Šiandien jau galima užsisakyti trečiosios kartos „Porsche Cayenne“ – visureigį, pakeitusį naujų automobilių rinką.
Salonuose prekyba naujuoju „Cayenne“ Europoje prasideda gruodžio 2 dieną, kituose žemynuose – 2018-aisiais. Lietuviai naująjį visureigį galės įsigyti vieni pirmųjų pasaulyje.
Rekordiniai pardavimai
„Cayenne“ ne tik papildė „Porsche“ gamą, bet ir tapo geriausiai parduodamu šio gamintojo automobiliu. Šiandien „Cayenne“ ir mažesnysis jo brolis visureigis „Macan“ sudaro didelę dalį „Porsche“ pardavimų, tačiau geriausiai jo įtaką apibūdina palyginimas su metais, kai „Cayenne“ dar nebuvo galima įsigyti.
2002-aisiais, kai „Porsche“ gamino tik kabrioletus ir kupė, didžiąją dalį iš 66 tūkstančių tais metais parduotų automobilių sudarė 911 modelis. 2016-aisiais „Porsche“ klientams pristatė 237 tūkst. automobilių, iš kurių 70 tūkst. buvo „Cayenne“ visureigiai – jų buvo parduota daugiau nei visų „Porsche“ automobilių prieš 14 metų.
Nors „Cayenne“ visureigis yra vienas sėkmingiausių visų laikų „Porsche“ automobilių – pirmosios kartos visureigių parduota 270 tūkst., antrosios – 500 tūkst., gatvėse tai yra išskirtinis ir retai pastebimas egzempliorius.
Lietuvoje šių modelių, palyginti su bendru automobilių parku, nėra daug. Tačiau tarp „premium“ segmento SUV tai – populiarus pasirinkimas. Autoplius.lt portalo duomenimis, Lietuvos automobilių parke lapkričio 1 d. buvo 1 667 vnt. „Porsche“ automobilių, o beveik pusė jų, 826 – „Cayenne“ visureigiai. 55 proc. iš jų – antrosios kartos „Cayenne“.
Praktiškos prabangos pionierius
„Porsche“ buvo pionierius, pradėjęs prabangių didesnio pravažumo sportiškų modelių erą. Šiandien savo gamoje SUV tipo modelį turi beveik visi prabangių automobilių gamintojai, o dar prieš dvidešimt metų tai buvo neįsivaizduojama.
Pagrindinis tokios sėkmės argumentas yra SUV praktiškumas. Sportinis kupė, nors yra patogus automobilis tiek kasdienėms kelionėms mieste, tiek ilgesnėms išvykoms, paprastai yra vienas iš kelių modelių šeimos autoparke. Aktyviausiai naudojamo šeimos automobilio vaidmenį paprastai užima didesnio pravažumo modelis, turintis erdvų penkiems asmenims pritaikytą saloną bei bagažinę.
Tai priežastis, kodėl „Porsche“ pradėjo gaminti „Cayenne“, buvo logiška: daugelis šios markės klientų savo garaže turėjo ne tik 911, „Boxster“ ar „Cayman“, bet ir kito gamintojo visureigį. Tad koncernas pagalvojo, kodėl gi nesuteikus galimybės „Porsche“ privalumais naudotis kasdien, patogiai keliaujant su visa šeima.
Pažangiausia trečioji karta
2017-ųjų rudenį pristatytas trečiosios kartos „Porsche Cayenne“ modelis dar kartą pakeitė požiūrį į didesnio pravažumo automobilius. Naujasis „Cayenne“ yra nepralenkiamas naudojant jį mieste, kelionėse, bekelėje bei lenktynių trasoje, jeigu tik norėsis ten apsilankyti.
Standartinis „Cayenne“ turi 3 l darbinio tūrio 6 cilindrų variklį, pasiekiantį 250 kW (340 AG) galią ir 450 Nm sukimo momentą, ir iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6,2 sek. (su „Sport Chrono“ paketu per 5,9 sek.). Didžiausias jo pasiekiamas greitis – 245 km/val.
Kadangi „Porsche“ yra sportinių automobiliu gamintojas, „Cayenne“ netaikomos jokios išimtys – jis taip pat turi būti greitas bei puikiai valdomas vienodai gerai visuose keliuose. „Porsche Cayenne“ yra komplektuojamas su iki 3 laipsnių pasisukančiais galiniais ratais – ši savybė užtikrina ne tik geresnį manevringumą siaurose vietose mieste, bet ir stabilumą dideliu greičiu keičiant važiavimo kryptį. „Cayenne“ galinės padangos taip pat yra platesnės nei priekinės – tai suteikia daugiau sukibimo įsibėgėjant bet kokiomis sąlygomis.
