Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl naujasis „Renault Scenic“ – konkurentas populiariesiems miesto visureigiams

Šiuo metu aukso amžių išgyvenantys miesto visureigiai (SUV) turi rimtą konkurentą, kuris priklauso kitai klasei, tačiau savo savybėmis labai priartėjo prie vadinamųjų pseudo visureigių. Tai – ketvirtos kartos „Renault Scenic“ sukurtas ant modulinės platformos CMF, ant kurios „Renault-Nissan“ aljansas gamina naujus C ir D segmentų automobilius.

Įdomus tarpinis variantas

Ir SUV visureigiukų, ir universalų pasirinkimas Lietuvoje tikrai didžiulis: nuo „Nissan Qashqai“ iki mažėlesnio „Honda H-RV“ ar „Škoda Yeti“. Arba nuo „Škoda Superb“ iki „Kia Optima“ ar „Ford Mondeo“. O ką daryti, jei jums pabodo tipiškas universalas ir jau atsikandote mažo visureigio (ne)patogumų?

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Renault Scenic“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Renault Scenic“

Mano nuomone, prancūzai parodė, kad net ir kiek pabodę kompaktiniai vienatūriai (vadinamasis J segmentas) gali būti įdomūs ir dinamiški. Šiuo metu jie užima 3,1 proc. rinkos Baltijos šalyse, o kaimyninėje Lenkijoje – 8,4 proc. Galbūt todėl, kad tolimesnėje kelionėje nei 100 km tarp Vilniaus ir Kauno gerokai patogiau važiuoti ne SUV, kuriuo galima pasipuikuoti didmiesčiuose ar gyvenant sodyboje. Norint važinėti mišriu režimu (ir į sodybą, ir į tolimas keliones), reikia kažko kito, erdvesnio, bet nepakimbančio miško provėžose.

Norint važinėti mišriu režimu (ir į sodybą, ir į tolimas keliones), reikia kažko kito, erdvesnio, bet nepakimbančio miško provėžose.

Tikrai turėtumėte užkibti ant Prancūzijos gamintojo „Renault“ kabliuko, jei ieškote kažko panašaus į tik priekiniais ratais varomą SUV, tačiau su gerokai didesne erdve ir inovacijomis. Tarkime, mygtuko paspaudimu padidinamu bagažo skyriumi. Naujojo „Scenic“ kėdės susilanksto ir sugriūna lyg kėgliai boulingo takelyje (funkcija, perimta iš aukštesnės klasės „Espace“). Šią funkciją galima įjungti spaudant mygtukus bagažinėje arba per multimedijos sistemą „R-Link“ kuri, reikia pripažinti, bandymų metu veikė tvarkingai.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Renault Scenic“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Renault Scenic“

Aukštas ir erdvus

Naujojo „Renault Scenic“ konstruktoriai tarsi ir neišrado dviračio. Juk visi vienatūriai šiek tiek aukštesni už paprastus universalus. Tačiau drąsiai galima teigti, kad pasielgė gana gudriai, nusitaikydami iškart į dvi automobilininkų grupes (universalų ir SUV gerbėjus). Jie pagamino gerokai patrauklesnį ir gana praktišką automobilį, puikiai tinkantį ir tolimesnėms kelionėms, ir pasisukiojimui smėlėtais miško keliukais.

VIDEO: „Renault Scenic“ ir „Grand Scenic“ pristatymas Prancūzijoje

170 mm nuo žemės pakilęs naujasis kompaktinis vienatūris (jau ketvirtos kartos) „Renault Scenic“ ar kiek ilgesnis jo brolis „Grand Scenic“ yra tik 20 mm žemesnis už visureigiu vadinamą „Renault Kadjar“ (prošvaista – 190 mm). O ilgiu šiam madingam visureigiui taip pat prilygsta ar net lenkia: paprasta „Scenic“ versija – 4,406 m ilgio, o didesnis „Grand Scenic“ – 4,634 m, lyginant su 4,450 m ilgio SUV „Kadjar“. Todėl, žvelgiant į ketvirtos kartos „Scenic“ iš šalies, jis tikrai atrodo panašus į padidinto pravažumo transporto priemonę. Žinoma, svarbus vaidmuo čia atitenka iš labai išraiškingiems naujiems „Scenic“ 20 colių ratams, jie sukuria ir vizualinį efektą, kad automobilis labai aukštas. Bet apie ratus – kitame skyriuje.

Bagažinė ir kiti dydžiai

Naujojo „Scenic“ bagažines talpa, matuojant pagal VDA sistemą, siekia 572 litrus. Tai yra didžiausia talpa klasėje.

Naudojant tik penkias sėdynes, septynių vietų naujojo „Grand Scenic“ versija krovinių skyriaus erdvė – 596 litrai. Tai yra antras geriausias rezultatas klasėje. Penkių vietų naujojo „Grand Scenic“ versijos bagažinės talpa siekia 765 litrus. Tačiau net nelanksčius galinių sėdynių, o tik jas maksimaliai pristūmus, erdvė padidėja iki 922 l.

Palyginkime „Scenic“ matmenis su artimiausių konkurentų (auto-data.net ir gamintojų duomenys):

Automobilis Max. bagažinės tūris litrais Aukštis nuo žemės mm Ilgis mm
„Scenic IV“ 1554 170 4406
„VW Golf Sportsvan“ 1520 157,8 4338
„Opel Zafira“ 1860 166 4666
„Ford C Max“ 1787 168,4 4519

Ilgesnė „Grand Scenic“ versija taip pat tarp konkurentų atrodo gerai:

Automobilis Max. bagažinės tūris litrais Aukštis nuo žemės mm Ilgis mm
„Grand Scenic“ 1737/1901 170 4634
„VW Touran“ 1980 165,9 4527
„BMW Grand Tourer“ 1905 160,8 4556
„Citroen Grand Picaso“ - 164,4 4597

Prie šių savybių pridėjus didžiulę stumdomą daiktadėžę (ties vairuotojo porankiu), kurioje telpa iki 13 l oro ir daugybę mažų dėžučių, matytų jau kituose modeliuose (iš viso – iki 60 l talpos), susidaro ergonomiško šeimos automobilio vaizdas.

Beje, stumdoma (žiūr. filmuotą medžiagą) daiktadėžė turi ir kitą funkcionalumą – padeda padalinti keleivių, sėdinčių ant galinės sėdynės. erdvę.

Tiesa, bagažinėje pasigedau tinklelio ar kokių kitų laikiklių, fiksuojančių krovinį – posūkiuose lagaminas įkyriai slidinėjo.

Kosminį „Scenic“ kūrė moterys?

Bet džiugina ne tik daiktadėžės ir sensorinė dėtuvė (vadinamasis „bordačiokas“). Pasakysiu atvirai: ankstesni „Scenic“, bent jau man, nebuvo gražūs. Tačiau šitas – visai kitas reikalas. „Scenic“ įgavo kosminių bruožų, tapo paslaptingesnis ir, žinoma, gražesnis. Ne paslaptis, kad čia gerokai pasidarbavo keli talentai. Organizacija WAVE („Women and Vehicles in Europe“) ne veltui „Renault“ dizainerę Agnetą Dahlgren su kolegėmis, prisidėjusią prie naujojo „Megane“ ir „Scenic“, paskelbė 2016 „Metų moterimi“!

Panašu, kad „Renault“ ir eis šiuo keliu – automobiliai nebus nuobodūs. Vyriausias dizaineris Laurensas van den Ackeris, 2009 m. perviliotas iš

Gamintojo nuotr./„Renault Clio“ ir jo kūrėjas Laurensas van den Ackeris
Gamintojo nuotr./„Renault Clio“ ir jo kūrėjas Laurensas van den Ackeris

„Mercedes“ šiais metais tikrai ne už gražias akis pelnė „Autocar“ įsteigtą „Metų dizainerio apdovanojimą“.

Mažai atsilieka nuo „Espace“

Dar prieš paleisdami į gamybą naująjį modelį, „Renault“ atstovai jį pademonstravo Bordo (Prancūzija). Pirmas įspūdis, pamačius naująjį „Scenic“ – akivaizdžiai progresyvesnis dizainas, automobilis išlaiko „Talisman“ ir „Kadjar“ bruožus ir, kaip sakoma reklamose, sukurtas gyvenimo aistrai. Pakeista stogo ir langų linija daro jį sportiškesnį. Paprastai tariant, jis nenuobodus, turi savo spalvą. O „Grand Scenic“ mažai kuo atsilieka nuo „Espace“, primenančio kosminį laivą.

Jei jau prabilau apie grožybes, tai „Scenic“ dažomas dviem spalvom (stogas ir statramsčiai dažniausiai juodi). Tokiu būdu „Renault“ nori ne tik pademonstruoti savo naują dažymo technologiją, bet ir suteikia automobiliui išskirtinumo gatvėse. Tad, nors grožis ir subjektyvus dalykas, už dizainą „Scenic“ galima rašyti labai gerą pažymį.

Daugybę aistrų sukėlę ratai

Kitas svarbus dizaino ir konstrukcijos elementas – netradiciniai „Scenic“ ratai, šiek tiek primenantys BMW i3.

Ankstesnius R17 ratus „Renault“ pakeitė į R20 „marsaeigio“ ratlankius. Atrodo įspūdingai, sportiškai, provokuojančiai. Bet svarbiausia, kad nenukenčia komfortas ir valdymo savybės.

Naujo dizaino ratai

  • 195/55/R20 – tokių matmenų ratus „Renault Scenic“ gamins trys fabrikai: „Michelin“, „Continental“ ir „Good Year“.
  • Šių matmenų padangų kaina „Renault“ salonuose liks tokia pati, kokia buvo senesnių 17 colių padangų.

Jei R20 ratlankiai būtų apauti itin žemo profilio padangomis, važiavimas „Scenic“ tikrai nebūtų toks patogus ir malonus, kokio reikalauja šeimyninio automobilio standartai.

Todėl „Renault“ nuėjo kitu keliu. Su trim gamintojais susiderėjo, kad šie specialiai pagamins 195/55/R20 padangas. Už tą pačią kainą. Tad dabar „Scenic“ turės savo padangų standartą, kuris leidžia ne tik kilstelėti automobilį nuo žemės. Padangoms buvo keliami ir kiti reikalavimai. Tarkime, sumažinti pasipriešinimo judėjimui jėgą. To pavyko pasiekti ir susiaurinus jas iki 195 mm ir panaudojus naujas technologijas, mažinančias pasipriešinimą judėjimui. Šios padangoms suteiktas A indeksas.

Ir nors iš pirmo žvilgsnio toks nemadingas sprendimas (na kas gi šiais laikais siaurina padangas) kėlė abejonių, tačiau, išbandę automobilius tarp vynuogynų vingiuojančiuose kalvotuose keliukuose, galime iškelti į viršų nykštį – „Scenic“ puikiai laikosi ant kelio. O aukšto profilio padangos nelabai bijo nelygumų. 107 mm profilis yra aukštesnis nei daugumos ant 17 ir 18 colių ratlankių montuojamų padangų.

Renault nuotr./„Renault Scenic“ pristatymas Prancūzijoje
Renault nuotr./„Renault Scenic“ pristatymas Prancūzijoje

Trūkumai? Jų visuomet yra

Kiekvienas gamintojas, pristatantis savo modelį, pasigiria, kiek automobilis palengvėjo, pagreitėjo, tapo ekologiškesnis ir kiek padaugėjo erdvės keleiviams. Taip pat labai dažnas pasigyrimas, kad į žemesnės kategorijos segmentą perkeliami prabangesnių modelių saugos sistemos ir inovacijos. Daugumą šių punktų mes jau aptarėme.

Tačiau apie svorį „Renault“ specialistai nekalbėjo (nes nėra kuo girtis, lyginant su konkurentais), o inovacijų pyragą pristatė su visais pabarstukais. Pirmą kartą šiame segmente siūloma pėsčiųjų aptikimo sistema su avarinio stabdymo funkcija jau bazinėje įrangoje. Taip pat – eismo juostos palaikymo, vairuotojo nuovargį nustatymo ir kt. sistemos.

Renault nuotr./„Renault Scenic“ pristatymas Prancūzijoje
Renault nuotr./„Renault Scenic“ pristatymas Prancūzijoje

8,7 colio monitorius su „Multisense“ važiavimo režimų pasirinkimo sistema („Neutral“, „Sport“, „Comfort“, „Perso“ ir „Eco“) šiek tiek primena „Tesla“ 12 colių ekraną. Reikia pagirti dizainerius – ši konsolė labai gražia linija tęsiasi žemyn, link pavarų perjungimo svirties ir didžiosios daiktadėžės.

Skirtingi modeliai, skirtingi varikliai, skirtingi įspūdžiai

Grįžkime prie svorio ir dinamikos. „Renault“ atstovai džiaugėsi, kad naujasis „Scenic“ sulaukė „Euro NCAP“ 5 žvaigždučių įvertinimo. Taip pat, kad pavyko sumažinti vidutines degalų sąnaudas. Tačiau apie dinamiką – nekalbėjo.

