Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl vairavimo mokyklos seka „Regitros“ diktuojamas automobilių madas?

Valstybės įmonė „Regitra“ rengiasi eiliniam B kategorijos praktinio vairavimo egzamino automobilių parko atnaujinimui. Gegužės mėnesį dalį šiuo metu naudojamų transporto priemonių pakeis maždaug 30 naujų sidabrinių „Ford Forcus“ hečbekų. Vairavimo mokyklos tokias permainas seka itin atidžiai. Kaip pažymėjo didžiausių privačių kompanijų atstovai, pastaraisiais metais tokia metodika tapo įprasta.
Būsimieji vairuotojai nuo gegužės bus egzaminuojami šiais „Ford Focus“ hečbekais
Būsimieji vairuotojai nuo gegužės bus egzaminuojami šiais „Ford Focus“ hečbekais

Kaip ir kitose šiuolaikinio paslaugų verslo srityse sprendimams įsigyti vieno ar kito modelio transporto priemones įtakos turi klientų keliami reikalavimai. Jei mokiniai spręsdami, ar pasirašyti sutartį su vairavimo mokykla klausia, ar ji naudoja tokius pat automobilius, kaip „Regitros“ egzaminuotojai, anot Vilniaus kompanijos „Draiveris“ vadovo Domo Aukščiono, nelieka kito pasirinkimo.

„Būna ir tokių, kurie ateina ir sako, kad jiems nesvarbu, koks tai bus automobilis, jei tik bus toks pat kaip „Regitros“, – klientų įpročius komentavo mokyklos vadovas.

Vieni domisi, kiti neprisimena

Nors tikslios statistikos apie tai, kiek mokinių teiraujasi, ar mokykla turi tokius pat kaip „Regitra“ automobilius, nėra, anot D.Aukščionio, tai nedaroma vien tik „vaikantis madų“. Pašnekovo teigimu, mažiausiai pusė mokinių domisi kompanijos automobilių parku. Savo ruožtu sostinės vairavimo mokyklos „Dorkanas“ Audrius Stramkauskas tikino, kad besidominčių kompanijos turimomis transporto priemonėmis pasitaiko, tačiau nėra daug.  

„Būna ir taip, kad mokinys pabaigia kursus, o paklausus kokį modelį vairavo, tiesiog patraukia pečiais ir sako „nežinau“. Kartais jie prisimena tik instruktoriaus vardą ir automobilių spalvą, bet ne modelį – prisiminė pašnekovas. – Kuomet automobiliai nusidėvi ir ateina laikas juos keisti žiūrime, ką tuo metu turi „Regitra“, tačiau tai nėra taisyklė, kurios griežtai laikomės.Pirmiausiai vertiname komercinius pasiūlymus ir galimas eksploatacijos išlaidas.“  

Informaciją seka patys  

Kaip komentavo Kauno vairavimo mokyklos „ARV-auto“ vadovas Valdas Šlepikas, kuomet pasibaigus vienai iš galiojančių veiklos nuomos sutarčių „Regitra“ atsinaujina, tą patį tenka daryti ir privačioms kompanijoms. Tokių pat automobilių kokie naudojami „Regitroje“ įsigijimas, anot V. Šlepiko, tapo ir vairavimo mokyklos prestižo klausimu.

„Reaguojame greitai, tačiau viešųjų pirkimų konkursų pirkimai iš pradžių būna kruopščiai slepiami. Kuomet sužinome, kas laimėjo, užsakome automobilius. Suprantu, kad vykdomi viešieji pirkimai, tačiau mus visgi galėtų informuoti, kad įsigijo naujas transporto priemones, kad nereikėtų sekti, gaudyti informaciją patiems“, – svarstė pašnėkovas.

Anot V. Šlepiko, didžiausias technikos atnaujinimo šuolis įvyko „Regitrai“ perėmus vairuotojų egzaminavimą. Vairavimo mokyklos vadovas prisimena, kad tuomet dar trečios kartos „Volkswagen Golf“ automobilius vairuojantiems tautiečiams egzaminuotojų turimi penktukai darė didžiulį įspūdį.

„Nuo tų laikų sekame, kas vyksta „Regitroje“, o parką formuojame panašų į jos. Nors mums ir sakoma nežiūrėti žiūrėti  savo reikmių ir mokyti kuo patinka“, – pasakojo Kauno vairavimo mokyklos atstovas.

Renkasi analogišką komplektaciją  

Privačios vairavimo mokyklos stengiasi įsigyti ne tik tokios pat markės ir modelio automobilius. Parenkamos tokios pat pavarų dėžės ir analogiško darbinio tūrio varikliai. Antra vertus, pats „Regitros“ naudojamų automobilių parkas šiuo metu yra ganėtinai įvairus, todėl jo papildymas vienu nauju modeliu didelio skirtumo nesudaro. Įmonė toliau eksploatuoja šeštos kartos „Volkswagen Golf“, „Hyundai i30“, kai kurie padaliniai išlaikė ir „Opel Astra“ – visus šiuos modelius vairavimo mokyklos taip pat turi.

„Ateidamas į praktikos egzaminą žmogus dažniausiai nežino kokį automobilį jis gaus. Ten vien vien viskas vyksta kaip loterija“, – kalbėjo D. Aukščionis.

Nors modelių pasirinkimas laikui bėgant keičiasi, „Regitra“ lieka ištikima hečbekams. Kaip nuogastavo D. Aukščionis, jei mokiniui egzamino metu tektų persėsti į universalą ar pikapą, tai sudarytų daug problemų. Ypatingai sudėtingas būtų tikslus pratimų aikštelėje atlikimas. Kadangi dabar egzaminuojamieji dažniausiai iš vieno hečbeko persėda į kitą, daugumai jų persiorientuoti neturėtų būti sudėtinga, juolab, kad prieš „Regitra“ suteikia galimybė susipažinti su automobilio valdymo įranga.

