Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl saugiausia vieta dviračiams – ant stogo?

Dviračiai tampa neatsiejamu vasaros atostogų atributu vis didesniam lietuvių skaičiui. Visgi, kai tenka juos kur nors toliau vežti, visas bagažinės tūris arba didžioji jo dalis būna užimtas kitais pirmos būtinybės daiktais, o dvirates transporto priemones tenka tvirtinti kėbulo išorėje. Tam reikalingi laikikliai.
Dviračiai ant atogo
Dviračiai ant atogo / (nuotr. Lauryno Bertašavičiaus)

Daugelis kompanijų siūlo trijų pagrindinių tipų dviračių laikiklius: tvirtinamus ant automobilio stogo skersinių, montuojamus ant automobilio kablio arba ant galinio bagažinės dangčio. Retesni ir ne tokie populiarūs – tvirtinami vienatūrių ir mikroautobusų viduje. Taip pat gaminami specialūs laikikliai kemperiams ir didesnę keliamąją galią turinčius laikiklius ant kablio elektriniams dviračiams transportuoti.

Perka tai, ką gali pritaikyti

Laikikliai turi ir savo techninę charakteristiką. Dažniausiai gamintojas nustato 15-20 kg keliamąją galią vienam dviračiui, elektriniams dviračiams – iki 30 kg. Visgi kaip pažymėjo įrangą parduodančių kompanijų atstovai, prieš perkant laikiklį rekomenduojama pasikonsultuoti su specialistais. Jie taip pat pasakojo, kad populiariausi laikiklių modeliai yra tvirtinami ant stogo skersinių ir ant kablio.

„Stogo bagažinės“ įmonės vadovo Lauryno Bertašavičiaus teigimu, klientų apsisprendimą neretai lemia tai, ką jie jau turi, t.y. jei turi kablį, dažniausiai ieškos laikiklio tvirtinamo ant kablio, jei turi skersinius, tuomet – laikiklius tvirtinamus ant stogo.  

„Kai mašina „plika“ – teiraujasi ir ant automobilio galinio dangčio ar tiesiog klausia mūsų rekomendacijų, kuris laikiklis geriau tiktų pagal konkretų automobilį“, – pasakojo jis.

Didelių naujovių nėra

Įranga prekiaujančių kompanijų atstovai tikino, kad šiais laikais dviračių laikiklių pasirinkimas yra didžiulis. Anot L. Bertašavičiaus, atėjo momentas, kai atrodo jau nėra ką išrasti, tik „šlifuojamos“ detalės. Jis pasakojo, kad šiuo metu Europoje „ant bangos“ sulankstomos dviračių gabenimo platformos ant kablio, kurios leidžia atsivežus dviratį iš taško A į tašką B ir nusiėmus laikiklį nuo kablio, sulankstyti jį ir kaip nedidelį krepšį įsidėti į bagažinę.

„Dabar jau nebereikia nuiminėti dviračių nuo laikiklių ant kablio, norint patekti į bagažinę – jie tiesiog pasilenkia su visais dviračiais, o kai kurie net pasislenka atgal. Jau kuris laikas, kai pirmaujantys Europos gamintojai nepasiūlo nieko naujo iš laikiklių tvirtinamų ant stogo kategorijos – šie laikikliai įrodę savo patikimumą ir patogumą, išlieka populiariausių viršūnėje. Skandinavų, vokiečių inžinieriai „ilsisi“ tartum mestų pajėgas į kitas sritis“, – komentavo jis.

Kalbėdamas apie dviračių gabenimo automobiliai tradicijas šalyje L.Bertašavičius pastebėjo, kad lietuviai yra aktyvi, sportuojanti ir keliaujanti tauta. Anot jo, vyresni klientai pasakoja, kad jau seniausiai ant savo „Žiguliukų“ stogų tvirtindavę krepšius (galbūt pamenate, tokius kvadratinius) ir rišdavę juose dviračius. 

Platus kainų diapazonas

Anot „Bagazines.lt“ parduotuvės vadovo Martyno Makelio, labai skirtinga laikiklių konstrukcija sąlygoja ir itin platų jų kainų diapazoną. Jei pigiausi kainuoja apie 100 Lt, tai už brangiausius gali tekti sumokėti ir 1000 eurų (3,45 tūkst. Lt). Paklausiausių, ant stogo tvirtinamų laikiklių, kaina neperkopia 500 Lt. Nors įrangos kainos skelbiamos tinklalapiuose, L. Bertaševičius pastebėjo, kad dažniausiai iš klientų sulaukiamos užklausos susiję su biudžeto apskaičiavimu.   

„Reikia padėti žmonėms susiorientuoti, kiek jiems kainuos, pavyzdžiui, dviejų ar keturių dviračių gabenimo įranga. Dažnas klientas taip pat nori yra įsigyti įrangą, kuri tiktų ne vienam šeimos automobiliui“, – kalbėjo įranga prekiaujančios kompanijos vadovas. Ano jo, taip pat pasikaito prašymų pakonsultuoti, ar tiks stogo skersiniai dviračių laikikliams tvirtinti nuo parduodamo automobilio naujam. 

Pigiausias ir paprasčiausias būdas yra vežti dviračius ant bagažinės dangčio. Tačiau jis turi savų trūkumų.

„Visų pirma, ne ant visų automobilių galima tvirtinti tokius laikiklius, nors toks mitas vartotojų gretose yra. Iš tiesų mes vadovaujamės katalogais, kuriuose išvardintiems modeliams leidžiama montuoti laikiklius. Tai darome dėl to, kad kai kuriems automobiliams yra rizika nulaužti buferį, suskaldyti galinį stiklą“, – kalbėjo „Bagazines.lt“ vadovas.

Ant bagažinės dangčio tvirtinami laikikliai gali padaryti žalo dviračiams arba juos vežantiems automobiliams, o brangesni gaminiai tinka ne visoms transporto priemonėms. Patogiausi, anot Martyno Makelio, yra ant kablio tvirtinami laikikliai. Pastarieji būna dviejų tipų – paprasti arba platforminiai.

Problemos dėl valstybinio numerio

(nuotr. Martyno Makelio)/Ant automobilio kablio tvirtinamas laikiklis
(nuotr. Martyno Makelio)/Ant automobilio kablio tvirtinamas laikiklis

Ne vienam dviračių ant bagažinės ar kablio montuojamus laikiklius išbandžiusiam vartotojui turbūt iškilo klausimas dėl užstojamo galinio valstybinio numerio ir žibintų. Policijos pareigūnai tokiu atveju gali skirti baudą, tačiau dažnai į dviračių entuziastus žiūri geranoriškai – svarbiausia, kad nebūtų uždengti galiniai žibintai.

Su valstybiniais numeriais – gerokai kebliau. Nors platforminis laikiklis ant kablio turi integruotus žibintus ir vietą lentelei montuoti, „Regitra“ trečio valstybinio neišduoda, o perkelti to, kuris pritvirtintas prie automobilio – negalima. Kaip pastebėjo M.Makelis, tai yra Lietuvos įstatymų paradoksas.

„Kuomet patys kažkada teiravomės šiuo klausimu „Regitros“, gavome ganėtinai arogantišką atsakymą – „nusipirkit tokį laikiklį, kuris numerio jums neužstotų“, – patirtimi dalinosi „Bagazines.lt“ direktorius.

Nors ant kablio tvirtinami laikikliai patogūs vartotojui, kyla pavojus dviračiams, kurie smūgio į galą atveju yra visiškai suniokojami. Žemiau patalpinti dviračiai taip pat yra lengvesnis grobis ilgapirščiams.

Universaliausias dviračių vežimo būdas išlieka jų tvirtinimas ant stogo įrengtuose laikikliuose. Skersiniai, ant kurių jie yra tvirtinami, kainuoja pakankamai nebrangiai arba gerokai mažiau nei tenka mokėti už kablį. Visgi jei automobilio kėbulas yra aukštas, dviračius užkelti gali būti nepatogu. Taip pat ant stogo vežami dviračiai sukelia oro pasipriešinimą, kuris automatiškai pavirsta didesnėmis degalų sąnaudomis.

Didesnės degalų sąnaudos

Pastarąjį rodiklį, anot įranga prekiaujančių specialistų, įvertinti sudėtinga. Reikėtų atsižvelgti į labai daug faktorių, tokių kaip automobilio modelis, degalų tipas, vairuotojo stilius, taip pat vėjo kryptis ir greitis. Visgi net ekstremaliausiomis sąlygomis šis prieaugis neturėtų viršyti 2,0 l/100 km. Tokiems automobilių aksesuarams kaip stogo bagažinės ar dviračių laikikliai gamintojai dažniausiai nurodo ir rekomenduojamą maksimalų greitį – 110 arba 130 km/h.

„Dažnai vairuotojai šio apribojimo nesilaiko, tačiau kuo labiau viršijate greitį, tuo labiau didėja degalų sąnaudos“, – pažymėjo M.Makelis.

Anot pašnekovo, jei laikikliai buvo sumontuoti laikantis instrukcijos, net ir viršijant greitį dažniausiai nieko nenutinka. Visgi verta atreikti dėmesį, kad įvykus incidentui ir ekspertams nustačius, kad važiuota buvo greičiau nei rekomenduoja įrangos gamintojas, jokia garantija negalios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?