės įrengimui. Tikimės, kad jos atsipirks po 3-4 metų“, – pasakojo E.Vitkevičienė.
Žingsnis importuoti „Carthago“ kemperius yra drąsus ir dėl kito dalyko – kainos. Tai yra prabangūs kemperiai, tad pigiausias kainuoja 69 tūkst. eurų. Tai – keturias miegamas ir sėdimas vietas turintis namelis ant ratų, kurio priekinė dalis paimta iš „Fiat Ducato“. Jis turi šaldytuvą, dušą, viryklę, praustuvę, tualetą, garažą motoroleriui ir kitus patogiam gyvenimui privalomus atributus.
Papildomos komplektacijos galimybės įsigyjant kemperį yra praktiškai neribotos, kas jo kainą gali gerokai padidinti – išoriškai taip pat atrodantis „Carthago“ gali kainuoti ir 100 tūkst. eurų. Skirtumai – variklyje, pavarų dėžėje, odiniuose apmušaluose ir kituose komforto atributuose.
Dauguma „Carthago“ parduodamų transporto priemonių yra kemperiai, kurių vairavimui užtenka turėti B kategorijos pažymėjimą. 3,5 tonos svorį viršijantys nameliai ant ratų, kuriems reikalinga C1 kategorija – dar prabangesni, jų kainos gali siekti ir 300 tūkst. eurų, o kemperio užpakalinėje dalyje įtaisytas garažas „Smart“ ar kitam panašaus dydžio automobiliui.
Pasirinkimas kelionei
Kelionės kemperiu entuziastų turbūt visada bus daugiau nei priešininkų. Elementariausia priežastis – nakvynei pasirenki bet kurią patinkančią vietą ir ten gali gyventi kelias dienas. Po to reikėtų apsilankyti kempinge ar degalinėje, kur galima papildyti vandens atsargas, ir vėl judėti į kitą nemokamos nakvynės vietą. Tai – ne tik didelė laisvė, bet ir ekonomija.
Įdomu, kad „Carthago“ tinkami ne tik vasaros atostogoms. Jie, priešingai nei kai kurie konkurentų kemperiai, puikiai pritaikyti funkcionuoti ir žiemą, tad nevertėtų nustebti kalnuose pamačius namą ant ratų su „Bentley“ primenančiu logotipu ant priekinės dalies.
Žinoma, keliaudamas po žemyną kemperiu prarandi vieną smagiausių tokio keliavimo atributų – vairavimo smagumą. Vairuoti namelį ant ratų yra tas pats kas pakrautą mikroautobusą, kuriam iki lengvojo automobilio suteikiamo smagumo toliau nei Lietuvai iki normalaus slidinėjimo kurorto.
Kita vertus, kemperius renkasi ne tik privatūs poilsiautojai. Nameliai ant ratų gali būti naudingi įmonėms, kurios dažnai pristato savo produkciją parodose. Kelionė keturiems žmonėms lėktuvu į daugumą Europos taškų kainuos daugiau nei kemperiu, o atvažiavus nameliu ant ratų, nereikės rūpintis viešbučiu.
„Manome, kad apie 20 proc. kemperių gali nupirkti juridiniai asmenys. Jeigu dažnai tenka vykti į parodas ar komandiruotes, namelis ant ratų yra atsiperkanti investicija“, – kalbėjo E.Vitkevičienė.
Tikras butas ant ratų
69 tūkst. eurų už 10 kv. metrų butą – daug ar mažai? Turint galvoje, kad vieną dieną jis gali būti Senamiestyje, kitą – kur nors užmiestyje. Beje, bendrabučio kambarys yra panašaus dydžio, tačiau ten apie buvimą keturiese pasvajoti sudėtinga, ką jau kalbėti apie virtuvės bei dušo kabinos įkomponavimą.
Šypsena veido nepalieka stebintis, kokiais būdais tiek daug rakandų sutalpinta viename kemperyje. Pavyzdžiui, kavos aparatas greta praustuvės gali susikeisti vietomis su popierinių rankšluosčių laikikliu. Daugumoje kemperių galima specialiomis pertvaromis sukurti 2 kambarius – tai ypač pravartu keliaujant dviems poroms.
Breiko šokėjas kemperyje savo pasirodymo atlikti nesugebėtų, tačiau vietų daiktams pasidėti – daugybė. Pradedant garažu motoroleriui ar automobiliui (priklausomai nuo namelio dydžio), baigiant dvigubomis grindimis ar spintomis ten, kur jų buvimą sunku įsivaizduoti. Muitininkai, norintys apieškoti kontrabandininkų kemperį, veiklos turėtų ilgam.