2023 06 26

Kodėl beveik visi automobilių varikliai sukasi pagal laikrodžio rodyklę?

Pasaulyje yra tiek daug skirtingų automobilių variklių gamintojų. Daugybė jų mūsų kraštuose net nėra girdėti. Tačiau beveik visi jų sukurti varikliai sukasi pagal laikrodžio rodyklę. Kodėl?
BMW 8 Series Coupe
BMW 8 Series Coupe

Domėtis, kodėl inžinerijoje nusistovėjo viena ar kita kryptis, yra labai įdomu. Pavyzdžiui, ar žinote, kodėl Lietuvoje ir Jungtinėje Karalystėje betonvežių būgnai sukasi priešingomis kryptimis? Ir kodėl daugumos F1 trasų kryptis yra pagal laikrodžio rodyklę?

Sakykime, kad kiekvienas variklis turi savo priekį ir galą. Galu šiuo atveju vadiname pusę, per kurią išvestas alkūninis velenas, kuris kaip nors yra sujungtas su pavarų dėže. Jei žiūrėsime į variklio priekį, alkūninis velenas iš mūsų perspektyvos beveik visada suksis pagal laikrodžio rodyklę.

Tai, kad absoliuti dauguma automobilinių vidaus degimo variklių dirba pagal laikrodžio rodyklę, yra labai keista, nes variklių yra labai įvairių ir jie montuojami įvairiai. Štai Ferrari 488 GTB variklis yra išilgai sumontuotas viduryje, Volkswagen Golf – skersai priekyje, Porsche 911 – gale, o Mercedes-Benz Actros – po kabina. Skirtingi gamintojai, skirtinga architektūra, skirtinga padėtis automobilio bazėje ir net skirtingos degalų rūšys, bet visi dirba pagal laikrodžio rodyklę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis