Kodėl elektromobilio bateriją rekomenduojama įkrauti tik iki 80 proc.?

Pavasarį pagyvėjus prekybai elektromobiliais ir pasipildžius EV vairuotojų gretoms, interneto forumuose padaugėjo „naujokų“ klausimų.
Elektromobilis
Elektromobilis / 123rf.com nuotr.

Klausimą siųskite gazas@15min.lt

Vienas populiariausių skamba taip: „įsigijau elektromobilį, prie įkrovos stotelės man kiti vairuotojai sakė, kad kraučiau tik iki 80 proc. Kodėl taip yra?“.

Iš tiesų, elektromobiliais jau bent keletą metų važinėjantiems vairuotojams tokie klausimai nekyla. O naujokų logika labai paprasta: kodėl negalima išnaudoti visos baterijos talpos?

15min žurnalistai šiuo klausimu yra kalbėję su daugelio elektromobilių gamintojų atstovais. Ir visų jų patarimai buvo tokie patys. Iki 100 proc. bateriją galima krauti tik to atveju, jei iš karto sėdate ir važiuojate. Kitaip tariant, jei ji netrukus bus iškraunama. Visais kitais atvejais rekomenduojamos baterijos įkrovos ribos – nuo 20 iki 80 proc.

Kas bendro tarp baterijos įkrovimo ir teatro salės?

Dainius Jakas (asmeninio archyvo nuotrauka)
Dainius Jakas (asmeninio archyvo nuotrauka)

Vienas EV autoritetų Lietuvoje – Dainius Jakas, tinklaraščio „100 proc. elektrinis autorius“. Jo taip pat paprašėme pateikti paiškinimą, kodėl baterijos nerekomenduojama įkrauti iki 100 proc.

„Tiesiog baterijų fizikinės savybės lemia tai, kad paskutiniai elektronai sunkiai įstumiami, ir kankinama baterija. Bet blogybė ne įkrovimas iki 100 proc., o jei EV stovi įkrautas su 100 proc. ilgesnį laiką.

Įmonė ABB šį niuansą paaiškina taip. Baterijos įkrovimas panašus į teatro salės vietų užpildymą. Pirmieji lankytojai lengvai randa vietos. Paskutiniesiems rasti laisvų kėdžių yra sunkiau, todėl jie užtrunka ilgiau. Todėl sulėtėja įkrovimo procesas“.

Tadas Ratkevičius (Asmeninio archyvo nuotr.)
Tadas Ratkevičius (Asmeninio archyvo nuotr.)

OEV.LT vaizdo kanalo apie elektromobilius įkūrėjas Tadas Ratkevičius tęsia:

„Įdomus faktas pradedantiems elektromobilininkams: dažnai matome dvi baterijų talpos reikšmes – bendrąją ir grynąją (arba naudingąją). Kartais jos skiriasi net iki 10 proc. apimties. Taip padaryta, nes patys gamintojai palieka tam tikrą rezervą: neleidžia baterijos įkrauti iki 100 proc. ir neleidžia jos iškrauti iki 0. Nors automobilis sustoja ir jau nebevažiuoja, realiai baterijoje dar būna paliktas tam tikras likutis, o viršutinėje riboje taip pat suformuotas energijos buferis“.

Taip daroma tam, kad jau gamyklinės parinktys apsaugotų bateriją nuo nepageidautinų vartotojo veiksmų – visiško įkrovimo ar iškrovimo. Tuo metu naudotojų statistika rodo, jog baterijai naudingiausia, kai įkrovimo lygis išlaikomas tarp 20 ir 80 proc.

„Tai ypač svarbu žinoti elektromobiliu nesinaudojant ilgesnį laiką, kad nepaliktume jo stovėti iki galo įkrauto arba išsikrovusia baterija, nes tai jai nėra sveika“, – priduria ekspertas.

Dalis gamintojų taip pat renkasi programine įranga apriboti elektromobilių įkrovimą, kad įjungus į tinklą baterija būtų įkraunama tik iki 80 proc., o 100 proc. įkrovos lygį būtų galima nusistatyti atskirai, kai, tarkime, reikia leistis į ilgesnę kelionę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais