Kodėl sportiškiausi automobiliai nėra galingiausi ir greičiausi?

Lietuvių vairuotojų bendruomenėje gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi gebėti kaip įmanoma greičiau pasiekti 100 km/val. greitį. Tačiau „Lietuvos metų automobilį 2019“ renkanti žurnalistų komisija tarp pretendentų į sportiškiausio modelio titulą nepaminėjo nei vieno galingiausio ir greičiausio automobilio iš viso pretendentų sąrašo.
Ford Focus
Ford Focus / Lietuvos žurnalistų autoklubo nuotr.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus jau 22 kartą organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas geriausią šiais metais rinkoje pasirodžiusį modelį renka iš 33 kandidatų. Visi jie taip pat kovos dėl kitų devynių specialių nominacijų. Viena iš jų – sportiškiausiojo titulas, kurį teikia žurnalas „Auto Bild Lietuva“.

Sportiškiausi – ne greičiausi

Šio titulo favoritai nėra nei vienas iš 7 automobilių, gebančių greičiausiai pasiekti 100 km/val. greitį. Tai buvo vienas pirmųjų testų, kurį rinkimų dalyviams teko įveikti. Čia dominavo „Volkswagen AG“ koncerno kūriniai, turintys tą patį 3 litrų V6 formos dyzelinį variklį, pasiekiantį 286 AG: „Audi A6“, „Audi A7“, „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ bei elektrinis „Jaguar i-Pace“.

Visi jie 100 km/val. greitį sugebėjo pasiekti per 6 sekundes ir greičiau, trys iš šių automobilių – didesnio pravažumo, dideli visureigiai. Ir nei vieno iš jų nebuvo Panevėžio darbo rinkos mokymo autodrome, kur žurnalistai kartu su ekspertais ieškojo sportiškiausio šiais metais Lietuvos rinkoje pasirodžiusio automobilio bei lygino skirtingų kėbulo tipų modelius.

VIDEO: Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2019“: bandymai ant šlapios dangos Panevėžyje

„Sportiškiausias nereiškia, kad jis turi būti galingiausias ar greičiausiai startuojantis iš vietos. Galingas variklis yra gerai, tačiau dar yra toks dalykas kaip galios ir svorio santykis, kuris leidžia automobiliui būti geriau ar blogiau valdomam. Mes jau matavome įsibėgėjimą, kur geriausiai pasirodė didesnio pravažumo modeliai. Tiesiai jie važiuoja labai greitai, tačiau sportiškiausias turi atitikti gerokai daugiau kriterijų, kurie yra svarbesni už galią: kaip tiksliai ir gerai automobilis yra valdomas. Kaip gerai jis gali atlikti sportiškas užduotis: pavyzdžiui, pravažiuoti slalomo trasą ir kaip ten seksis vairuotojui su juo susikalbėti“, – pagrindinius kriterijus dėstė žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

Nustebino tie, iš kurių nieko nesitikėjo

„Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys taip pat pastebėjo, kad šiemet konkurse dalyvauja mažiau į sportiškumą orientuotų automobilių – daugiau jų skirta komfortui.

Štai pernai dėl šio titulo intensyviai varžėsi du korėjietiški modeliai: specialiai pramogoms trasose sukurtas „Hyundai i30N“ ir sportiškam važiavimui suderintas galingas visais ratais varomas sedanas „Kia Stinger“.

Šiemet, jo žodžiais, vos vienas automobilis ant kėbulo šono turi užrašą „Sport“, kuris dar nieko nereiškia. Tačiau valdymo ypatybėmis nustebino kiti automobiliai, kuriuos vairuotojai perka kasdienėms kelionėms.

„Šiais metais dėmesį skyrėme valdymo ypatybėms. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome išdėstytoje trasoje kartu su kolegomis važinėjome įvairiausiais automobiliais, po to padariau apklausą. Komisijos nariai ir kiti kartu buvę ekspertai kaip sportiškai važiuojančius minėjo šiuos hečbekus: „Ford Focus“, „Honda Civic“, „Suzuki Swift Sport“.

„Lietuvos žurnalistų autoklubo“ archyvo nuotr./Vitoldas Milius
„Lietuvos žurnalistų autoklubo“ archyvo nuotr./Vitoldas Milius

Nemažai pagyrų dėl valdymo savybių sulaukė ir didesnio pravažumo BMW X2 krosoveris bei „Peugeot 508“ sedanas. Būtent šie automobiliai išsiskyrė vairuotoją pradžiuginančiomis savybėmis. Jie toli gražu nėra galingiausi, bet puikiai valdomi.

Jeigu kas manęs klaustų, kuriuo iš visų konkursui šiemet pateiktų pretendentų norėčiau dalyvauti kitų metų „Press ralyje“, tai būtų vienas iš šių automobilių. Nenorėčiau į lenktynes važiuoti, pavyzdžiui, dideliais ir sunkiais keturis varančiuosius ratus turinčiais visureigiais. Jie pritaikyti kitokiam važiavimui“, – aiškino V.Milius.

Didelę įtaką tokių rinkimų rezultatams paprastai turi ir degalai ar padangos – geros gali suteikti klaidingą įspūdį apie automobilį, o prastos – „sugadinti“ labai sportišką modelį. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose tokia tikimybė neegzistuoja – visi modeliai turi žiemines „Continental“ padangas, o jų bakai pildomi tik „Neste“ degalinėse.

Sportiškiausio modelio nominacija bus įteikta konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ finalinio vakaro metu lapkričio 29 dieną, o trys atrinkti pretendentai į ją paskelbti lapkričio 21-ąją.

Daugiau naujienų apie „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimus rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis