„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Klasika: piktas dviduris „Opel“

„Opel“ bandymas varžytis su „Ford“ kupė klasėje nebuvo ypač sėkmingas, tačiau pralaimėjimas kolekcininkams paliko aršų ir piktą „Opel Manta“ modelį.
„Opel Manta A“
„Opel Manta A“

1970 metus „Opel“ pasitiko atsinaujindami: metų pabaigoje išleido naują ketverių durų „Ascona“. Tačiau prieš šį modelį vokiečiai pristatė ir dvejų durų kupė, sukurtą ant tos pačios platformos – „Manta“. Buvo noras pakonkuruoti su amerikiečių gigantu „Ford“ ir jo labai populiaria kupė „Capri“. Tačiau „Opel“ savo naujajam kūriniui pritaikė ypač keistas pardavimo schemas.

Jungtinėje Karalystėje pirmąją „Manta“ kartą „Opel“ pardavinėjo ne su savo šios vidaus rinkos prekės ženklu „Vauxhall“. Tai britams pasirodė keista ir jie tiesiog nesugebėjo atpažinti modelio – pardavimai buvo siaubingi. Padėties neišgelbėjo nė faktas, kad savo klasėje aštuntajame dešimtmetyje tai buvo vienas geriausiai valdomų modelių.

„Opel Manta A“
„Opel Manta A“

Jungtinėse Amerikos Valstijose pardavimų principas irgi buvo keistas: per Atlantą atgabentus modelius pardavinėjo „General Motors“ savo „Buick“ markės salonuose. Tai apribojo „Opel Manta“ modelių pasirinkimą, tad pirkėjai, negalėdami rinktis tai, ko nori, nusisukdavo nuo „Opel“. Per penkerius gamybos metus „Opel“ į pasaulį išleido maždaug 500 tūkst. „Opel Manta A“ modelių, nors tikėjosi parduoti gerokai daugiau. Tuo pačiu metu „Ford Capri“ pardavimai sekėsi maždaug dvigubai geriau.

„Manta“ dažniausiai buvo montuojami 1,6 arba 1,9 litro benzininiai varikliai. Pirkėjai galėdavo rinktis arba 4 laipsnių mechaninę, arba 3 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Dėl nežinomų priežasčių „Opel“ inžinieriai nebuvo linkę kurti ypatingus „Opel Manta“ modelius patys, tačiau leido britų kompanijai „Broadspeed“ sukurti galingesnę „Manta“. Taip atsirado „Turbomanta“. Įprastas 1,9 litro variklis, generavęs 100 AG, buvo patobulintas įdėjus turbiną. Galia padidėjo iki 156 AG. Šis modelis turėjo likti tik prototipas, tačiau dėl reklaminių priežasčių buvo pagamintos 33 „Turbomanta“. Rinkoje jas rasti beveik neįmanoma.

„Opel Manta A“
„Opel Manta A“

Dėl pralaimėtos kovos „Ford“ kompanijai „Opel Manta“ šiandien yra nesunkiai prieinamos. Už neblogai atrodantį modelį galima pakloti tik maždaug 5 tūkst. eurų, o kišenėje turint 10 tūkst. eurų, galima įsigyti tobulą automobilį. Geriausiai ieškoti modelio su 1,9 litro varikliu, nes jie buvo populiariausi.

„Opel“ vardas taip pat neturėtų gąsdinti pirkėjų. Tai yra sportiškas aštuntojo dešimtmečio modelis, galintis nustebinti bet kurį automobilių entuziastą. Be to, kadangi daug pakabos detalių galima rasti pirmuose „Ascona“ modeliuose, ir priežiūra nebus kosminė.

Pirmoji „Opel Manta“ karta – tai puikus pasirinkimas, norintiems turėti savaitgalio kupė. Nebrangus, piktas, bet prieinamas savo šeimininkui.

„Opel Manta A“

Kaina

Apie 5 000 Eur

Maks. greitis

169 km/val.

0–100 km/h

12,2 sek.

Svoris

955 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 897 cm3

Sukimo mom.

147 Nm esant 2 800 aps./min.

Galia

90 AG esant 5 100 aps./min.

Degalų sąn.

Vidutiniškai 10,5 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 4 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų