Kodėl skirtos elektromobiliams padangos yra kitokios

Renkantis padangas automobiliui svarbu įvertinti ne tik jų kainą, tačiau ir kokybę bei bandymų rezultatus. Įvairūs gamintojai rūpinasi, kad vienintelis automobilio sąlytis su kelio danga būtų kuo tvirtesnis, o kelionės – saugesnės, rašoma pranešime.
Konkurso „Lietuvos metų automobilis“ dalyviai elektromobiliai
Konkurso „Lietuvos metų automobilis“ dalyviai elektromobiliai / V.Pilkausko nuotr.

Tačiau ką reikėtų įvertinti, kad padangos atitiktų lūkesčius bei į ką atkreipti dėmesį elektromobilių savininkams?

Ilgus metus padangų savybes įvairiuose bandymuose patikrina ir Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamų „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nariai, mat renginyje dalyvaujančių modelių „apavu“ visuomet pasirūpina padangų gamybos lyderė „Continental“. Šitaip užtikrinama, kad skirtingos padangos ir jų savybės neturės įtakos objektyvuose bandymuose, mat visiems automobiliams montuojamos vienodos padangos.

„Continental“ pardavimų vadovas Lietuvai, Latvijai, Estijai ir Kaliningrado sričiai Paulius Macevičius, teigė, kad šiais metais visiems dėl geriausiojo vardo besivaržantiems modeliams sumontuotos „Continental TS860“, TS-860S, TS850P bei „VikingContact 7“ žieminės padangos. Specialistas pabrėžė, kad šios „premium“ klasės padangos pasirinktos ne be priežasties, o dėl to, kad yra daugkartinės įvairių bandymų nugalėtojos.

Išskirtinis dėmesys elektromobiliams

P. Macevičius aiškino, kad tik su kokybiškomis padangomis automobilis galės būti toks pat efektyvus, kaip tai numato gamintojas. Tiesa, jis atkreipė dėmesį, kad jei „Metų automobilis 2021“ rinkimai vyktų ne rudenį, o vasarą bei būtų montuojamos ne žieminės, o vasarinės padangos, tai net dešimčiai rinkimų dalyvių būtų montuojamos kiek kitokios padangos – skirtos elektromobiliams.

„Premium“ klasės padangų gamintojai gamina specialiai elektromobiliams skirtas vasarines padangas. Šių padangų gumos mišiniai ir konstrukcija labiau pritaikyti elektromobilio techninėms charakteristikoms – aukštam sukimo momentui, kitokiam automobilio svorio paskirstymui bei kitiems faktoriams. Kol kas būtent elektromobiliams skirtos žieminės padangos dar nėra gaminamos, tačiau net ir įprastos gali užtikrinti maksimalų saugumą, trumpiausią stabdymo kelia bei nepriekaištingą manevravimą“, – aiškino P.Macevičius.

Svarbūs asmeniniai poreikiai

„Continental“ atstovas teigė, kad norint užtikrinti, jog padangos tinkamai atliks savo darbą reikėtų įvertinti asmeninius poreikius ir eksploatacines aplinkybes – vyraujančias oro sąlygas bei dažniausius maršrutus. Anot P. Macevičiaus, reikėtų atsižvelgti ir į gyvenamosios vietos lokaciją.

„Jei gyvenate užmiestyje ir žiemos metu turite įveikti slidaus kelio ruožų, tuomet siūlyčiau rinktis minkšto gumos mišinio padangas, kurios pritaikytos atšiauresnėms žiemoms. Tokios padangos puikiai atlieka savo funkcijas esant žemoms temperatūroms tiek slidžiame kelyje, tiek važiuojant sausu ar šlapiu asfaltu“, – vardino specialistas.

Jei gyvenama mieste, kur keliai yra valomi, retai susiduriama su ekstremaliomis oro sąlygomis, tuomet reikėtų rinktis tokias padangas, kaip „Continental TS860“ ar TS850P modeliai.

„Šios žieminės padangos pritaikytos vidurio Europos klimato juostai bei pasižymi puikiomis savybėmis važiuojant šlapiu ar sausu keliu“, – patarimais dalinosi P. Macevičius.

Dygliai tampa „nebemadingi“

Specialistas aiškino, kad renkantis padangas svarbu žinoti ir naujų padangų tendencijas tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje. „Continental“ atstovas atkreipė dėmesį, kad pastaraisiais metais susidomėjimas dygliuotomis padangomis mažėja, mat minkšto mišinio padangos pastarosioms tik nežymiai nusileidžia keliose kategorijose, o štai privalumų turi daugiau.

„Su minkšto mišinio padangomis galite keliauti visoje Europoje, o štai su dygliuotomis į Lenkiją jau nebeįvažiuosite. Taip pat skiriasi ir triukšmo lygis tiek išorėje, tiek automobilio viduje, naudojant dygliuotas padangas važiavimo komfortas yra mažesnis, o taipogi dygliuotų padangų savininkai yra priversti griežčiau paisyti žieminių padangų keitimo terminų“, – įžvalgomis dalinosi specialistas.

P. Macevičius teigė, kad nereikėtų stebėtis ir besikeičiančiais padangų matmenimis. Anot jo, metams bėgant padangos tampa vis žemesnio profilio bei dažniausiai yra tokio pat pločio, kaip ir vasarinės padangos.

Kokybei – svarbi priežiūra

Tiesa, specialistas pabrėžė, kad tai, kaip ilgai padangos išlaikys savo savybes bei kaip ilgai jos tarnaus priklauso nuo keleto veiksnių. Anot jo, padangų tarnavimo trukmei didelės įtakos turi ir vairavimo stilius bei automobilio charakteristikos, padangų išmatavimai, protektoriaus tipas ir greičio indeksas.

„Turime nepamiršti, kad ypač svarbu laikytis numatyto padangų slėgio. Jei padangoje trūksta 0,4-0,5 baro, jos rida bus mažesne 15-20 proc. Tvarkingai eksploatuojamo nuosavo automobilio padangos priklausomai nuo nuvažiuojamo kilometrų skaičiaus ir padangų priežiūros yra 3-5 sezonai. Jei automobilis priklauso įmonei dažniausiai padangų eksploatacija būna trumpesne dėl didesnio įveikiamų kilometrų skaičiaus ar intensyvesnės eksploatacijos“, – aiškino P. Masevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų