„Tesla“ automobiliai ar „Nissan Leaf“ didelių grotelių neturi. Jei ir rasite nedideles angas, kurios „Tesla“ automobiliuose slepiasi po automobiliu, jos yra visai mažos ir skirtos tik baterijų aušinimui. Net ir įprastų benzininių automobilių su tokio dydžio grotelėmis, kokias turi „Jaguar I-Pace“, nėra labai daug. Tačiau neapsigaukite - jos ten ne tik dėl stiliaus.
Už gražaus fasado „Jaguar I-Pace“ grotelės padalintos į dvi dalis. Apatinė oro srautą nukreipia į baterijas. 90 kWh baterija labai didelė ir efektyviausiai veikia, kai būna gan vėsi. Entuziastingas važinėjimas gali sukelti rimtų problemų - „Tesla“ automobiliai įjungus „Ludicrous“ perspėja, kad jis trumpina baterijų gyvavimo laiką ir taip iš dalies yra ir dėl staiga pakylančios temperatūros.
Tuo tarpu viršutinė „I-Pace“ grotelių dalis atlieka aerodinaminę funkciją. Iš jos oras nukreipiamas atgal, kol pasiekia priekinį stiklą. Tuomet jis suka aukštyn, teka aplink stiklą, automobilio stogą ir po gale esančiu nedideliu aptaku. Šis kryptingas oro srautas pagerina automobilio aerodinamines savybes, suteikia stabilumo važiuojant dideliu greičiu ir panaikina galinio valytuvo būtinybę. Šis srautas toks stiprus, kad vanduo ir dulkės nuo galinio stiklo tiesiog nupučiami šalin.
Įdomu ir tai, kad šias aerodinamikos gudrybes „Jaguar I-Pace“ kūrėjai pasiskolino iš realybe taip ir netapusio „Jaguar C-X75“ superautomobilio. Ši įspūdinga mašina buvo labai aptaki ir taip pat turėjo groteles, kurios dalį oro per priekinį gaubtą nukreipdavo atgal, kur jis glostydamas automobilio stogą nutekėdavo iki aktyvaus galinio aptako.
Tačiau kodėl kiti elektromobiliai neturi grotelių? Na, reikėtų spėti, kad aerodinamines funkcijas atlieka kiti elementai. Jei „Jaguar“ inžinieriai ieškojo būdų kaip išlyginti oro srautus aplink automobilį, jie tikriausiai iš karto pagalvojo apie lengvai atpažįstamas tradicines markės groteles. Forma ir funkcija šiuo atveju tiesiog surado viena kitą.