Kodėl pavežėjų negąsdina „0 promilių“ reikalavimas?

Seimo nariams prakalbus apie nulio promilių taisyklių įvedimą pavežėjams, pastarųjų atstovai tokį žingsnį tik sveikina ir tikina, kad vidinėse taisyklėse jau seniai toks reikalavimas vairuotojams galioja.
Alkotesteris
Alkotesteris / Klaipėdos VPK nuotr.

Pavežėjų platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius teigia, kad toks įstatymo pakeitimas įtakos jų veiklai visiškai neturės, nes jau dabar vidinėse kompanijos taisyklėse, sudarant sutartis su pavežėjais, yra įtvirtinta nulio promilių taisyklė. „Mes manome, kad tai savaime suprantamas dalykas ir žmonėms nereikia aiškinti, kodėl dalyvaudamas eisme jis turi būti blaivus. Kalbame ne tik apie vairuotojo saugumą, bet ir keleivių, ir eismo, kuriame dalyvauja pavežėjas“, – teigia A.Pacevičius.

Pasak jo, daugiau kaip per penkerius veiklos metus buvo nustatyti vos keli atvejai, kai pavežėju dirbantis asmuo buvo sulaikytas neblaivus. „Mes esame įdiegę ir vairuotojo vertinimo galimybę. Jeigu klientas pastebi ar įtaria, kad vairuotojas gali būti neblaivus, jam tereikia apie tai pranešti ir toks vairuotojas iš karto yra blokuojamas – jis negali priimti daugiau užsakymų ir vežti klientų, kol situacija nėra išsiaiškinama“, – sako pavežėjų platformos vadovas.

Kilus įtarimui, kad pavežimo paslaugas teikiantis vairuotojas gali būti neblaivus, su juo susisiekia vadybininkas ir tuomet konkrečiai sprendžia, kokių veiksmų imtis – ar pakanka pokalbio telefonu, ar reikia su vairuotoju susitikti ir įvertinti jo būklę, ar kreiptis pagalbos į policijos pareigūnus.

Kam taikomas „Nulio promilių“ reikalavimas

Primename, kad Seimo narys Jurgis Razma registravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, kurioje numatoma, kad nulio promilių reikalavimas galiotų pavežėjams, kaip ir analogiškas paslaugas teikiantiems taksi vairuotojams.

„Neteisinga, kai keleivius vežantiems taksi vairuotojams reikalaujama nulis promilių, o pavežėjams to nenumatyta. Jiems neblaivumas tik nuo 0,4 promilės. Žiūrint iš keleivių pozicijos, iš saugumo, tie reikalavimai turi būt identiški – ar jis užsisako taksi, ar pavežėją. Nes pavežėjo atsakomybė ir pavojus keleiviams yra tokie patys, kaip ir kelionės taksi atveju“, – įsitikinęs J.Razma.

Dabar nulio promilių reikalavimas taikomas pradedantiems vairuotojams, taksi automobilių ar sunkesnių nei 3,5 tonos, daugiau kaip 9 vietų transporto priemonių vairuotojams.

Lietuvos kelių policijos tarnyba BNS pranešė, kad 2018–2020 metais išaiškinti 49, o šių metrų sausį–kovą – du neblaivūs taksi vairuotojai, jų neblaivumas buvo iki 0,4 promilės. „Policijos registruose nėra kaupiama atskira informacija apie pavėžėjus, tuo labiau, ar jie buvo darbo metu, ar ne. Taip pat ir apie taksi vairuotojus“, – BNS nurodė tarnyba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų