Klupinėjanti „Tesla“ sulauks dar vieno smūgio: „Rivian“ baterija geresnė, automobiliai didesni

„Tesla“ kol kas yra akivaizdžiai pirmaujantis elektromobilių gamintojas, vertinant jėgainės galią ir efektyvumą. Tačiau Elono Musko imperiją nuolat persekioja finansinių sunkumų šešėlis. Liepą „Tesla“ vėl skaičiavo nuostolius.
„Rivian RT1“
„Rivian RT1“

„Tesla“ situaciją gali pabloginti ir JAV startuolis „Rivian“. Bent jau kol kas „Rivian“ automobiliai, kaip skelbia rinkos naujokas, greitesni ir galingesni. Pirmojo elektromobilio premjera numatyta jau 2020 m.

„Tesla“ finansai primena „amerikietiškus kalnelius“

Pastarasis pusmetis „Tesla“ buvo kupinas pakilimų ir kritimų. Po to, kai 2018-uosius bendrovė baigė su milijardiniu nuostoliu, tačiau trečiajame ketvirtyje pirmą kartą uždirbo 312 mln. grynojo pelno, 2019 m. vėl prasidėjo finansinės sūpynės. Pirmajame ketvirtyje ji krito į 700 mln. dolerių nuostolių duobę. O automobilių pardavimai sumažėjo 31 proc.

Gegužę „Tesla“ akcijų kaina nukrito iki rekordinių žemumų (nuo 2016 m.). Bendrovės atstovai tuo metu paaiškino, kad E.Muskas per daug dėmesio skiria ne realiam verslui, o mokslinėms-fantastinėms idėjoms. Tarkime, robotinei taksi, skrydžiams į kosmosą ir pan.

Daugelio finansinių analitikų – „Morgan Stanley“, „Wedbush Securities“ – nuomone, „Tesla“ pervertina savo akcijas.

Naujas rinkos žaidėjas „Rivian“

Tačiau tuo „Tesla“ sunkumai, ko gero, nesibaigs. Nes JAV startuolis „Rivian“ jau po pusmečio gali tapti automobilių rinkos žaidėju.

Įmonės vadovas Robertas „R.J.“ Scaringe'as (36) nusitaikė į elektrinius pikapus ir visureigius. „Rivian“ dar nepardavė nė vieno elektromobilio. Bet jau yra vadinama „naktiniu Musko košmaru“. Svarbu tai, kad „Rivian“ taikosi būtent į tuos modelius, kurie labiausiai patinka amerikiečiams.

Kompanija jau pritraukė 1,5 mlrd. investicijų ir sukūrė unikalų elektromobilį, kurį pardavinės jau 2020 m.

Pradėjo nuo „Porsche“

„Rivian“ įkurta dar 2009 m., nors Robertas „R.J.“ Scaringe'as automobilius pamilo gerokai anksčiau. Dar būdamas vaikas jis savo kaimynui garaže padėjo perrinkti „Porsche 356S“. O besimokydamas vyresnėse klasėse galutinai subrendo verslo idėjai – kurti savo automobilį.

Scanpix/Sputnik nuotr./Porsche 356 , „Oldtimer Gallery“ senovinių automobilių paroda Maskvoje
Scanpix/Sputnik nuotr./Porsche 356 , „Oldtimer Gallery“ senovinių automobilių paroda Maskvoje

Studijuodamas Masačusetso technologijų universitete, suprato, kad kurs elektromobilį:

„Buvo skausminga suvokti, kad tai, ką taip dievinu, kelia tiek problemų: teršia orą, kelia geopolitinius konfliktus, keičia klimatą.“

Tiesa, pirmasis Roberto bandymas kurti startuolį nebuvo sėkmingas. Jis sukūrė sportinį rodsterį, primenantį „Tesla Roadster“ (2008–2012 m.). Tam skyręs dvejus metus, galiausiai Scaringe'as nusprendė nekartoti E.Musko kelio. Jo kryptis – krovininiai ir keleiviniai automobiliai.

Idėja pasirodė esanti labai sėkminga, nes amerikiečiai juk mėgsta didelius automobilius. Kita vertus, „Tesla“ dar neįžengė į šią nišą, ji tuščia.

Būdamas aktyvaus laisvalaikio mėgėjas, „R.J.“ Scaringe'as nusprendė pakeisti žmonių įsivaizdavimą apie elektromobilius: amerikiečiai neįsivaizdavo, kad ir galingas pikapas gali būti elektrinis ir kad elektromobiliu galima važinėti bekele.

Didžiulės investicijos ir patyrę darbuotojai

Siekdamas tikslo, Robertas „R.J.“ Scaringe'as 2019 m. savo bendrovėje įdarbino 700 žmonių. Dalis jų atėjo iš „McLaren“, „Jeep“, „Ford“ ir netgi „Tesla“ bei „Faraday Future“. Be to, pirmuoju techniniu „Rivian“ direktoriumi tapo buvęs „Apple“ viceprezidentas Mike'as Bellas.

Iš daugiau nei 1,5 mlrd. dolerių investicijų – 1,2 mlrd. į „Rivian“ įmerkė „Ford“ ir „Amazon“. Jos vadovas, vienas turtingiausių planetos žmonių, Jeffrey Prestonas Bezosas, pats asmeniškai atvyko pas Robertą apžiūrėti naujo pikapo.

Kiti kompanijos finansai – iš Saudo Arabijos įmonių (investicinė grupė „Abdul Latif Jameel“), Japonijos (Sumitomo Corp.) ir D.Britanijos (bankas „Standard Chartered“)

„Rivian“ pirmą kartą savo automobilius viešai parodė Los Andželo parodoje 2018 m. Krosoveris R1S ir pikapas R1T tapo svarbiausiomis naujienomis. Kiekvienas ratas turi atskirą elektros variklį, važiuoklė originali, primenanti riedlentę. Priekyje, standartinėje variklio vietoje – nemaža bagažinė. O už galinės sėdynės – dar 350 l slidėms ar kitai įrangai.

Rekordinė elektromobilio baterija

Tačiau labiausiai nustebino rekordinė elektros baterijos talpa. Krosoveris viena įkrova gali nuvažiuoti nuo 390 iki 660 km. Tuo negali pasigirti nė vienas rinkos žaidėjas („Tesla“ maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 560 km).

„Rivian“ užpatentavo ir pagalbinių keičiamų baterijų modulį. Jį būtų galima montuoti pikapo krovinių skyriuje – tam numatyti kontaktai ir aušinimo sistemos vamzdeliai. „Rivian“ numatė ir atvejus, jei automobilio baterija išsikrautų negyvenamoje vietoje – bateriją galima įkrauti nuo kito akumuliatoriaus.

„Rivian“ pranešė, kad 2021 m. planuoja pagaminti 20 tūkst., o 2022 m. – dvigubai daugiau elektromobilių. O šie skaičiai jau kelia didelę grėsmę „Tesla“.

Bazinė „Rivian“ pikapo kaina sieks 68 tūkst. dolerių, o krosoverio – 72,5 tūkst.

Iki 2025 m. „Rivian“ planuoja rinkai pasiūlyti šešis skirtingus elektromobilių modelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai