„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kodėl Lietuva automobilių plovyklomis lenkia Dubajų?

Ar lietuviai myli bei prižiūri savo automobilius? Ar rūpinasi jų švara ir ar nusiplauna automobilį dažniau, nei keičiasi ratus? Objektyviai atsakyti į klausimus apie save pačius visuomet yra sudėtinga, todėl šį kartą kalbamės su vienos pirmaujančių tunelinių plovyklų bei jų įranga prekiaujančios įmonės „Tommy Car Wash Systems“ prezidentu Ryanu Essenburgu.
Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla
Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Iš JAV antrą kartą į Lietuvą atvykęs tunelinių plovyklų ekspertas atskrido įvertinti, kaip pasisekė „Tommy Car Wash Systems“ technologijas įsidiegti pirmosiose šalyje „Švaros brolių“ tunelinėse plovyklose, bei aptarti tolesnę plėtrą. Šiais metais Vilniuje bus atidarytos dar dvi tunelinės plovyklos.

Naudodamiesi proga, paklausinėjome Ryano, kur automobiliai purvinesni – Lietuvoje ar JAV, kurios plovyklos šiuo metu yra mėgstamiausios tarp amerikiečių bei kurioje vietoje Lietuva yra pagal automobilių švarą pasaulio žemėlapyje.

Ryanas Essenburgas
Ryanas Essenburgas

– Nuo ko viskas prasidėjo? Kaip atsirado idėja pradėti automobilių plovyklų verslą?

– Mano senelis pradėjo statyti mūsų nuosavas automobilių plovyklas dar 1969-aisiais. Nuo tada mes nuolat stengėmės gerinti automobilių plovyklų įrangą, nes tuo metu ji nebuvo itin pažangi. Mūsų automobilių plovyklos buvo itin sėkmingos ir nuolat užimtos, todėl teko nuolat kurti naujus, inovatyvius produktus. Dėl to nenuostabu, kad po 25 metų mes pradėjome gaminti ir prekiauti savo įranga.

– Ar jūs iš karto pradėjote savo verslą nuo tunelinių plovyklų?

– Ne, pirmoji mano senelio automobilių plovykla buvo automatinė. Jos apkrova buvo didžiulė, todėl su šia plovykla mes negalėjome pakankamai greitai aptarnauti savo klientų ir po poros metų mes ją perdarėme į tunelinę.

– O kuo, iš esmės, skiriasi tunelinė plovykla nuo automatinės?

– Automatinėje automobilių plovykloje vairuotojas įvairuoja savo automobilį ir visa plovimo įranga juda aplink automobilį, todėl tokia plovykla yra labai lėta. Jūs šio tipo plovyklas turite įvairiose šalies degalinėse. Automatinėje plovykloje galima nuplauti tik iki aštuonių automobilių per valandą. Ir tokioje plovykloje vienu metu gali būti tik vienas automobilis, o tunelinėje plovykloje yra konvejeris, kuriuo iš karto juda apie 7 automobilius.

Kad būtų lengviau palyginti, mes visai neseniai pagerinome savo visų laikų rekordą – per valandą savo tunelinėje plovykloje Mičigane, kurioje vienu metu konvejeriu juda 7 automobiliai, nuplovėme 224 automobilius. Tad, kaip matote, skirtumas didžiulis.

Automatinėje plovykloje galima nuplauti tik iki aštuonių automobilių per valandą, o mes eilinę dieną tunelinėje plovykloje per valandą nuplauname po 180 automobilių.

– Ar tai reiškia, kad turėdami tokią pačią įrangą Lietuvoje mes taip pat galime bandyti siekti panašaus rekordo?

– Taip, žinoma. Galbūt ne iš karto, bet ilgainiui, manau, galėsime pakonkuruoti!

– Kokios plovyklos populiariausios JAV? Savitarnos, rankinės, automatinės ar tunelinės? Galbūt yra daugiau jų tipų?

– Tunelinės plovyklos JAV yra populiariausios. Šiandien tai yra standartas ir, atitinkamai, daugiausia automobilių JAV nuplaunama būtent tunelinėse plovyklose. Taip yra dėl pasikeitusių verslo modelių: automatinės plovyklos paprasčiausiai nebeatlaiko konkurencijos, jose vairuotojai negali taip greitai nusiplauti automobilių kaip tunelinėse, todėl automatinės plovyklos nyksta.

Tačiau JAV yra skirtingų tipų tunelinės plovyklos, pavyzdžiui, šiandien siekiamybė yra integruotos tunelinės plovyklos, kuriose plauname ne tik automobilių išorę, bet ir vidų, o vairuotojai turi dar didesnę pasirinkimų bei galimybių laisvę.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla

– Kuo „Tommy Car Wash Systems“ tunelinės plovyklos bei įranga yra išskirtinė tunelinių plovyklų rinkoje?

– Didžiausias mūsų išskirtinumas tarp kitų tunelinių plovyklų yra mūsų sparta. Daugybė tunelinių plovyklų siekia nuplauti iki 100 automobilių per valandą, bet mūsų rekordas, kaip jau minėjau, 224 automobiliai per valandą. Tai tikrai nėra įprastas dalykas, net mums, nes eilinę dieną per valandą nuplauname po 180 automobilių, o vienoje mūsų plovyklų nuplovėme 2 900 automobilių per visą dieną. Todėl iš kitų skiriamės tuo, kad paruošiame blizgantį ir švarų automobilį greičiau nei kiti.

Taip pat mūsų įranga yra iš nerūdijančiojo plieno, todėl užtikriname jos ilgaamžiškumą. Kuriant įrangą, kuri vėliau veikia išties drėgnoje aplinkoje, svarbiausia – daug dėmesio skirti tinkamoms medžiagoms.

– Ar važinėdami po Lietuvą pastebite daugiau purvinų automobilių čia ar JAV? Kaip manote, kodėl?

Tunelinė automobilių plovykla
Tunelinė automobilių plovykla

– Norėtumėte mandagaus ar atviro atsakymo? Jeigu atviro, tuomet čia, Lietuvoje. Ir pastebiu ne tik daugiau purvinų, bet ir gerokai purvinesnių nei tie automobiliai JAV, kuriuos vairuotojai atvažiuoja nusiplauti. O dėl priežasties, manau, kad pas jus tiesiog trūksta tokių plovyklų pasiūlos. Todėl džiaugiuosi, kad „Švaros broliai“ pradeda keisti susidariusią situaciją ir tą pasiūlą kuria.

Kita vertus, pas mus, Mičigane, nusiplauti savo automobilį du kartus per savaitę – nieko neįprasto. Todėl apsilankymas plovykloje yra dažnas ir prilygsta apsilankymui parduotuvėje. Tačiau taip yra ir dėl to, kad plovyklos JAV statomos labai patogiose vietose, pavyzdžiui, prie prekybos centrų ir t.t. Dėl to JAV labai sunku atrasti nešvarių automobilių.

– Kokio tipo plovykloje yra didesnė rizika apgadinti automobilį, pavyzdžiui, nulaužti veidrodėlį? Kodėl plovyklose kartais nutinka tokio tipo incidentai?

Lietuvoje pastebiu ne tik daugiau purvinų, bet ir gerokai purvinesnių nei tie automobiliai JAV, kuriuos vairuotojai atvažiuoja nusiplauti.

– Kas nors nutikti, manau, gali bet kokio tipo plovykloje, net toje, kur automobilį rankomis valo bei plauna specialistai. Netgi bekontaktė plovykla, jeigu ja naudojamasi nesusipažinus su visomis instrukcijomis, gali pakenkti automobilio paviršiui. Bet dažnai kas nors nutinka ne dėl plovyklos kaltės, o automobilio ar vairuotojo: nestabiliai pritvirtintos detalės, nesilaikoma plovyklos nurodymų ir t.t.

O tunelinės plovyklos yra labai saugios automobilio atžvilgiu. JAV vairuotojai kur kas labiau pasitiki plovyklomis, kuriose naudojami minkšti šepečiai ir minkšta jų medžiaga. Ypač po to, kai išbando įvairias plovyklas ir įsitikina patys. Savo plovyklose per visą laiką nuplovėme milijonus skirtingų automobilių, kurių vairuotojai kasdien sugrįžta ir jų vis daugėja. Įdomu, kiek ir kokių nusiskundimų būtų, jei ir kitų tipų plovyklos nuplautų tokius didelius kiekius automobilių?

– Ar daug skirtumų tarp plovyklų JAV ir Lietuvoje?

– Kadangi specializuojamės tunelinėse plovyklose, galiu pasakyti, kad tarp „Švaros brolių“ tunelinių plovyklų ir mūsų tunelinių plovyklų JAV nėra jokių skirtumų. Lietuvoje šiandien turite tai, ką vairuotojai, atvažiavę nusiplauti automobilio, gauna JAV.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla

– Pagal ką atsirenkate šalis, su kuriomis norite/galite bendradarbiauti?

– Viskas priklauso nuo poreikio. Kai valstybės jaučiasi pasiruošusios įkurti tunelines plovyklas ir susisiekia su mumis, mes mielai pradedame bendradarbiauti, tačiau tenka pastebėti, kad toli gražu ne visos valstybės, kurių gatvėmis važinėja šimtai nešvarių automobilių, šiandien iškelia sau tai kaip problemą.

– O ar pastebite automobilių priežiūros skirtumų tarp europiečių ir amerikiečių?

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vilniuje atidaryta pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla

– Didžiausias skirtumas, kurį teko pastebėti, yra automobilių plovimo dažnis. Manau, kad automobilių priežiūra yra labai panaši, bet JAV automobiliai prižiūrimi dažniau, kaip ir sakiau, net du kartus per savaitę. O europiečiams tai tikrai nebūdinga. Dėl to mums, JAV, lengviau plauti automobilius, nes mes dažniau tik palaikome jų švarą, nei kiekvieną kartą plauname iš pagrindų – atvežami automobiliai jau būna pakankamai švarūs. Tuo metu, kai keliaujame į Vokietiją, Olandiją ir kitas Europos šalis, mes pastebime, kad automobilių plovyklos yra toliau nuo miestų, nepatogiose vietose, todėl vairuotojai neturi įpročio plauti automobilį bent kartą per savaitę. Taip pat automobiliai tampa purvinesni, sunkiau nuplaunami ir t.t.

– Ar JAV purvinas automobilis laikomas blogo tono ženklu?

– Tikrai taip. Tiesa, tai nebėra taip ryšku, kaip buvo anksčiau, tačiau tai vis dar labai svarbu. Policijos pareigūnai netgi duoda didesnę baudą nešvarių automobilių savininkams. O kai kuriose šalyse, ne JAV, nešvarūs automobiliai apskritai yra nelegalūs, gali gauti baudą vien už tai. Taip pat kitose šalyse yra atitinkami įstatymai, pavyzdžiui, kad taksi automobiliai ir kitos specialiosios transporto priemonės privalo būti plaunamos kasdien.

Visuomenėje nešvarūs automobiliai taip pat smerkiami. Ypač per svarbias progas – vykstant į vestuves, laidotuves ar važiuojant susitikti su mergina JAV gyventojai paprasčiausiai neįsivaizduoja purvino automobilio.

– Kokį įspūdį jums paliko Lietuva?

Būtent toks klimatas yra kaltas dėl visų nešvarių automobilių, kuriuos mes matome gatvėse, ypač palyginti su kitomis valstybėmis

– Manau, kad aš šios šalies dar tikrai pakankamai neatsižiūrėjau. Bet tai labai nuostabi valstybė, esame apsistoję pačiame centre, tad negalime atsižiūrėti. O klimatas, įskaitant orą ir sniegą, labai primena Mičiganą, todėl jaučiamės gerai. Kita vertus, būtent toks klimatas yra kaltas dėl visų nešvarių automobilių, kuriuos mes matome gatvėse, ypač palyginti su kitomis valstybėmis. Ir, akivaizdu, kad automobilių vairuotojų skaičius auga, todėl auga ir poreikis nusiplauti automobilį, o plovyklų jau dabar trūksta. Ne tik Europoje, JAV tokių plovyklų, kurios užtikrintų nuolatinę automobilių švarą, taip pat dar trūksta.

Beje, pasakysiu vieną palyginimą: JAV automobilių plovyklos yra labai paplitusios, pavyzdžiui, mieste su 100 tūkst. gyventojų mes turime keturias tunelines plovyklas. O kitose pasaulio dalyse – Prancūzijoje, Vokietijoje, Olandijoje, net Dubajuje – plovyklų apskritai mažai, palyginti su JAV.

– Ar tai reiškia, kad Lietuva yra tarp pirmaujančių valstybių automobilių priežiūros srityje?

– Išties, taip. Tunelinės plovyklos, kuriomis jau gali naudotis Vilniaus ir Kauno gyventojai, yra naujausia ir geriausia, kas sukurta šioje srityje. Taigi, jūs esate priešakyje. Nors mes nuolat gauname paklausimų iš viso pasaulio ir noro savo valstybėse įsidiegti naujausias tunelines plovyklas netrūksta, pastebime, kad tikrai daug kur paprasčiausiai nėra pakankamai gerų plovyklų, kurios galėtų įsidiegti mūsų įrangą. Europoje vis dar daug savitarnos bei automatinių plovyklų, bet žmonių požiūris keičiasi – vis dažniau vairuotojai nori greičio ir nenori patys teptis rankų. Būtent tunelinės plovyklos abu šiuos poreikius suvienija.

O Lietuva šiuo metu tikrai lenkia net vienas pažangiausių valstybių. Pavyzdžiui, Dubajus, kurio gyventojai didžiuojasi aukščiausiais pastatais, moderniausiomis technologijomis, turi vienas prasčiausių automobilių plovyklų pasaulyje. Dubajuje paplitusios savitarnos plovyklos, kur viena mašina plaunama apie 45 minutes, todėl ten daugybė nešvarių automobilių. Taip, jie vairuoja „Ferrari“, tačiau kas iš to, jei šie automobiliai purvini?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs