Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Peugeot 402“ žibintai buvo paslėpti už grotelių?

„Peugeot 402“ buvo gražus didelis automobilis, pristatytas 1935-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje. Joje jis išsiskyrė savo aptakiomis formomis ir vienu keistu dizaino sprendimu – už grotelių sumontuotais žibintais. Vėliau taip atrodė dar pora „Peugeot“ modelių. Tik kodėl „Peugeot“ sugalvojo žibintus montuoti už grotelių? Tai neatrodo labai gera vieta žibintams.
Už grotelių paslėpti žibintai buvo geriau apsaugoti, bet tai – tik dalis tokio sprendimo motyvacijos. (Politikaner, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)
Už grotelių paslėpti žibintai buvo geriau apsaugoti, bet tai – tik dalis tokio sprendimo motyvacijos. (Politikaner, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

402 „Peugeot“ gamoje keitė du modelius – 401 ir 601. Priklausomai nuo versijos, šis automobilis turėjo 2-2,1 litro variklį, išvystantį 55-63 AG. „Peugeot 402“ teoriškai galėjo įsibėgėti iki 125 km/val., nors, aišku, ketvirtojo dešimtmečio viduryje nelabai buvo vietos, kur tokį greitį būtų galima pasiekti.

Iš tikrųjų, 402 buvo labai reikšmingas „Peugeot“ automobilis. Tai buvo aštrus posūkis link aerodinamiško automobilių dizaino. Vos prieš metus automobilių pramonę buvo sudrebinęs „Chrysler Airflow“ – pirmasis masinės gamybos automobilis, sukurtas intensyviai naudojant vėjo tunelį.

Gamintojo nuotr./ „Chrysler Airflow“
Gamintojo nuotr./ „Chrysler Airflow“

Su Orvilleo Wrighto (vieno iš pirmųjų lėktuvų kūrėjo) pagalba sukurtas „Airflow“ nė iš tolo nepriminė kitų laikmečio automobilių.

Iš tikrųjų, nors aptakių automobilių buvo ir anksčiau, niekas gerai nesuprato aerodinamikos principų ir prasmės. „Chrysler“ tik bandymuose vėjo tunelyje sužinojo, kad ketvirtojo dešimtmečio automobiliai yra aerodinamiški kaip plytos. Tiesą sakant, kai kurie automobiliai buvo aerodinamiškesni važiuodami atbulomis.

Štai Peugeot 401 – vienas iš automobilių, kuriuos pakeitė 402:

Peugeot 401. (Arnaud 25, Wikimedia)
Peugeot 401. (Arnaud 25, Wikimedia)

Šis automobilis buvo gaminamas labai trumpai – 1934-1935 metais. Ir tai yra įrodymas, kad „Peugeot“ greitai reagavo į naujas žinias automobilių dizaine – 401 gamyba buvo nutraukta, kai šį modelį pakeitė žymiai aptakesnis 402.

Ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Peugeot 402“ priekiniai žibintai yra paslėpti už priekinių grotelių – tai leido sukurti aptakesnį automobilio dizainą. Kaip pastebėjote žiūrėdami į 401, tais laikais žibintai nebuvo integruojami į automobilio kėbulą. Nors sunku įvertinti, kaip tai kenkė automobilio aerodinamikai, „Peugeot“ dizaineriai pamanė, kad įprastose vietose sumontuoti žibintai darkys tą vėjo nuglostytą 402 siluetą.

Bet tai dar ne viskas. Šis sprendimas leido išlaikyti paprastesnę gamybą. Kaip pastebėsite, 402 sparnai buvo visiškai priglausti prie automobilio kapoto ir nosies. Taigi, kai 401 turėjo gražų kampelį lempoms, akivaizdžios vietos žibintams 402 priekyje nebuvo. Būtų tekę keisti sparnų formą, kuri šiaip jau buvo gana paprasta, o tai būtų apsunkinę kėbulų gamintojų darbą. Paslėpti žibintus už grotelių buvo tiesiog paprasčiau.

Galiausiai, už grotelių paslėpti žibintai buvo apsaugoti nuo kelio akmenų. Juk kalbame apie 1935-uosius metus – prancūzai kasdien važinėjo žvyrkeliais. Stiklas, iš kurio buvo gaminami žibintai, buvo labai brangus, todėl buvo logiška jį bent šiek tiek paslėpti. Dėl tos pačios priežasties žibintus už grotelių slėpė ir ankstyvieji „Land Rover“ visureigiai, kurie buvo skirti bekelei ir labai prastiems keliams.

„Peugeot“ šis dizainas – tiek aptakus kėbulas, tiek paslėpti žibintai – patiko, todėl jis buvo atkartotas dar porą kartų. Labiausiai dėl estetinių priežasčių – tokie aerodinamiški automobiliai atrodė labai moderniai. Bet taip pat ir dėl tikrų aerodinamiško kėbulo privalumų – aptakūs automobiliai greičiau bėgėjosi ir naudojo mažiau degalų. Nors žibintų montavimas už grotelių turi ir trūkumų.

Visų pirma, grotelės šiek tiek, nors ir labai nežymiai, blokuoja šviesos spindulį. Ir prieiti prie žibintų yra šiek tiek sunkiau, nors „Peugeot 402“ turėjo labai lengvai nuimamas groteles. Galiausiai, taip arti sumontuoti žibintai sunkiai apšviečia visą kelio plotį. Tačiau 1936-1937 metais gamintas „Peugeot 302“ atrodė labai panašus į savo didesnį brolį.

Ir 1938-1942 metais gamintas mažylis 202 išsaugojo tokį dizainą. Beje, „Peugeot 202“ buvo trumpai gaminamas ir po Antrojo pasaulinio karo, todėl techniškai būtent jis „Peugeot“ istorijoje ilgiausiai nešiojo žibintus už priekinių grotelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų