„Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad birželio mėnesį naudotų automobilių rinka ypač suaktyvėjo, lyginant su 2019 metais. Dėvėtų automobilių perregistravimų birželį užfiksuota net 66 proc. daugiau, nei praėjusių metų tą patį mėnesį, o importuotų naudotų automobilių registracijos rodikliai paaugo trečdaliu (34 proc.).
„Pirkėjai pastaruoju metu daug dėmesio skyrė automobiliams, kurių registracija dėl didesnės CO2 emisijos būtų apmokestinta. Pirmą kartą per 10 metų populiariausiu Lietuvoje naudotu automobiliu antrąjį metų ketvirtį buvo 3 serijos „BMW“. Tuo tarpu „Volkswagen Passat“ vos išlaikė antrąją poziciją. Populiariausių naudotų automobilių 10-uke „Premium“ segmento modeliai išliko geidžiami, o susidomėjimas ekonominės klasės automobiliais sumenko pastebimai – 30–40 proc.“, – situaciją apžvelgia automobilių rinkos ekspertas.
Pasak jo, automobilių registracijos mokestis nepadarė ryškios įtakos šalies kelių transporto priemonių parkui, mat šalyje ir toliau dominuoja senesni automobiliai. M. Buzelis pamini, kad vidutinis registruoto automobilio amžius siekia 15 metų ir per pastaruosius keletą metų šis skaičius nepasikeitė.
„Naujų automobilių rinka labai stipriai atsilieka nuo naudotų, skaičiuojant pagal įvykusius sandorius. Vienam naujam automobiliui antrąjį 2020 metų ketvirtį atiteko apie 13,7 naudoto automobilio. Taip pat, pastebime tendenciją, kad kuo naujesni automobiliai perkami, tuo didesnė dalis vairuotojų renkasi benzininius degalus, o dyzeliniai dominuoja tarp senesnių automobilių. Lietuvoje populiariausia 11–15 metų automobilių amžiaus grupė“, – pasakoja M. Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas pažymi, kad prieš įsigaliojant automobilio registracijos mokesčiui, akivaizdžiai išaugo transporto priemonių pardavimai bei prekyba. M. Buzelis išskiria dvi pagrindines priežastis, padariusias įtaką kintantiems automobilių rinkos rezultatams.
„Visų pirma, birželį sandorius pagaliau įvykdė tie automobilių pirkėjai, kurie šį procesą planavo padaryti pavasarį, tačiau dėl karantino savo planus atidėjo. Kita rekordinio birželio priežastis – liepos 1-ąją įsigaliojęs minėtas registracijos mokestis, padėjęs išjudinti ir taip organiškai po karantino bundančią rinką. Naujų automobilių rinkos šie pokyčiai praktiškai nepalietė“, – įžvalgomis dalijasi automobilių rinkos ekspertas.
Bendrovės „Credit Service“, valdančios vartojimo kreditų prekės ženklą „Vivus.lt“, direktorė Giedrė Štuopė taip pat pastebi lietuvių poreikį naudotiems, tačiau naujesniems automobiliams. Pasak jos, tiek kaimo vietovėse ar mažesniuose miesteliuose, tiek didmiesčiuose šeimos dažnai turi net po keletą transporto priemonių ir drąsiai investuoja į jų įsigijimą bei išlaikymą.
„Automobilis yra neatsiejama daugybės žmonių kasdienybės dalis, tad jo svarba – nenuginčijama. Piliečiai tai puikiai supranta, todėl noriai investuoja į patogią ir patvarią transporto priemonę. Vairuotojai atsakingai žvelgia į išlaidas ir struktūruotą finansų planavimą, todėl dažnai reikiamą sumą pasiskolina. Pastebime ne tik didėjančius klientų srautus, bet ir prašomų sumų augimą – esant galimybei pasiskolinti iki 15 tūkst. eurų, norintieji įsigyti jų lūkesčius atitinkantį automobilį, tuo pasinaudoja“, – sako finansų ekspertė.
M. Buzelis priduria, kad Lietuva – automobilių fanatikų šalis, kurios gyventojai nenori sėsti į nepraktiškus ar mažiau geidžiamus automobilius. Statistinis naudoto automobilio pirkėjas, pasak M. Buzelio, pasižymi racionalumu – perkamas automobilis privalo būti ne tik didelis, bet taip pat galingas, sąlyginai ekonomiškas, pageidautina – ir prabangesnis.
„Dažniausiai perkami dyzeliniai automobiliai. Problema ta, kad dažnai vairuotojai neįvertina eksploatacinių išlaidų – pasirinkę naujesnį, tačiau paprastesnį automobilį jie galėtų daug sutaupyti. Vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina antrąjį šių metų ketvirtį siekė apie 4 700 eurų. Norint įsigyti mažataršį automobilį, į tokią sumą taip pat galima tilpti“, – pasakoja M. Buzelis.
Pasak jo, už 15 tūkst. eurų galima įsigyti gerą, kokybišką elektromobilį, tačiau ekspertas priduria, kad vairuotojams reikėtų nepamiršti, jog net įkrautomis baterijomis, be vidaus degimo variklio, norint nuvykti iš sostinės į pajūrį, teks atseikėti daugiau lėšų, todėl neretai pasirenkami automobiliai su vidaus degimo varikliais.