Tiksinti bomba. Taip galima pavadinti šią problemą. Nes, važinėjantys tolimesnius atstumus vairuotojai, per pusmetį (tiek vyksta karas ir galioja sankcijos) jau nuvažiavo po 10-20 tūkst. km. Taigi metas keisti variklio alyvą?
Pirma problema, kad variklio alyva pabrango kelis kartus. Antra, kad ji yra masiškai klastojama. Kaip tai daroma, skaitykite čia.
Portalas „Avtovzgliad“ prisimena, kad, pavasario pradžioje iš rinkos dingus vakarietiškai variklių alyvai, šalies valdžia ramino: juk turime naftos, patys pasigaminsime alyvos – bus geresnė už importinę.
Sparčiai kylant alyvos kainoms, Rusijos vairuotojai nuoširdžiai tikėjo – jau tuoj turėsime rusišką „Shell“ ar „Valvoline“ vietoje „Gazpromneft“ ar „Lukoil“. Tačiau, kaip netrukus paaiškėjo, net ir senieji Rusijos gamintojų tepalai nebuvo tokie jau 100 proc. rusiški. Nes visi sintetinės alyvos priedai, kurie ir sukuria jos kokybinius parametrus, būdavo importuojami.
Taigi Rusijos vairuotojai liko prie suskilusios geldos. Nes aukščiau minėti Rusijos lubrikantų gamintojai tesugeba pagaminti alyvą, tinkamą VAZ (Žiguli) ar UAZ varikliams, kurie ir taip ilgai neatlaiko ir kuriems nekeliami galios ar kokybės reikalavimai.
Todėl portalas daro išvadą: rusiška alyva pamažu žudo vakarietiškų turbininių automobilių variklius ir turbinas.
Taip nutiko todėl, kad Rusija neinvestavo į technologijas. Daug paprasčiau būdavo pasigaminti bazinę alyvą ir, į ją pridėjus vakarietiškų priedų, užklijuoti „Made in Russia“ lipduką. Ir dabar, pažymi portalas, alyvos pardavėjai pateikia rusiškus sertifikatus, kad alyva tinka ir BMW, ir „Mercedes“. Na, kad vairuotojams būtų ramiau ant širdies.
Tačiau pats „Avtovzgliad“, kad būtų dar ramiau, siūlo alyvą keisti gerokai dažniau. „Lubrizol“, „Infineum“, „Oronite“, „Afton“ alyvos priedų gamintojai užima daugiau nei 90 proc. pasaulio rinkos. Šios įmonės neteikia produkcijos Rusijai dėl pradėto karo Ukrainoje. Tai iš kur Rusijos gamintojai gauna ingridientų „aukštos kokybės“ alyvai?
„Seniems, neekologiškiems varikliams dar galima rasti tinkamų alyvų, gaminamų Rusijoje. Bet moderniems, aukšto suspaudimo laipsnio varikliams ateina sunkūs laikai“, – rašo portalas. Ekspertų teigimu, turbininiai varikliai gali atlaikyti tik kelis tokius rusiškos alyvos seansus. Todėl pataria vairuotojams, norintiems išsaugoti galingus automobilius, trūks plyš ieškoti galimybės nusipirkti vakarietiškų gaminių. Bet čia jau prasideda „Rusiška ruletė“: ar pavyks gauti originalą, ar į užsienietišką bakelį perpiltą rusišką alyvą?