Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Sunkvežimiai, galintys iškart nuvalyti dvi eismo juostas: kuo šie monstrai skiriasi nuo įprastų mašinų?

Įprastai greitkelius valantys sunkvežimiai sniegą braukia nuo vienos eismo juostos. Tačiau egzistuoja vienas įrenginys, kuris leidžia vienam sunkvežimiui vienu metu valyti dvi juostas, o paskui per sekundę sugrįžti prie įprastos konfigūracijos. Tai – amerikietiška „TowPlow“ sniego valymo priekaba.
TowPlow vienu metu gali valyti dvi juostas
TowPlow vienu metu gali valyti dvi juostas / SnowKing1 (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org

Kol kas „TowPlow“ dar nėra masiškai naudojamas įrenginys – paprastų sniego valytuvų greitkeliuose vis dar yra gerokai daugiau. Kita vertus, šaltesniuose JAV regionuose ir Kanadoje tokių papildomų priekabų su sniego peiliais vis daugėja. „TowPlow“ gali efektyviai pašalinti sniegą nuo dviejų kelio juostų, todėl sutaupoma degalų ir žmogiškųjų išteklių.

Įprastai vienas sniego valytuvas gali pašalinti sniegą nuo vienos eismo juostos. Rinkoje galima surasti sulankstomų sniego peilių, kurie taip pat teoriškai gali nusidriekti per dvi eismo juostas. Tačiau jie nėra labai tvirti ar patikimi, todėl naudojami itin retai. Kur kas dažniau kelios sniego valymo mašinos sudaro konvojų, kuris vienu ypu nuvalo visą greitkelio plotį.

Gamintojo nuotr./Taip dvipusis „TowPlow“ atrodo žiūrint iš galo
Gamintojo nuotr./Taip dvipusis „TowPlow“ atrodo žiūrint iš galo

„TowPlow“ buvo išrastas Kanzase ir pradėtas naudoti dar 2005 metais. Ši prie įprasto sniego valymo sunkvežimio kabinama priekaba turi vairuojamus ratus, kurie gal pasisukti 30 laipsnių kampu.

Viskas valdoma iš vairuotojo kabinos – jis gali pasirinkti, kokį kelio plotį valys sunkvežimis. Taigi, artėdamas prie kelio susiaurėjimo sniego valytuvas neprivalo sustoti – jis tiesiog važiuodamas susigrąžina priekabą į transportavimui tinkamą poziciją.

Tačiau „TowPlow“ turi ir trūkumų. Gamintojas teigia, kad ši sistema atsiperka per 2–5 metus, priklausomai nuo žiemos sąlygų, tačiau tai vis tiek yra brangus malonumas.

„TowPlow“ priekaba kainuoja apie 100 tūkstančių JAV dolerių. Efektyviausiai tokios mašinos veikia, kai vienu metu valo dvi kelio juostas, tačiau tai jau smarkiai riboja eismą.

Maksimalus „TowPlow“ pasiekiamas valymo plotis yra maždaug 7,6 metrai, todėl aplenkti tokią mašiną yra gana sudėtinga. Tiesa, niekas dėl to per daug ir nesijaudina – šalia „TowPlow“ dažnai važiuoja paprastesnė sniego valymo mašina, kuri nuvalo paskutinį likusį sniegą, todėl tokio konvojaus bet kuriuo atveju niekas neapvažiuotų. Vairuotojams rekomenduojama net nebandyti, nes šį darbą dirbančių sunkvežimių vairuotojai turi išlaikyti koncentraciją tiek stebėdami kelią priešais, tiek sekdami, kaip sekasi šoniniam sniego peiliui.

„TowPlow“ sniego valymo mašinų populiarumas JAV ir Kanadoje auga, todėl reikia manyti, kad tokia įranga atsiperka. Prieš porą metų pristatytas dvipusis „TowPlow“ variantas dar labiau pagerina šios sniego valymo mašinos universalumą, tačiau kažin ar kada nors artimiausiu metu ką nors panašaus pamatysime ir Europos greitkeliuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos