Ko vertas Palangos valdžios draudimas centre važinėti elektriniais riedžiais?

Palangos meras Šarūnas Vaitkus, pernai teigęs, kad neaišku, kokiai kategorijai priklauso elektriniai riedžiai ir paspirtukai, šiemet prabilo griežčiau. Meras nuo birželio 1 d. iki rugsėjo 1 d. uždraudė dviračiais, paspirtukais ir velomobiliais važinėti Birutės parke, ant jūros tilto ir J.Basanavičiaus gatvėje.
Palangos J.Basanavičiaus g. nuomojami elektriniai riedžiai važiuoja ir tiltu
Palangos J.Basanavičiaus g. nuomojami elektriniai riedžiai važiuoja ir tiltu / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Tiesa, ženklas, draudžiantis dviračių eismą jūros tiltu čia stovi jau daugybę metų. Tiek pat metų ant tilto galima sutikti poilsiautojų, važiuojančių ir dviračiais, ir paspirtukais, ir didžiuliais elektriniais riedžiais.

Tačiau šiemet J.Basanavičius g. buvo nutrintas dviračių takų horizontalusis žymėjimas ir atsirado daugiau dviračių eismą draudžiančių ženklų. Būtent dviračiams jau keletą metų prilyginami paspirtukai ir riedžiai, kurių maksimali galia 1kW, o greitis – 25 km/val. Jie ir pridaro daugiausiai bėdos kurorto centre: nebe pirmi metai ne tik gąsdina pėsčiuosius, bet juos ir sužaloja.

Tiesa, pernai 15min patikrino ir nustatė, kad Palangos centre važinėjantys riedžiai gali išvystyti ir dvigubai didesnį greitį, taigi turėtų būti kvalifikuojami kaip mopedai, kurių eismas šaligatviais ar dviračių takais yra griežtai draudžiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Išmatavome: kokiu greičiu per Palangą skrieja elektriniai riedžiai?

"Nenorime laukti, kol nutiks nelaimė. Taip kaip kažkada įvyko su nelegaliais ir nesaugiais atrakcionais, kai vaikų gyvybėms iškilo grėsmė. Draudimas važinėti elektriniais paspirtukais, dviračiais ir velomobiliais galios iki rugsėjo 1-osios. Leisti J.Basanavičiaus gatve, specialiai paženklintais takais, toliau riedėti vien dviratininkams negalime teisiškai", - sakė meras Š.Vaitkus.

Šiais metais, įsigaliojus naujiems draudimams, J.Basanavičiaus gatvėje važinėjančių dviračių, riedžių ir el. paspirtukų tikrai sumažėjo. Bent jau birželio pradžioje, policijai pradėjus griežčiau kontroliuoti šią gatvę, atsirado daugiau tvarkos.

Ar ilgam? „Aurum 1006 km“ lenktynių metu 15min rubrikos „Gazas“ žurnalistai kelis kartus patikrino J.Basanavičiaus gatvę ir abu kartus rado pažeidėjų. Antrą kartą – sekmadienio rytą, 9.30 val. kai poilsiautojai jau traukė į paplūdimį. Elektriniais riedžiais J.Basanavičiaus g. važiavę vyrukai netgi naudojo garsinius signalus, kad juos praleistų. Vėliau nuvažiavo jūros tiltu.

Taigi tikimybė pakliūti po riedžio ar paspirtuko ratais poilsiautojams išlieka labai reali. Ir ne tik J.Basanavičiaus g. ar ant tilto.

Meilės ar lenktynių alėja?

Meilės alėja, skirta romantiškiems pasivaikščiojimams, taip pat išlieka pavojinga zona. Tiesa, Palangos savivaldybė čia dviračių bei elektrinių transporto priemonių eismo neuždraudė. O gal ir nereikia – pakaktų tik pertvarkyti eismą. Tarkime, visą dešinę pusę skirti dviračiams, o kairę – pėstiesiems? Arba atvirkščiai.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Eismas Palangos Meilės alėjoje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Eismas Palangos Meilės alėjoje

Nes dabar situacija tokia: kiekvienoje alėjos pusėje yra po zoną pėstiesiems ir dar siauresnę dviračiams. Paspirtukų vairuotojai (ypač paaugliai) ja lekia visu greičiu, t.y. 25 km/val. O tai yra labai nesaugu. Kodėl?

Visų pirma, dviračiams/paspirtukams zona yra per siaura. Ypač, jei nepatyręs vairuotojas vinguriuoja. Antra – paspirtuku dažnai važiuoja net po du paauglius vienu metu, o tai labai didina susidūrimo riziką. Trečia – pėstėsiems skirtoje zonoje laisvai telpa tik du žmonės. Jei eisite labai drausmingai, susiglaudę – trys. Bet tik teoriškai. Praktiškai akivaizdu, kad susiglaudę dažniausiai eina du žmonės. Kiti nuo jų išlaiko pagarbų atstumą arba aplenkia (išlipdami į dviračių taką).

O jeigu Meilės alėja eina jauna šeima, tai tėvams apskritai nėra laiko susiglausti, jei nori sugaudyti savo vaikus – kad jie nerizikuotų žengti ant dviračių tako. Žodžiu, užprogramuota problema.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Palangos J.Basanavičiaus g. nuomojami elektriniai riedžiai važiuoja ir tiltu
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Palangos J.Basanavičiaus g. nuomojami elektriniai riedžiai važiuoja ir tiltu

Lygiai taip pat, kaip ir leidimas nuomoti dviračius, paspirtukus ir riedžius ne tik Meilės alėjoje, bet ir pačioje J.Basanavičiaus gatvėje!

VIDEO: Palangos dviračių takuose ankšta: norint išvengti nelaimės, važiuoti reikia lėtai

Palangos valdžia: leidimų nedavėme

Palangos miesto mero pavaduotojo Rimanto Antano Mikalkėno komentaras apie situaciją J.Basanavičiaus gatvėje, švelniai tariant, nustebino: leidimų nuomoti riedžius šioje vietoje savivaldybė nedavė.

„Sprendimas vasarą uždrausti dviračių bei elektrinių paspirtukų eismą labiausiai pėsčiųjų lankomose vietose pasiteisino – didžioji dalis dviratininkų bei paspirtukininkų paiso įrengtų kelio ženklų ir judriausiose miesto vietose nulipa nuo savo transporto priemonių. Dėl to pėstieji jaučiasi daug saugiau – savivaldybė sulaukia daug teigiamų šio sprendimo vertinimų.

Be abejonės, pasitaiko ir pažeidžiančiųjų šią tvarką, šią situaciją kontroliuoja policijos pareigūnai.

Šiais metais Palangos miesto savivaldybė nėra išdavusi nė vieno leidimo nuomoti dviračius bei elektrinius paspirtukus J. Basanavičiaus gatvėje. Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus specialistai vieni bei kartu su policijos pareigūnais nuolat vykdo kontrolę – tikrina, kaip laikomasi prekybos viešosiose vietose taisyklių reikalavimų, ir, nustatę pažeidimus, taiko LR administracinių nusižengimų kodekse numatytas administracinio poveikio priemones – pažeidėjams skiriamos iki 80 eurų siekiančios baudos“, – teigia Palangos vicemeras.

Pasak Rimanto Antano Mikalkėno, galimybė riboti dviračių bei elektrinių paspirtukų Meilės alėjoje nėra svarstoma.

Policija dirba pagal kaitaliojamą grafiką

Vien Viešosios tvarkos skyrius už minėtus pažeidimus J. Basanavičiaus gatvėje šią vasarą yra surašęs per 30 administracinio nusižengimo protokolų.

Jūratė Albrektienė, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyresnioji specialistė paaiškino, kad reidai J.Basanavičiaus gatvėje yra vykdomi kasdien, policijos pasirinktu laiku (jis nuolat kaitaliojamas).

Šiemet J.Basanavičiaus gatvėje ir parke už draudimo važiuoti dviračiais nepaisymą nubausta 352 asmenų.

Atsakomybė taikoma už LR ANK 428 str. 1 d. pažeidimą, sankcija nuo 20 iki 40 eurų. Paprastai pirmą kartą nusižengusiems skiriamas administracinis nurodymas susimokėti 10 eurų baudą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų