Automobilių ratai ir arkos visada buvo aerodinamiškai problemiška vieta. Automobilio formą galima koreguoti ieškant optimaliai aptakiausio silueto. Tačiau ratai privalo būti apvalūs ir visada greitai suksis, generuodami sūkurius.
Tas neišvengiamas tarpas tarp rato ir arkos inžinieriams yra nemažas galvosūkis, nes aplink automobilį tekantis oras nori čia apsigyventi. Tiksliau tariant, didėjant automobilio greičiui auga ir slėgis ratų arkose. Ir tai gali sukelti stabilumo problemų. Be to, patys ratlankiai kuria sūkurius – tai yra neišsprendžiamas besisukančios formos trūkumas.
Ratus būtų galima slėpti kėbulo viduje ir tai buvo bandoma padaryti ne kartą. Dymaxion buvo toks radikalios aerodinamikos projektas, o Schlörwagen apskritai priminė vandens lašą (ašarą, jei esate poetas). Kiek labiau kasdieniškas bandymas buvo Ursaab prototipas, turėjęs kėbule paslėptus ratus, ir SAAB 92, kurio ratai irgi buvo šiek tiek pridengti.
Paslėpti priekinius ratus po aptakais yra gana sudėtinga, nes jie privalo turėti vietos sukiotis į šalis – juk jie yra vairuojami.
Norint juos paslėpti reikia, kad kėbulas būtų žymiai platesnis už ašis su ratais. Be to, tokioje uždaroje arkoje gali kauptis sniegas, kuris gali nebeleisti vairuoti automobilį. Būtent dėl grėsmės, kad sniegas sutrukdys ratams sukiotis į šalis, SAAB inžinieriai ir atsisakė uždarų arkų.
Tačiau galiniams ratams reikia mažiau vietos – juk jie nėra vairuojami. Taigi, juos būtų galima paslėpti uždarose arkose. Istorinių tokio dizaino pavyzdžių yra labai daug.
Štai Tatra 77, pirmasis aerodinamiškas serijinės gamybos automobilis pasaulyje, turėjo uždaras arkas:
Citroën DS, vienas iš gražiausių visų laikų automobilių, irgi slėpė savo galinius ratus. Šis automobilio kūrėjai taip pat daug dėmesio skyrė aerodinamikai:
Yra ir ne tokių senų pavyzdžių. Štai McLaren 2012 metais pagal užsakymą sukūrė vienetinį X-1. Šis neįtikėtino dizaino automobilis gimė, nes vienas McLaren gerbėjas norėjo superautomobilio, kuriuo galėtų važiuoti į operą:
Uždarų galinių arkų pavyzdžius būtų galima vardinti labai ilgai. Tiesą sakant, šį aerodinaminio dizaino bruožą naudojo ne tik įvairūs lengvieji automobiliai, bet ir kai kurie autobusai bei nameliai ant ratų. Atrodo, kad dabar, kai į mūsų garažus vis užtikrinčiau žengia elektromobiliai, dengtos galinės arkos turėjo tapti labai populiarios. Bet netapo ir greičiausiai netaps.