Istorinės technikos gerbėjai ilgai laukė jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų, nes dar 2007 – 2008 metais buvo inicijuoti LR Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai. Po pakeitimų, įstatyme neliko nieko nenusakančios sąvokos „antikvarinis“, ir įtvirtinta sąvoka „istorinė motorinė transporto priemonė“. Įstatymas numato, jog Istorinė motorinė transporto priemonė – prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos teisės aktas išskyrė istorinės technikos sąvokas – originali, atkurta, autentiška, restauruota, unikali, numatė transporto priemonių, siekiančių tapti istorinėmis vertinimo tvarką bei kriterijus.
Per penkis metus nuo šio teisės akto priėmimo, į Pripažintų istorinių motorinių transporto priemonių sąrašą įrašyta arti 700 istorinių transporto priemonių. Šis skaičius nuolat didėja, tačiau ne taip sparčiai kaip pavyzdžiui Latvijoje, kur per 5 analogiško įstatymo galiojimo metus istorinėmis transporto priemonėmis pripažinta kiek daugiau nei 2000 transporto priemonių. Istorinėms transporto priemonėms Lietuvoje išduodami specialūs rudo formato valstybinio numerio ženklai, nurodantys transporto priemonės pagaminimo metus.
Pirmasis automobilis Lietuvoje, gavęs istorinį statusą bei istorinius numerius – „Dodge Brothers 30“, 1922 metų. Automobilis eksponuojamas asociacijos „Retromobile“ įkūrtame „Istorinės technikos muziejuje“, Kaune.