Kaip saugiai įkrauti akumuliatorių?
„Inter Cars Lietuva“ akumuliatorių specialistas Paulius Vitkauskas sako, kad, norint saugiai įkrauti akumuliatorių, pirmiausia jį reikėtų išimti iš automobilio ir įkrauti gerai vėdinamoje, sausoje, negyvenamoje patalpoje.
„Įkraunant akumuliatorių iš jo išsiskiria žmogaus sveikatai pavojingos ir itin degios dujos. Jei įkroviklis yra automatinis ir turi įkrovimo palaikymo bei savaiminio išsijungimo funkciją, įkraunamą akumuliatorių galima palikti ilgesniam laikui. Akumuliatorių įkraunant mechaniniu įkrovikliu, reikia nuolat stebėti įkroviklio rodmenis ir krauti ne ilgiau nei 24 valandas“, – pabrėžia P. Vitkauskas.
Specialistas atkreipia dėmesį, kad, prieš įkraunant akumuliatorių verta patikrinti, ar švarūs jo poliai. Jei ne, rekomenduojama nuvalyti juos smulkiu švitriniu popieriumi. Prieš įkraunant priežiūros reikalaujantį švino akumuliatorių, reikia patikrinti elektrolito lygį, todėl būtina išsukti visus akumuliatoriaus vidurinėje dalyje esančius įpylimo kiaurymių kamščius ir prireikus į kiekvieną kiaurymę įpilti distiliuoto vandens. Tinkamas elektrolito lygis yra pažymėtas ant akumuliatoriaus korpuso.
Kaip patikrinti, ar akumuliatorius dar tinkamas naudoti?
P.Vitkausko teigimu, jei ant akumuliatoriaus korpuso yra tokių pažeidimų ar deformacijų, kaip išsipūtę šonai, pakilę poliai, įtrūkęs korpusas ar pastebimas elektrolito prasisunkimas, vadinasi, prasidėjusi sulfatacija arba akumuliatorius nesandarus, taigi nebetinkamas naudoti.
„Nustatyti, ar akumuliatorius vis dar tinkamas naudoti, galime ir pamatavę akumuliatoriaus įtampą multimetru: jei rezultatas mažesnis negu 11,5 V, vadinasi, akumuliatorius stipriai išsikrovęs ir jame jau yra prasidėję negrįžtami sulfatų kristalizacijos procesai, tad tinkamai akumuliatoriaus įkrauti jau nepavyks“, – sako P.Vitkauskas.
Ne visada akumuliatorių patikrinsite patys
Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus teigia, kad akumuliatoriui kokybiškai patikrinti vien multimetro neužtenka – reikia specialios įrangos, kurią dažniausiai turi tik autoservisai.
„Atvėsus orams akumuliatoriaus talpa ir startinė srovė gali sumažėti iki 30 proc., o jos poreikis – padidėti dvigubai. Taip atsitinka, nes žemoje temperatūroje tirštėja variklio alyva ir starteris sunkiau suka variklį, todėl papildomai apkraunamas akumuliatorius. Jei akumuliatorių keisite autoservise, jums patikrins ne tik paties akumuliatoriaus būklę, bet ir įkrovimo bei užvedimo sistemas“, – paaiškina M.Šerėjus.