Bet dažniausiai tokie teiginiai neturi nieko bendro su realybe.
Padangų verslas veikia panašiai kaip, tarkime, mobiliųjų telefonų. Kasmet pasirodo nauji, modernesni modeliai. Reklamuojamas geresnis gumos mišinys, naujas padangos raštas. Tai tęsiasi jau dešimtis metų, naudojami tie patys stereotipiniai teiginiai apie super nanotechnologijas, „prilimpančias“ prie kelio padangas, specialų griovelių išdėstymą, sukomponuotą kompiuteriu. Neva naujos padangos net ir vandeniu važiuoja, neatsiplėšdamos nuo kelio. O jei ir susidaro vandens tarpas, tai jį tas naujas raštas akimirksniu išsausina ne blogiau nei moderniausias moteriškas higieninis įklotas, – rašo „Za ruliom“.
Jei rimtai, ko gero svarbiausias klausimas, kalbant apie eismo saugumą, vis tiek išlieka vairuotojo meistriškumas. Kvailiui jokios nanotechnologijos nepadės. Todėl aklas tikėjimas „prilimpančiomis prie kelio“ padangomis veikia labiau kaip placebo efektas.
Padangos – pagal automobilį
Todėl, daugelio nepriklausomų ekspertų nuomone, tikrai nebūtina pirkti prabangiausių padangų – nėra jokios prasmės. Nes naujausias modelis visad kainuos brangiau, nei pernykštis. O efekto daugeliu atvejų nepajusite. Ir štai kodėl.
Visų pirma, naujausios technologijos gali pasiteisinti „Formulėje 1“ ar bent jau Nemuno žiede. Jei kasdien į darbą važiuojate normaliu režimu, sportinių padangų su aukščiausiu greičio indeksu ir papildoma šoninio slydimo stabilizavimo išpjova rašte juk nereikia? Žinoma, jei esate vieno ar kito prekinio ženklo vergas, o padangas keičiate dažniau nei mobilųjį telefoną, tuomet jums šie patarimai nereikalingi.
Kitas svarbus dalykas. Paskaičiuokime kaip kurmiai: jei jūsų automobilio rinkos kaina 5 tūkst. eurų ir mažiau, ar verta už padangas mokėti 500 Eur? Ko gero, populiaraus R16 skersmens naujus kokybiškus ratus tikrai įmanoma susikomplektuoti už 250 Eur.
Įvertinkite dar vieną niuansą. Važiuojant normaliu režimu ir netgi stipriai stabdant, ima veikti automobilio saugumo sistemos – ESP, ABS ir kitos. Pagrindinė sąlyga šioms sistemoms veikti efektyviai – techniškai tvarkingas automobilis ir pakankamas padangų sukibimas su keliu. Kitaip tariant, didžiausias pavojus eismo saugumui yra ne metais ar net keliais senesnis padangų raštas ar gumos mišinys, o nutrintas, nepakankamo gylio protektorius. Štai kas yra Lietuvos piktžaizdė – vadinamieji „slikai“, ir visai nesvarbu kokio gamintojo.
Pagrindinė sąlyga šioms sistemoms veikti efektyviai – techniškai tvarkingas automobilis ir pakankamas padangų sukibimas su keliu.
Todėl rinkdamiesi ne reklamuojamas naujausias, o gal kiek senesnio modelio padangas, 99,9 proc. vairuotojų nepajus jokio skirtumo, išskyrus finansinį.
Greičio indeksas ir kiti privalumai
Šie pamąstymai jokiu būdu nereiškia, kad padanga už 50 ir 100 Eur tarnaus vienodai gerai. Skirtumai gali išryškėti važiuojant Vokietijos greitkeliais (ar dažnai važiuojate 200 km/val.?), kur greitis neribojamas. Arba pigesnė bus tiesiog triukšmingesnė, gal kietesnė. Ji, be abejo, šiek tiek pralaimės ir idealaus stabdymo bandymuose. Bet čia skirtumų sąrašas ir baigiasi. Tuo tarpu, kalbant reklamine kalba, pigesnė neturės išmaniųjų elastomerų ar unikalaus tripolimerinio mišinio. Ir dar madingo rašto. Taškas.
Skirtumai gali išryškėti važiuojant Vokietijos greitkeliais. Bet ar dažnai važiuojate 200 km/val.?
Tad ne veltui Vokietijos automobilininkų klubas ADAC pareikalavo „naujomis“ vadinti ne senesnes kaip 2 metai padangas. Nes tinkamai sandeliuojamos net 5 metų padangos laikomos nepraradusiomis naujoms būdingų savybių.
„Premium“ ir vidutinė padangų klasė
Pats universaliausias patarimas, renkantis padangas – dairytis į žinomų gamintojų produkciją. Tuomet tikrai neapsigausite. Pavyzdžiui, jei naujas „Continental“ modelis jums per brangus, be baimės rinkitės dukterinių šio gamintojo įmonių „Barum“, „Gislaved“ ar „Semperit“ modelį. Kitaip tariant, prabangios klasės padangų gamintojai jums gali pasiūlyti puikių vidutinės klasės padangų.
Tas pats pasakytina apie „Good Year“, „Fulda“ ir „Debica“. Juk naudojamos tos pačios technologijos, tiesiog prabangesnių padangų gamybai sutelktos didesnės pajėgos. Nes BMW X5 vairuotojai tikrai dažniau keičia padangas, nei „VW Passat“. Todėl jiems ir reikia sukurti itin reklamuojamus ir technologiškai naujesnius produktus, papuoštus madingu raštu.
Pagal Tyrereviews.co.uk, „Premium“ segmento padangų gamintojams galima priskirti „Continental“, „Goodyear“, „Michelin“, „Dunlop“, „Pirelli“ ir „Bridgestone“. Tai sprendžiama pagal gamintojo pasiūlą, kai savo gamoje jis turi itin kokybiškų tiek žieminių, tiek vasarinių padangų, ir jų padangos yra dažnai atnaujinamos bei kainuoja daug.