Iš tiesų automobilio svoris juntamas, ypač važiuojant benzinine (1,2 l, 130

Variklių gama

  • Benzininis 1,6 l – 115 ir 130 AG.
  • Dyzelinis 1,6 l – 110, 130 ir 160 AG.
  • Pavarų dėžė: mechaninė 6 laipsnių arba automatinė dviejų sankabų 7 laipsnių.

AG) arba dyzeline 1,6 l 110 AG versija. Pagreitėjimas įspūdžio nedaro. Ir ne itin čia gelbsti papildomas elektrinis 10 kW varikliukas „Hybrid Assist“ bandytoje 110 AG dyzelinėje versijoje. Taip, jis padeda išjudinti automobilį, bet nėra panacėja.

Būsiu atviras – smagiausia buvo važiuoti 160 AG dyzeline „Grand Scenic“ versija.

Ir erdvės pojūtis nuostabus, ir pagreitėjimas iki 100 km/val. per 10,7 sek. Automobilis tiesiog sklendžia. Vėliau, persėdęs į mažesnį „Scenic“ su silpnesniu varikliu, nesijaučiau taip pakiliai.

Degalų sąnaudos

Dyzeliniu „Grand Scenic“ pasirinktinai važiavome ekonominiu, komforto ir sportiniu režimu. Kol galiausiai su kolega pasilikome sportinį, garantuojantį aukštesnius sūkius. Degalų sąnaudos, važiuojant sportiniu režimu tebuvo pakilusios iki 7,1 l/100 km, nors minkėme pedalus negailėdami. Vos tik pradėjome važiuoti ramiau, sąnaudos sumažėjo iki 6,8 l/100 km (gamintojų deklaruojamos sąnaudos – 4,7 l/100 km yra visai realios važiuojant ramiai).

Tuo tarpu antrą važiavimų dieną bandytas standartinis „Scenic“ su 1,2 l benzininiu 130 AG varikliu paliko dviprasmišką įspūdį. Kaip tokio litražo variklis, jis, be abejo, puikiai veikia. Ir garsas visai smagus, pasiekus didesnes apsukas. Bet ne dinamika ir ne degalų sąnaudos – važiuodami sportiniu režimu, pasiekėme pasiekė 9,3 l/100 km. Važiuodami ramiai, tikėtina, būtume išsitekę ir su 8 l/100 km (gamintojas nurodo 5,8 l/100 km).

„Renault“ labai akcentuoja ir dyzelinio 110 AG variklio variantą su hibridine pavara, padedančia greičiau išsukti ratus. Pabandžiau ir tokį modelį, važiuodamas apžiūrėti didžiausios Europoje kopos. Na, anglies dvideginio emisijai tai gal ir svarbu, o vairuotojas jokių stebuklingų pojūčių nejaučia. Jei automobilis įsibėgėja kokia sekunde greičiau, tai tuo ir galime pasidžiaugti.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Naujasis „Renault Scenic“ ir „Grand Scenic“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Naujasis „Renault Scenic“

Kas pasikeitė, lyginant su „Scenic III“

Kėbulo siluetas 20 mm platesnis. Jo prošvaisa yra 40 mm didesnė, ratų bazė – ilgesnė (trumpojoje versijoje +32 mm, ilgojoje versijoje +34 mm, o priekinis ir galinis tarpuvėžiai – platesni).

Palyginti su trečiosios kartos modeliu, pagerintos naujojo „Scenic“ stabdymo savybės. Stabdymo kelias sausame kelyje, važiuojant 100 ir 130 km/h greičiu, atitinkamai sutrumpėjo 3 ir 5 proc. Šlapiame kelyje, važiuojant 80 km/h greičiu, stabdymo kelias sutrumpėjo 5 procentais, teigia gamintojai.

Patobulintos sėdynės. Jos užpildytos dviejų skirtingų tankių putomis. Tiesa, pasirinkus comfort važiavimo režimą įsijungiantis sėdynės nugaros masažas labiau erzino, nei džiugino.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Naujasis „Renault Scenic“ ir „Grand Scenic“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Naujasis „Grand Scenic“

Bendras įvertinimas – 9,5 balo

  • Patogumas – 10 balų,
  • Dizainas – 10 balų,
  • Varikliai – 9 balai,
  • Ekonomiškumas – 9 balai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?