Senų automobilių virsmas elektromobiliais nėra naujiena. Tačiau tai, ką daro „Lunaz“, vis tiek yra verta dėmesio.
Silverstone įsikūrusi bendrovė šiuo metu ruošia tris elektromobilius. Visų pirma – 1953-ųjų „Jaguar XK120“ – šis sportinis gražuolis savo laiku buvo greičiausias pasaulyje. „Lunaz“ taip pat elektrifikuos ir porą „Rolls-Royce“ automobilių – 1961-ųjų „Phantom V“ ir 1956-ųjų „Cloud“. Kaip galite įsivaizduoti, šie automobiliai taip paprastai elektrifikacijai nepasiduoda.
„Lunaz“ iš pradžių mašinas restauruoja, o tik tada jas paverčia elektromobiliais. Pašalinami vidaus degimo varikliai, transmisijos ir viskas, kas susiję su šiais agregatais. Tuomet, žinoma, pašalinamos rūdys, kurių seniems britiškiems automobiliams netrūksta. Tuomet prasideda sudėtingoji dalis – 3D skenavimas, modeliavimas ir elektrinės sistemos talpinimas į senamadišką automobilio kėbulą. „Lunaz“ teigia, kad jei šių automobilių pirkėjai labai norės, savo mašinas galės konvertuoti atgal į daugmaž originalią būklę, tačiau tai nebus lengva, nes konversijos metu keičiama ir automobilio konstrukcija.
„Rolls-Royce Cloud“ dar ruošiamas, o štai kiti du „Lunaz“ modeliai jau reklamuojami ir siūlomi klasikinio britiško automobilių dizaino entuziastams. Didžiulis aštuonvietis limuzinas „Phantom V“ gaus 120 kWh baterijas. Palyginimui, naujas „Jaguar I-Pace“ turi 90 kWh elementus. Tuo tarpu lengvesnis „Jaguar XK120“ turės 80 kWh talpos baterijas, išdėstytas po kapotu ir po bagažinės grindimis. Gamintojas teigia, kad visi „Lunaz“ automobiliai su vienu įkrovimu galės nuvažiuoti bent 400 km.
Baterijas „Lunaz“ surinks pats. Tiesą sakant, didžiąją dalį elektronikos sistemų britai ketina kurti patys. Kiek stebina tai, kad „Lunaz“ į savo mašinas įdiegs ir kitas modernias technologijas – greitą įkrovimą, regeneracinį stabdymą (lėtėjant dalis energijos sugrįžta į baterijas), autopilotą, elektroninę stabilumo sistemą ir taip toliau.
„Lunaz Jaguar XK120“ į gatves išriedės pirmas. Kompanija žada, kad automobilis bus labai sportiškas – galinius automobilio ratus suks 280 kW (380 AG) varikliai. Žinoma, visi „Lunaz“ automobiliai taip pat turės modernias važiuokles, kurios galės susitvarkyti su papildomu svoriu ir galia. Juk originalus XK120 išvystė 119-164 kW galią.
„Lunaz“ išsaugojo nemažai XK120 interjero elementų. Tiesa, šis įspūdis gali būti kiek apgaulingas. Riešutmedžio panelė slepia lietimui jautrų ekraną, o tarp klasikinės išvaizdos prietaisų yra ir baterijų lygio indikatorius. Tuo tarpu išoriškai „Lunaz“ automobiliai praktiškai nesiskiria nuo originalų – išsaugota ir degalų bako anga, ir visos grotelės.
Tai, ką daro „Lunaz“, patiks ne visiems – ne vienas automobilių entuziastas manys, kad tai – šventvagystė. Tačiau „Lunaz“ modifikuoti automobiliai nėra labai reti. Jiems bet kuriuo atveju reikia restauracijos, o elektrifikuoti jie, tikėkimės, važinės dažniau. Jonas Hiltonas teigė, kad tai ir yra jo motyvacija – jis nori suteikti galimybę žmonėms klasikinius automobilius naudoti kasdien. Tiesa, ta galimybė bus brangi – „Lunaz“ automobiliai kainuos nuo maždaug 400 tūkstančių eurų.