Trečioji „Cayenne“ karta atverčia naują skaitmeninės istorijos puslapį. „Porsche Advanced Cockpit“ informacinė sistema integruota į sportišką ir drauge prabangų automobilio interjerą. Sistemos centre yra 12,3 colio skersmens lietimui jautrus ekranas, o nemažai funkcijų gali būti aktyvuojamos balsu.
Vairuotojų patogumui jau standartinėje „Cayenne“ įrangoje yra „Porsche Connect Plus“ sistema, kuri suteikia galimybę prisijungti prie interneto ir naudotis operatyviai atnaujinamais navigacijos žemėlapiais ir eismo informacija realiu laiku.
Kiekvienas „Cayenne“ gali būti komplektuojamas su trijų kamerų pneumatine pakaba, kurios darbą kontroliuoja pažangios „Porsche 4D Chassis Control“ bei „Porsche Dynamic Chassis Control“ (PDCC) sistemos. Šios automatiškai keičia automobilio prošvaisą, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo ir greičio – keliaujant dideliu greičiu užmiestyje ji sumažėja, tad „Cayenne“ aerodinamika tampa geresnė.
Naujasis „Porsche“ SUV turi penkis skirtingiems keliams pritaikytus važiavimo režimus. Be kasdienio „Onroad“, visureigyje galima pasirinkti specialius režimus, skirtus važiuoti įvairiausiomis bekelės sąlygomis: per akmenis, purvą, smėlį ar žvyrą – priklausomai nuo pasirinkimo, keičiamas variklio, pavarų dėžės ir diferencialų darbas. Diferencialų veikimą kiekvieną akimirką kontroliuoja „Porsche Traction Management“ sistema, paskirstanti galią tarp skirtingų ašių ir užtikrinanti geriausią pravažumą esant bet kokiam keliui.
Trečios kartos „Cayenne“ posūkiuose elgiasi taip, tarsi būtų lengvas sportinis automobilis, o ne didelis SUV. Jo valdymo savybes įspūdingai pakeitė naujoji 48 voltų įtampos elektros grandinės sistema, prie kurios prijungta nuolat veikianti stabilizavimo sistema „Porsche Dynamic Chassis Control“ (PDCC) – ji akimirksniu reguliuoja amortizatorių suspaudimo jėgą ir suteikia galimybę posūkius įveikti visureigiams sunkiai suvokiamu greičiu.
Geras valdymo savybes užtikrina ir esminis sportiško automobilio komponentas – mažas svoris. Dėl naudojamų pažangių komponentų standartinis „Cayenne“, net ir gerokai išaugus įrangos kiekiui, palengvėjo 55 kilogramais. Todėl naująjį SUV dar maloniau vairuoti ne tik mieste ar ilgose kelionėse, bet ir lenktynių trasoje
Galingiausias – „Cayenne Turbo“
Trečiosios kartos „Cayenne Turbo“ turi V8 variklį su dviem turbokompresoriais ir pasiekia 404 kW (550 AG) galią bei 770 Nm sukimo momentą.
Variklis derinamas su aštuonių laipsnių „Tiptronic S“ pavarų dėže, perduodančia galią į keturis varančiuosius ratus. Galią ratams paskirsto elektroninė „Porsche Traction Management“ (PTM) sistema.
„Cayenne Turbo“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sek. (3,9 sek. su „Sport Chrono Package“) bei pasiekia didžiausią 286 km/val. greitį.
Išskirtinė yra „Turbo“ variklio forma ir jo komponentų išdėstymas, vadinamas „central turbo layout“. Vienas svarbiausių jo privalumų – kompaktiškesnė konstrukcija ir žemesnis svorio centras. V forma išdėstytų cilindrų viduryje sumontuotų turbokompresorių reakcija į akceleratoriaus paspaudimą taip pat yra greitesnė, nes sutrumpintas išmetamųjų dujų kelias nuo išmetimo kolektoriaus iki turbinos.
„Turbo“ modelis taip pat yra pirmas visureigis, turintis aktyvius aerodinaminius elementus. Jo stogo aptakas keičia poziciją, priklausomai nuo akceleratoriaus ir stabdžių pedalo padėties. Kai greitėjama ar važiuojama vienodu greičiu, stogo aptakas padidina galinės dalies prispaudžiamąją jėgą, o sparčiai lėtėjant veikia kaip papildomas aerodinaminis stabdis.
Trečios kartos „Porsche Cayenne“ užsisakyti „Porsche“ salone Vilniuje galima jau dabar. „Cayenne“ kaina prasideda nuo 75 867 eurų, o „Cayenne S“ – nuo 93 291 euro. Sportiškiausio gamos visureigio „Porsche Cayenne Turbo“ kaina Lietuvoje – 140 965 eurai.