Domėtis, kodėl inžinerijoje nusistovėjo viena ar kita kryptis, yra labai įdomu. Pavyzdžiui, ar žinote, kodėl Lietuvoje ir Jungtinėje Karalystėje betonvežių būgnai sukasi priešingomis kryptimis? Ir kodėl daugumos F1 trasų kryptis yra pagal laikrodžio rodyklę?
Sakykime, kad kiekvienas variklis turi savo priekį ir galą. Galu šiuo atveju vadiname pusę, per kurią išvestas alkūninis velenas, kuris kaip nors yra sujungtas su pavarų dėže. Jei žiūrėsime į variklio priekį, alkūninis velenas iš mūsų perspektyvos beveik visada suksis pagal laikrodžio rodyklę.
Tai, kad absoliuti dauguma automobilinių vidaus degimo variklių dirba pagal laikrodžio rodyklę, yra labai keista, nes variklių yra labai įvairių ir jie montuojami įvairiai. Štai Ferrari 488 GTB variklis yra išilgai sumontuotas viduryje, Volkswagen Golf – skersai priekyje, Porsche 911 – gale, o Mercedes-Benz Actros – po kabina. Skirtingi gamintojai, skirtinga architektūra, skirtinga padėtis automobilio bazėje ir net skirtingos degalų rūšys, bet visi dirba pagal laikrodžio rodyklę.