Kodėl Rusijoje smarkiai pabrango net ir korėjietiški automobiliai?

15min jau rašė apie tai, kad, dėl sukelto karo Ukrainoje bei taikomų ES sankcijų, automobilių gamyba Rusijoje kovo mėn. sumažėjo net 70 proc.
Naujasis „KIA Sportage“
Naujasis „KIA Sportage“ / Gamintojo nuotr.

Taigi Rusijos fabrikai savų automobilių pasigaminti negali arba nedideliais kiekiais gali kepti modelius, kuriuos nėra elementarių technologijų. Pavyzdžiui, saugos pagalvių, degalų įpurškimo ar automatinės transmisijos.

Kita išeitis Rusijai – aklai perpirkti kiniškas technologijas arba surinkinėti tik korėjietiškus automobilius. Tačiau čia yra papildomų sąlygų.

Gerokai pabrangs ir korėjietiški automobiliai

Tačiau ir čia šalies agresorės laukia bėda. Rusijos automobilių gamintojai (ypač Karaliaučiuje įsikūręs „Avtotor“, surenkantis KIA ir „Hyundai“) priversti branginti automobilius dėl sudėtingos logistikos.

O ji savo ruožtu brangsta dėl ES sankcijų – tarptautinės transporto kompanijos nebesiunčia savo laivų į Karaliaučiaus uostą. Todėl Rusija turi gabenti komponentus kitais, aplinkiniais, keliais.

Tokia logistinės grandinės blokada privertė „Avtotor“ ieškoti aplikinių kelių į Karaliaučių. Iš Korėjos Busano uosto laivai plaukdavo iki Vokietijos Brėmerhafeno. O iš ten jau sausuma į Karaliaučių.

Tačiau dabar Rusijos ir Baltarusijos vežėjams draudžiama naudoti ES teritorija. Tad likusią maršruto dalį automobilių komponentus gabenančios įmonė turi plaukti jūra.

Taigi, kaip pabrėžia „Avtotor“ vadovas Vladimiras Ščerbakovas, jei anksčiau jūrinio konteinerio pristatymas iš Busano kainavo 4450 dolerių, dabar ta pati paslauga brangsta iki 20 000 – 25 000).

Šį kainų skirtumą, be abejo, turi sumokėti galutinis vartotojas. Todėl KIA ir „Hyundai“ brangsta dešimtimis procentų.

Beje, pagrindinė „Hyundai-Kia“ gamykla, veikusi prie Sankt Peterburgo, kol kas suparalyžiuota, automobilių negamina. Nes negauna dalių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis