Pranešime rašoma, kad pirma tendencija, apie kurią kalba komercinio automobilio rinkimų komisijos narys ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, ta, kad jei tik norisi, komercinį automobilį galima įrengti ne prasčiau nei asmeninį.
„Į komercinius automobilius integruojama daugybė pačių naujausių technologijų, kurios neretai yra tik pačiuose prabangiausiuose asmeniniuose automobiliuose. Tad praktiškai viską, ką gali turėti prabangiame nuosavame automobilyje, gali turėti ir furgone ar mikroautobuse“, – aiškino V.Milius.
Tiesa, jis atkreipė dėmesį, kad tokia galimybė kainuoja, todėl vargu ar daug pirkėjų varneles padeda ties kiekvienu įmanomu pasirinkimu, kai komplektuoja komercinį automobilį. Visgi, pasak jo, svarbu žinoti, kad tokia galimybė tikrai yra.
Antras aspektas, į kurį V.Milius atkreipia dėmesį, yra komercinio automobilio dizainas. Pasak jo, pagrindinė tokio automobilio funkcija – padėti atlikti darbą, tad tada, kai dizaineriai atsiverčia baltą popieriaus lapą ir bando nupiešti kažką dailaus akiai, jie negali pamiršti fakto, kad komerciniais automobiliais vežami kroviniai, tad neišvengiama dizaino dalis turi būti ir „dėžė“, į kurią dedamas vežamas krovinys.
„Jau esu sakęs, tačiau tikra tiesa, kad sukurti gražų „Ferrari“ lengviau nei gražų furgoną. Mat furgono atveju turi išspausti kažką ypatingo iš dėžės, o kuriant „Ferrari“ gali leisti dizaineriui viską, ką jis nori“, – pastebėjo ekspertas.
Jo nuomone, pastaraisiais metais komercinių automobilių dizaineriams pavyksta dirbti ranka rankon su inžinieriais, tad iš gamyklų išriedantys automobiliai ne tik funkcionalūs ir praktiški, bet ir dailūs pažiūrėti.
„Natūralu, kad išvaizda svarbi ir pirkėjui, ne tik gamintojui, mat klientai pirkdami komercinius automobilius galimai net galvoja ir apie įmonės įvaizdį, kad, štai, įmonė gali važinėti gražiais automobiliais“, – svarstė V.Milius.
Kita dalis komercinio transporto pirkėjų turi ypač speficinį poreikį, kad įsigytą transporto priemonę būtų galima pritaikyti įvairioms paskirtims.
Vien „dėžės“ nebeužtenka
Ekspertas pastebėjo ir tai, kad nors didžioji dalis komercinių automobilių vairuotojų yra vairuotojai profesionalai, kuriems vairavimas – darbas, vien dėžės ant ratų nebeužtenka net ir jiems.
„Žmonės nori šiuolaikiškų, išmanių, junglių automobilių. Ir tą lengva gauti, nes technologijos į transporto pramonę ateina bendrai, nebeišskiriami komerciniai ir asmeninės paskirties modeliai“, – akcentavo V. Milius.
Kita dalis komercinio transporto pirkėjų turi ypač speficinį poreikį, kad įsigytą transporto priemonę būtų galima pritaikyti įvairioms paskirtims. Tas, anot pašnekovo, ypač aktualu mažų verslų savininkams, mat jie komercinius automobilius renkasi tokius, kad jais būtų smagu važinėtis patiems.
„Toks automobilis naudojamas kasdien ir vis kitokiems reikalams. Todėl tokiam pirkėjui reikia galimybės automobilį transformuoti tai, kad vieną dieną juo būtų galima vežti prekes, kitą – išvažiuoti atostogauti prie jūros su šeima“, – kalbėjo žinovas.
Kaina turi reikšmę
Visgi, pasak V.Miliaus, tai, kad renkantis komercinį transportą tenka išspręsti nemažai galvosūkių, dar nereiškia, kad kainos kriterijus nebeturi lemiamos reikšmės. Anot eksperto, visuomet nemaža dalis pirkėjų nori įsigyti komercinį automobilį pigiau ir yra linkę taupyti.
„Ypač didelius transporto parkus valdančiose įmonėse kainos kriterijus yra svarbus. Visgi jie žvelgia ne tik į automobilio kainos eilutę, bet vertina ir eksploatacijos bei kitas išlaidas. Tad kartais gali atrodyti keistai, kad įmonė nusipirk brangesnį automobilį nei galėjo, tačiau tai reiškia, kad jis bus įmonei pigesnis ateityje“, – aiškino „Komercinis automobilis 2020“ komisijos narys.
Rinkimuose – naujausi automobiliai
Šių metų rinkimų finalas numatytas rugsėjo 5-ąją, transporto inovacijų parodoje „Autobazar“, vyksiančioje „Litexpo“ parodų rūmuose. Iki tol komisijos nariams – profesionaliems automobilių žurnalistams, vairuotojams, transporto parkų vadovams – reikės išrinkti geriausią iš net aštuonių per pastaruosius dvejus metus pristatytų komercinių automobilių.
Rinkimuose šiemet vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):
- „Ford Ranger“
- „Iveco Daily“
- „Mitsubishi L200“
- „Peugeot Partner Dangel 4x4“
- „Renault Master“
- „Renault Trafic“
- „Renault Master Z.E.“
- „Toyota Proace City Verso“