Kiekvienas vertinimo komisijos narys (jų iš viso 10) savo dispozicijoje turi po 25 balus, kuriuos turi paskirstyti visiems septyniems finalininkams. Galima skirti ir 0 balų, bet negalima vienam automobiliui atiduoti daugiau nei 10.
Šių eilučių autoriaus balai taip pat matomi – žemiau rasite paaiškinimus, kodėl kiekvienas modelis gavo būtent tiek ir kodėl nėra vertas daugiau ar mažiau.
„Audi A4“. Tai yra nuostabus automobilis, pakeliantis savo segmento komforto kartelę labai aukštai. Pagal „Audi“ siūlomas technologijas jie yra lyderiai šiandien, tačiau pasirodžius naujam BMW 3, lyderis jau bus jis. Taip pat ir su valdymo savybėmis – drįsčiau teigti, kad „Audi A4“ pakaba yra geriau subalansuota nei prieš 4 metus pasirodžiusio BMW 3, tačiau su kita modelio karta situacija turėtų apsiversti.
Koks „Audi A4“ yra puikus automobilis, nesunku suprasti palyginus jį su kitų „Metų automobilis 2016“ rinkimų dalyviu – tiesioginiu konkurentu „Jaguar XE“. Taip, „Jaguar“ tai buvo pirmas žingsnis į šį segmentą ir tai yra smagiai valdomas bei viską „teisingai“ atliekantis automobilis. Skirtumas tas, kad „Audi“ visose srityse lenkia britus bent penkeriais metais.
Kodėl 4 balai? „Audi A4“ pradinė kaina vos viršija 30 tūkst. eurų – atrodo, metų sandoris būtų nusipirkti tokį automobilį. Tačiau A4 už šią sumą perka nebent „Teleloto“ – jis yra „plikesnis“ už daugelį dešimties metų amžiaus „Toyota“ modelių. Nori gerai sukomplektuoto „Audi A4“? Turėk bent 50 tūkst. eurų. Tai yra labai smagus kainodaros triukas, dėl kurio „Audi“ gali didžiuotis žemiausia pradine kaina savo klasėje.
„Ford S-Max“. Pirmoji „S-Max“ karta, pasirodžiusi 2006-aisiais, buvo puiki ir novatoriška. Šiandien „S-Max“ yra pasikeitęs, turi naujų saugumo sistemų, galingesnių ir ekonomiškesnių variklių bei geriau veikiančių pavarų dėžių, tačiau jis nebėra nei pionierius, nei lyderis. Palyginus su daugeliu kitų vienatūrių, jis nėra brangus ir nesunkiai galima išskirti 2 priežastis, kodėl. Pirmoji – „S-Max“ yra sportiškas vienatūris, derinantis geras valdymo savybes su komfortu. Toks jis buvo prieš 9 metus, o šiandien sportiško vienatūrio etalonas – „BMW 2 Gran Tourer“. Antroji – erdvės salone, ypač trečioje sėdynių eilėje, ne ypač padaugėjo lyginant su ankstesnės kartos „S-Max“.
Kodėl 1 balas? Automobilio kūrėjai nepadarė nei kažko novatoriško šiame segmente, nei ypatingai jį atnaujino. Jis tiesiog buvo labai geras, dabar tapo dar geresnis, tačiau snūstelėjimas ant laurų jaučiamas.
„Hyundai i20“. Visi mažylių segmente sukruto – kur matyta, kad automobilio, kurio pradinė kaina nesiekia 12 tūkst. eurų, bazinėje komplektacijoje jau būtų sumontuotos šildomos sėdynės ir šildomas vairas? Nedidelis, tačiau labai jaukus ir Lietuvai tinkantis triukas. Tai toli gražu ne vienintelė priežastis, kodėl šis automobilis papuolė į „Metų automobilio 2016“ geriausiųjų septintuką. „Hyundai“ savo salono erdve, važiavimo savybėmis ir variklių dinamiškumu pareiškė drąsią pretenziją tapti geriausiu šiandien parduodamu mažu automobiliu Lietuvoje.
Žinoma, ne mažiau svarbi kainodara, kuri yra korėjiečių koziris. Išimtis – automatinės pavarų dėžės. Mintis pirkti „Hyundai i20“ su antikvarine keturių laipsnių automatine pavarų dėže už didelę kainą neskamba logiškai.
Kodėl 2 balai? Lietuvoje maži automobiliai nėra patys mėgstamiausi ir artimiausiais metais tokiais netaps. „Hyundai i20“ galėtų tapti Europos metų automobiliu – Prancūzijoje, Italijoje ar Ispanijoje mėgstami miesto mažyliai, tačiau Lietuvoje geriausias tokio modelio pasiekimas galėtų būti patekimas į „Top 3“. Beje, Latvijoje būtent šis modelis tapo „Metų automobiliu 2016“. Bus įdomu priminti latviams šį pasirinkimą po metų, kai bus aiškūs „Hyundai i20“ pardavimai. Keista rinkti metų automobiliu tą mašiną, kurią per metus įsigys vos kelios dešimtys žmonių.
„Mercedes-Benz GLC“. Automobilis, apie kurio komplektacijas, kainas ir istoriją galėčiau pasakyti mažiausiai. Juo reikia važiuoti. Tai – tikras „Mercedes-Benz“, neišdavęs komforto savybių, tačiau valdomas tarsi didesnis hečbekas. Nors „ant popieriaus“ GLC turėtų būti lyginamas su „Volvo XC60“ bei BMW X4, į vieną kategoriją šie automobiliai „netelpa“. Skiriasi tiek važiavimo savybės, tiek interjeras, tiek praktiškumas. Be to, „Mercedes-Benz“ nėra išprotėję dėl kainų – GLC automobilis šioje kategorijoje neišsiskiria.
Kodėl 2 balai? Kokie „Audi“ modeliai populiariausi Lietuvoje? A6 ir Q7. Kokie BMW? X5, trečia ir penkta serijos. Vienintelis BMW „trečiukas“, kaip vidutinio dydžio sedanų atstovas, patenka tarp populiariausių „Premium“ segmento automobilių – visi kiti čia yra didesni. Spėčiau, kad taip pat bus ir su „Mercedes-Benz“ – jis visiems patinka, bet kažkodėl žmonės iš šių automobilių salono išvažiuos su GL ar GLE.
„Opel Astra“. Automobilis, atitinkantis „Metų automobilio“ kriterijus. Pirma – jis yra naujas savo klasės lyderis: konkurentams iki „Opel“ reikia pasistiebti, ypatingai technologijų naudojimo ir komforto įrangos srityse.
Antra – jis stipriai patobulėjo, lyginant su praėjusia karta. Išoriškai gal to ir nematyti, tačiau naujasis „Astra“, priklausomai nuo konkretaus automobilio įrangos, yra 120-200 kg lengvesnis už ankstesnės kartos „Astra“, o tai ypatingai justi valdymo savybėse bei degalų sąnaudose. Be to, „Astra“ atsikratė šimto mygtukų priekinėje konsolėje ir paliko ten lietimui jautrų ekraną su keliais mygtukais, kurio veikimas – lengvai perprantamas. Taip, tai vis tiek penkiais metais pasenusi technologija ir iki, pvz., „Volvo“ dar toli, tačiau „Opel“ šis žingsnis yra didžiulis.
Trečia – kaina. „Astra“ nėra brangi, nors matant bazinio automobilio kainą to gal ir nematyti. Pasirinkus turtingesnę komplektaciją, galingesnį variklį bei automatinę pavarų dėžę, „Astra“ kaina neperkops 25 tūkst. eurų. Pabandykite nueiti į „Volkswagen“ saloną ir ten paprašyti to paties, o po to apsilankykite pas „Honda“ – taps aišku, kodėl „Astra“ tapo „Metų automobiliu 2016“, kodėl „Golf“ juo buvo prieš 3 metus, tačiau šiandien yra nenaujas modelis, ir kodėl naujausios kartos „Civic“ nepateko net į „Top 3“.
Kodėl 8 balai? Naujasis „Opel Astra“ diktuoja madas būsimiems kompaktinės klasės hečbekams. Jame viskas daro tiesiog labai gerai, be to, kainos ir kokybės santykis – fantastiškas.
„Škoda Superb“. Esu įsitikinęs, kad jeigu visi vairuotojai susipažintų su naujuoju „Superb“, Lietuvoje posakis „jaučiu, kad atsisėdau į škodą“ labai greitai dingtų. Tai gerokai tobulesnis automobilis nei ankstesnės kartos „Superb“: erdvesnis, tylesnis, minkštesnis ir sportiškesnis. Ir gerokai pranašesnis už daugelį savo konkurentų, ypač – komplektacijų ir variklių pasirinkimo srityje.
Kodėl 3 balai? „Superb“ kainos pranašumas nebėra toks ryškus, koks būdavo anksčiau. Net ir aukščiausios komplektacijos „Renaut Talisman“ kainuoja mažiau nei aukščiausios komplektacijos „Superb“, o komforto įrangos lygis svarstykles nuverčia prancūzų naudai. Kita vertus, jeigu „Superb“ būtų dalyvavęs „Metų automobilio“ konkurse pernai, labai gali būti, kad tada jis būtų ir nugalėjęs – šiemet konkurencija didesnė.
„Volvo XC90“. Tai visiškai naujas automobilis, rodantis „Volvo“ pretenzijas įsitvirtinti tarp „Premium“ segmento gamintojų. Visiškai nauja platforma, dizainas, varikliai, pavarų dėžė ir revoliucinis automobilio elektroninių sistemų valdymas leidžia švedams ne tik žengti didelį žingsnį vokiečių link, bet ir kai kuriose vietose juos aplenkti.
„Volvo“ prieš savaitę pristatė S90 sedaną, kuris „joja“ ant to paties arkliuko – dizainas, varikliai, technologijos ir interjeras. Švedams tai, žinoma, pigiau, tačiau S90 tautos automobiliu vargu ar taps – tai nebebus naujovė visame pasaulyje, o liks naujove tik tarp „Volvo“ automobilių.
Kodėl 5 balai? Panašūs kriterijai, kaip ir „Astra“, išskyrus vieną – XC90 nėra savo segmento lyderis ir nuo „Audi Q7“ atsilieka daugeliu aspektų. Tačiau už įdiegtas elektronikos valdymo ir saugumo sistemų naujoves, dizainą, didžiules inovacijas pačiam „Volvo“ ir pasisekimą tarp automobilių gerbėjų, „Volvo“ nusipelno aukštų balų. Tautos automobiliu jis tapo ne veltui, ir nors pinigų už XC90 tektų palikti nemažai, jo kainos ir kokybės santykis yra puikus.