Sportiškas ir elegantiškas
„Volkswagen“ inžinieriai, sukurdami tokio tipo automobilį, laimėjo tų klientų simpatijas, kurie nori sportiško automobilio, tuo pačiu išsaugant elegantiško ir prabangaus automobilio įspūdį. Būtent toks yra „Passat GTE“.
Taip pat kaip „Golf GTE“, apie kurį 15min jau rašė anksčiau, šį automobilį į priekį gena 1,4 litro darbo tūrio TSI motoras, padedamas elektros variklio. Šis tandemas išvysto maksimalią 218 arklio galių jėgą, kurios pakaks, kad šis vokiškas hibridas iš stovėjimo pozicijos iki 100 km/val spurtuotų per kiek daugiau nei 7 sekundes.
„Passat GTE“ pirkėjui dažniausiai nebereikia komplektuoti automobilio papildomai, nebent šiam trūksta vieno ar kito pasirinkimo. Taip yra todėl, kad „Passat GTE“ yra gaminamas ant „Highline“ bazės. Šis terminas puikiai pažįstamas „Volkswagen“ gerbėjams – tai yra aukščiausią komplektacijos lygį žymintis žodis.
Dėl pastarosios priežasties automobilis „Passat GTE“ jau „bazinėje“ komplektacijoje turės „Alcantara“ odos sėdynes, parkavimo sistemą, jutiklinį ekraną, autonominę stabdymo sistemą ir pan.
Ekologiškas, bet tai mums nerūpi
Apsilankę užsienyje, didžiuosiuose miestuose, pastebėsime, kad ten labai daug mažų automobilių. Vakariečiai žiūri į praktiškumą kiek kitaip, didelis automobilis kelionėms į darbą, paskaitas ir pan. tikrai nereikalingas.
Žinoma, koją kiša ir automobilių mokestis, kurio Lietuva neturi, todėl mes galime džiaugtis tiek „Citroen C1“, tiek „Audi Q7“ ir už nei vieną nemokėti nė euro mokesčių. Žinoma, nepamirštant įmonių, kurios turi mokėti atitinkamą mokestį, kuris tokiam automobiliui būtų labai mažas.
Tai yra pirma priežastis, kodėl Lietuvoje nebus taip vertinamas „Volkswagen Passat GTE“ – mes nemokame mokesčių už automobilius asmeniniam naudojimui, o valstybėse, kurios tokį turi, „Plug in“ tipo automobiliai atpinga.
Kokia šio automobilio tarša? Nesuklysiu pasakydamas, kad utopinė. Gamintojas deklaruoja, kad šis automobilis suvartoja kiek mažiau nei 2 litrus benzino šimtui kilometrų, o į aplinką paleidžia niekingus 44 gramus nuodingų dujų kiekvienu kilometru.
Tai yra pirma priežastis, kodėl lietuviams gali patikti šis automobilis – mūsų didmiesčiuose nėra didžiulių atstumų, todėl kasdienėms kelionėms, darbas – namai - puikiai pakaks vien elektros energijos. Gamintojas teigia, kad naudojant vien elektros energiją, su šiuo automobiliu bus galima nuvažiuoti apie 50 kilometrų.
Kitas puikus dalykas, kad šio automobilio baterija pilnai įsikraus per maždaug 4 valandas. Taigi žaliai kelionei ji galės būti paruošta ne tik per naktį, tačiau ir darbo dienos metu, jeigu turite galimybę automobilį krauti prie darbo.
TDI ar GTE?
Dar viena priežastis, kodėl lietuviams šis automobilis nebus toks priimtinas yra ta, kad jis kainuoja tikrai daug. Tačiau jeigu jau nusipirkote tokį automobilį, didelė tikimybė, kad su juo važinėsite ne tik mieste, kur elektros režimo turėtų pakakti, tačiau lėksite ir į užmiestį.
Su automobiliu, kurio galia yra daugiau nei 160 kW, važinėti ekonomiškai dažnam būna gana sudėtingas uždavinys. Dėl šios priežasties „Passat GTE“ degalų sąnaudos gali šokti nuo gamintojo deklaruojamų 1,8 litrų šimtui kilometrų iki 7-8 litrų.
Taigi, jeigu nevengiate važiuoti didelius atstumus, labai tikėtina, kad „Passat“ vien su vidaus degimo varikliu bus praktiškesnis ir naudingesnis pasirinkimas
„Volkswagen“ hibridiniai ir elektriniai automobiliai turi vieną niuansą, kuris daugeliui pirkėjų patinka. Šie automobiliai nerėkia „aš esu ekologiškas“, kadangi iš išorės atrodo taip pat, kaip įprasti „Volkswagen“ automobiliai su vidaus degimo varikliu.
Šis „Passat“ atrodo labai panašiai į įprastą, iš kitų jį išskiria tik priekyje esanti mėlyna juostelė, GTE ženkliukai, mėlynį stabdžių suportai ir keletas akcentų viduje.
Ar tai bus privalumas hibridinio automobilio pirkėjui – sunku atsakyti. Vieniems hibridinis automobilis - tai išsaugotas piniginės storis, kalbant apie važiavimo kainą, o kitiems tai puikus būdas parodyti aplinkiniams, kad vairuoji ekologišką automobilį ir tau rūpi saugoti ledynus Arkties vandenyne.
Kad ir kaip ten bebūtų, tačiau tiesa yra neginčijama – daugiau nei 40 tūkstančių eurų kainuojantis automobilis, bent jau kolkas, nebus ypatingai perkamas Lietuvoje, tačiau prijaučiančių šiam automobiliui atsiras ne vienas. Galbūt GTE automobiliai bus perkami antrinėje rinkoje, nes bent jau kol kas, Lietuvoje, tokių automobilių, o ir kitų „Volkswagen GT“ šeimos automobilių pardavimai, ypač menki.
Bandyto automobilio duomenys:
Variklis |
Vidaus degimo 1,4 litro darbo tūrio, kartu su elektriniu 8,7 kWh talpos varikliu |
Pavarų dėžė | Trijų sankabų DSG automatinė pavarų dėžė |
Abiejų variklių perduodama galia, AG | 218 |
Pagreitėjimas 0-100 km/val, s | 7,4 |
Degalų bako talpa, l | 50 |
Sukimo momentas, Nm | 400 |
Emisijos standartas | EURO 6 |
Bagažo talpa, l | 402 |
Bazinio automobilio kaina, Eur | 40 482 |