„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kodėl „Tesla“ už 25 tūkstančius dolerių yra prasta mintis?

Elonas Muskas neseniai pareiškė, kad po kelerių metų naujos baterijų technologijos leis „Tesla“ kompanijai gaminti 25 tūkstančius eurų kainuojančius elektromobilius. Tik ar verta tai daryti?
„Tesla Model Y“ ©Kevauto (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
„Tesla Model Y“ ©Kevauto (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
Temos: 1 Tesla, Inc.

E.Muskas visada kartojo, kad „Tesla“ gamins elektromobilius visiems. „Model 3“ ir „Model Y“ jau yra pakankamai įperkami automobiliai, tačiau naujos baterijų technologijos, gerokai sumažinsiančios elektromobilių gamybos kaštus, leis gaminti dar pigesnius modelius. Kiek pigesnius? Muskas teigia, kad po kelerių metų „Tesla“ galės pristatyti vos 25 tūkstančius eurų kainuojantį elektromobilį.

Puikios naujienos, tiesa? Elektromobiliai kaip lygūs su lygiais galės varžytis su senamadiškais automobiliais su vidaus degimo varikliais arba bus net pigesni. Pridėkite prie to mažesnius išlaikymo kaštus ir savo rankose turite puikų receptą populiariam produktui. Tik automobilių pramonės ekspertas Sandy'is Munro taip nemano.

Savo karjerą Munro pradėjo 1978 metais „Ford“ kompanijoje, o dabar turi savo konsultavimo firmą. Jis ardo automobilius ar atskiras jų detales, kad išsiaiškintų technologines paslaptis. Ir, žinoma, seka automobilių pramonės tendencijas.

Munro mano, kad „Tesla“ neturėtų gaminti itin pigaus elektromobilio. Pasak eksperto, tokia kryptis keltų daugiau rizikos nei Muskas įsivaizduoja. Mat „Tesla“ pirkėjas yra technologijų entuziastas, turintis pinigų ir nebijantis jų išleisti. Standartinis „Model 3“ buvo toks nepopuliarus, kad „Tesla“ net negamina pačių pigiausių „Model Y“ – jų niekam nereikia. Tiesą sakant, dauguma dabar parduodamų „Tesla“ automobilių yra gausiai pamaitinti iš papildomos įrangos meniu.

25 tūkstančius eurų kainuojantis elektromobilis būtų perkamas, tačiau į „Tesla“ ekosistemą jis atvestų visiškai kitokių klientų. Tokių, kurie labiau skundžiasi aukštomis remonto kainomis ir kurie sutinka atsisakyti dalies kokybės, kad sutaupytų. „Tesla“ pati matė, kaip suprastėjo aptarnavimo kokybė po to, kai buvo pristatytas „Model 3“. O ir „Model S“ bei „Model X“ savininkai dažnai teigia, kad ilgisi tos „Tesla“ kompanijos, kurios klientais tapo.

Munro teigia, kad „Tesla“ ir taip yra bent 10 metų priekyje, lyginant su artimiausiais konkurentais. Tai kam dabar investuoti į baterijų technologijų piginimą ir taip sumažinti markės prestižą? Pigus elektromobilis būtų perkamas, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tai gali pakenkti „Tesla“ vardui. Juk „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“ negamina pigių automobilių. Kodėl „Renault“ turi „Dacia“ markę – juk tie automobiliai galėtų irgi būti žymimi „Renault“ logotipu. Tiesą sakant, Pietų Amerikos gatvėmis važinėja būtent „Renault Duster“, o ne „Dacia Duster“.

„Porsche“ jau matė panašią problemą, kai pristatė visureigį „Cayenne“. Kai 911 ir kitų sportinių automobilių savininkai buvo turtingi žaislus perkantys vairuotojai, „Cayenne“ pirkėjai ieškojo prabangaus praktiškumo ir dažnai skundėsi dėl smulkmenų, kurios tradiciniam „Porsche“ ratui buvo nesvarbios. Ir tas visureigis tikrai sumažino „Porsche“ markės prestižą – dabar šios markės automobilius vairuoja ir pašėlę vyrukai, ir jūsų kaimynė Aldona.

Kita vertus, niekaip negalima paneigti fakto, kad visureigis iš esmės išgelbėjo „Porsche“ nuo žlugimo. Taip, galbūt tas vardas ir nesveria tiek daug, kiek svėrė anksčiau, tačiau jis būtų sutinkamas tik istorijos knygose jei ne baisuoklis „Cayenne“. Tik „Tesla“ to išsigelbėjimo nereikia. Dabartinis kompanijos įvaizdis turi tą išskirtinumo elementą ir prestižą („Ei, jis turi „Tesla“!“), kuris, pasak Munro bus prarastas, jei modelių gama išsiplės į pigiausią zoną.

Išeitis? Na, „Tesla“ galėtų pristatyti pigesnių elektromobilių markę. Arba imti save pozicionuoti kaip aukštesnio segmento žaidėją. Tai leistų išlaikyti aukštą paslaugų lygį (arba jį dar aukštinti) ir investuoti į surinkimo bei gamybos kokybės gerinimą, o ne modelių piginimą. Kita vertus, „Tesla“ nėra tradicinė automobilių kompanija. Net jei ilgalaikėje perspektyvoje „Tesla“ pereis nuo „Audi“ lygio prie „Volkswagen“, tai nebūtinai bus blogai – kas pasakys, kad pastarajai markei sekasi prastai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“