Amerikietiški muscle cars (sportiški, agresyvūs, bet įperkami automobiliai) kadaise buvo kuriami galvojant apie jaunimą. Ankstyvieji Ford Mustang, Dodge Charger ir Pontiac GTO buvo tos nerūpestingos eros vaisiai. Tačiau Pontiac GTO iš tikrųjų gimė dėl to, kad General Motors uždraudė savo gamintojams dalyvauti automobilių sporte.
Pontiac marketingas kadaise sukosi apie greitį. Reklamose buvo matomi lenktyniniai Pontiac automobiliai, svylančios padangos bei laimėti trofėjai. Tačiau 1963 metais General Motors nurodė savo gamintojams pasitraukti iš sporto. Ir Pontiac turėjo paklusti. Todėl buvo nuspręsta tą sportinę energiją skirti gatvėms ir taip 1964 metais pasirodė Pontiac GTO.
Savo vardą GTO gavo garsiojo Johno DeLoreano (taip, to paties) dėka. Jis nusprendė, kad greitam ir sportiškam automobiliui tiks iš Ferrari 250 GTO pasiskolintos raidės. Italai GTO verčia kaip Gran Turismo Omologato, o Pontiac jas šifravo kaip Grand Tempest Option, mat GTO tapo ankstesnio markės modelio Tempest tąsa.
Iš pradžių net ne visi Pontiac GTO turėjo tachometrą. Didelis 6,4 litrų V8 variklis sukosi lėtai ir tingiai, išvystydamas 242 kW galią. Norintys matyti variklio apsukas turėjo už šią galimybę sumokėti papildomai.
1965 metais tachometras išliko papildomos įrangos dalimi, bet tapo šiek tiek lengviau įskaitomas. Ne daug pirkėjų sutiko mokėti už šį prietaisą, nes jis nebuvo laikomas reikalingu. Viskas pasikeitė 1967 metais, kai Pontiac ėmė siūlyti automobilio išorėje sumontuotą tachometrą.
Taip, perskaitėte teisingai – nuo 1967 metų Pontiac GTO pirkėjai galėjo pasirinkti ant kapoto sumontuotą tachometrą. Ir daug kas rinkosi šį neįprastą dizaino komponentą. Tai buvo didelis ir lengvai įžiūrimas tachometras, sumontuotas tiesiai priešais vairuotojo akis. Bet lauke.
Kodėl Pontiac nusprendė išsikraustyti tachometrą laukan? Be jokios priežasties – taip tiesiog įdomiau. Tie, kurie nenorėjo į tachometrą žiūrėti pro priekinį stiklą, ir toliau galėjo rinktis viduje sumontuotą tachometrą. Arba išvis jokio. Lauke sumontuotas tachometras kėlė papildomų rūpesčių – žiemą jis pasidengdavo sniegu ar šerkšnu, o ir lyjant buvo sunkiau įžiūrėti, ką jis rodo.
Pontiac GTO buvo gaminamas vos 10 metų, tačiau šio automobilio dizainas po truputį nuolat keitėsi. 1974 metais Pontiac išleido jau ketvirtosios kartos GTO, tačiau pardavimai buvo nutraukti. Tuomet pasaulį jau kaustė naftos krizė, o GTO nebuvo nei taupus, nei labai praktiškas automobilis.
Žinoma, Pontiac nėra vienintelis gamintojas išradingai pažiūrėjęs į prietaisų skydelį. Pavyzdžiui, Citroën CX turėjo labai neįprastą prietaisų skydelį.