„Nissan GT-R“, „Porsche Panamera Turbo S“, „Hummer H3“, „Mercedes AMG GT-R“, „Jaguar F-Type“ – ar šie automobiliai tinka policijai? Na, nelabai, bet tai net nėra brangiausi Dubajaus policijos automobiliai. Tvarką didžiausiame JAE mieste prižiūrima ir „Rolls-Royce Wraith“, BMW i8, „Bentley Bentayga“, „Maserati GranTurismo“ ir „Lamborghini Urus“ automobiliais. Brangiau būti nebegali?
Gali – Dubajaus policija turi ir tokius riboto leidimo automobilius kaip „Pagani Huayra“, „Porsche 918“, „Aston Martin One-77“, „Bugatti Veyron“.
Ir tai net nėra viskas, ir tai iš tikrųjų yra neįtikėtina. „Aston Martin One-77“ savo pavadinimą gavo todėl, kad tokių automobilių buvo pagaminta būtent 77. Tuo tarpu „Pagani Huayra“ apskritai yra gaminami tik pagal užsakymą. Tai yra automobilių pasaulio juvelyrika, menas ir puta ant aukščiausios klasės kavos paviršiaus.
Dubajaus policijos garaže yra ne tik originalių, bet ir labai modifikuotų automobilių. Pavyzdžiui, „Ford Mustang GT“ buvo paruoštas „Roush Racing“ – kompanijos, kuri varžosi NASCAR. Ne, matyt, standartinis „Mustang GT“ yra per daug nuobodus. Tuo tarpu Dubajaus policijos „Mercedes-Benz G63 AMG“ buvo pagerintas Brabus. Šalia šių automobilių įsitaisys ir „Tesla Cybertruck“, nes kodėl ne?
Kiek visa tai kainuoja? Dešimtis milijonų eurų. „Aston Martin One-77“ 2013 metais kainavo apie 1,8 milijonus eurų. „Bugatti Veyron“ kaina kadaise buvo panaši, o „Pagani Huayra“ Dubajaus policijai kainavo bent 2,5 kartus daugiau. Ne toks jau kuklus hibridinis „Porsche 918“ kainavo daugiau nei 700 tūkstančių eurų. Ir tą sąrašą galima tęsti ir tęsti.
Tik kam policijai visi tie automobiliai? Na taip, galbūt į „Bentley Bentayga“ ar „Lamborghini Urus“ saloną ir galima pasodinti kokį pažeidėją, bet ar kas nors sodina nusikaltėlius į aukščiausios kokybės odos saloną? Tikrai ne – antrankiai gali subraižyti brangias sėdynes. Internete dažnai rašoma, kad šie automobiliai reikalingi todėl, kad ir pažeidėjai yra labai greiti – kaip „Nissan Patrol“ visureigiu pavysi sprunkantį „Ferrari 488 Pista“? Bet juk tuomet superautomobiliai būtų naudojami ne tik Dubajuje ir Abu Dabyje, bet ir kitose šalies vietose. Ir jie nebūtų tokie prabangūs ir įvairūs.
Tačiau tikroji priežastis yra visai kitokia – turistai ir įvaizdis. Net Wikipedia puslapyje apie Dubajaus policijos pajėgas pabrėžiama, kad visi šie prabangūs automobiliai važinėja išskirtinai tik turistinėse miesto vietose. Kitur patruliuoja kur kas kuklesni, bet JAE tinkamesni visureigiai. Dažnai keli policijos superautomobiliai patruliuoja kartu, gražiai išsirikiavę į vieną eilę. Žinoma, kad turistai spėtų atsisukti, superautomobiliais patruliuojantys pareigūnai palaiko aukštesnius variklių sūkius.
Pinigų švaistymas? Ir taip, ir ne. Visų pirma, taip didinamas šalies žinomumas. Kiek kartų esate girdėję naujienas, kad Dubajaus policija įsigijo kokį nors išskirtinį automobilį? Apie tai rašoma gana dažnai. Be to, ir namo sugrįžę turistai visiems papasakos, kokių policijos automobilių matė.
Be to, šie automobiliai prisideda prie šalies įvaizdžio formavimo. Ką galite pasakyti apie Jungtinius Arabų Emyratus? Kad ir ką galvojate apie tą šalį, bent dalį jos tapatybės apibrėžiate pinigais. Ir ne be reikalo – JAE nori būti žinomi ir dėl to.
Galiausiai, šie automobiliai nėra tokie jau brangūs, net jei Dubajaus policija už juos mokėjo pilną kainą. Straipsnio pradžioje minėjome, kad „Aston Martin One-77“ kainavo 1,3 milijonus eurų. Dabar tokį automobilį sunkiai įsigysite ir turėdami 2 milijonus. „Porsche 918“ kaina irgi viršijo milijoną, o ir „Bugatti Veyron“ niekada neatpigo. Tai nereiškia, kad Dubajaus policija taip užsidirba pinigų – nemaža prabangiojo garažo dalis yra užpildyta šiek tiek pigesniais automobiliais, kurie tikrai nuvertėja. Tačiau kai kalbame apie tokį turtą, reikia suprasti, kad jo vertė priklauso nuo jo valdymo.
Taigi netikėkite nesąmonėmis – Dubajaus policija prabangiais superautomobiliais nusikaltėlių negaudo. Tai – džiaugsmas turistų akims ir šalies įvaizdžio formavimo priemonė.