Didžiausia problema – sankaba

Kaip komentavo vairavimo mokyklos „Dorkanas“ vadovas Audrius Stramkauskas, transporto priemonių gabaritai ir valdymas pastaraisiais metais labai supanašėjo, todėl esminių skirtumų tarp skirtingų modelių nebeliko. Daugiausiai problemų persiorientuojant prie naujo automobilio būsimiems vairuotojams sukelia skirtingo jautrumo sankabos. Anot D. Aukščionio kiekviename modelyje jos šiek tiek skirtingos, o per egzaminą užtenka keletą kartų iš eilės pajudant užgesinti variklį, kad jis būtų neišlaikytas.     

„Tai itin aktualu, kuomet pasitaiko tie „sudėtingesni“ automobiliai. Kaip pavyzdžiui, tos „Opel Astros“ su 1,3 litro dyzeliniu variklių ir šešių laipsnių pavarų dėže, kurių „Regitra“ buvo užsipirkusi. Ten tikrai buvo problema pradėti su jomis važiuoti. Aš nesakau, kad tai blogai. Galbūt mokinys priverčia ir mus daugiau pasistengt. Tuomet žmonės ateina ir domisi, nori pravažiuoti būtent su tokiu automobiliu“, – komentavo V. Šlepikas pridurdamas, tai mokomosios transporto priemonės modelio parinkimas aktualus ne visiems klientams.   

Į permainas reaguoja greitai

Į „Regitros“ automobilių parko pasikeitimus vairavimo mokyklos reaguoja labai greitai. Informacijai apie pasibaigusį viešųjų pirkimų konkursą pasklidus viešojoje erdvėje kompanijos skuba užsakyti tokius pat modelius idant jie būtų perdaryti į mokomuosius ir gautų tokioms transporto priemonėms reikalingus sertifikatus.

Iš pradžių vairavimo mokyklos elgiasi atsargiai. Perkami du ar trys naujo modelio mokomuosieji automobiliai. Anot D. Aukščionio, „Regitros“ įsigyti apie 30 naujų „Ford Focus“ yra skirti visiems įmonės padaliniams ir kol kas nėra aišku, kaip jie bus paskirstyti. Nors naujų automobilių pirkimas – vyraujanti praktika, tai sau leisti gali ne visos kompanijos. Dalis vairavimo mokyklų ieško naudotų transporto priemonių.

„Žiūrėsim kiek jų bus Vilniuje. Jei daug automobilių keis į „Ford Focus“, mes taip pat peržiūrėsim savo transporto priemonių parką. Visi mūsų turimi automobiliai yra apynaujai ir iš pagrindų jį keisti būtų sudėtinga“, – komentavo vairavimo mokyklos vadovas.

Su „Regitra“ varžytis – sunku  

Atvirkštinis procesas, anot V. Šlepiko, pastebimas kalbant apie krovininius automobilius, kurie daugelyje vairavimo mokyklų yra naujesni nei „Regitroje“. Čia jau egzaminuotojai seka privačių kompanijų pavyzdžių, tačiau neseniai įsigytas trumpesnio nei daugumos mokyklų naudojamo 18,75 m sąstato C ir CE kategorijų egzaminams skirtas„Renault“ sunkvežimis gali paskatinti privačias kompanijas pasekti tuo pačiu pavyzdžiu.  

Anot A. Stramkausko, varžytis su „Regitra“ įsigijant naujus automobilius būtų sudėtinga vien jau todėl, kad kitaip nei valstybės įmonė, naujas transporto priemones eksploatuoja ketverius – penkerius metus. Kompanijos „Draiveris“ vadovas pasiguodė negavęs galimybės įsigyti automobilius tokiomis pagal veiklos nuomą.

„Tie automobiliai pačioje „Regitroje“ yra perregistruojami kaip specialus transportas. Techniniame pase tai pažymima „ST“ raidėmis. Mano subjektyvia nuomone, bankai turbūt bijo, kad automobilis bus nudėvėtas, ges, todėl bent jau mums veiklos nuoma nebuvo suteikta“, ─ kalbėjo D. Aukščionis pridurdamas, kad lizingu įsigytu mokomuosius automobilius vėliau būna sunkiau parduoti.

Trūksta pasirinkimo laisvės

V. Šlepikas pasakojo nesurantantis, kodėl „Regitra“ nesuteikia būsimiems pasirinkti praktiniam egzaminui transporto priemonės. Anot jo, vienintelė problema, kurią tektų spręsti įvedus tokią galimybę, tai egzaminuotojų sukčiavimas mažuose miesteliuose.

„Egzaminas reiškia papildomą psichologinę įtampą, o vis tiek maloniau sėdėti aplinkoje, kurią tu esi šiek tiek pačiupinėjęs, šiek tiek pažįsti. Jeigu yra trijų markių automobilių parkas, kodėl gi neleidus žmogui pasirinkti. Manau, kad klientams tai būtų labai patogu“, – tvirtino jis.

Kauno vairavimo mokyklos vadovas stebėjosi, kodėl „Regitra“ prašo į egzaminą atsigabenti savo motociklą, o automobilio atsivaryti neleidžia. Tvarka, pagal kurią policijos pareigūnai egzaminuodavo vairuotojus su jų pateiktais automobiliais galiojo, anot V. Šlepiko, galiojo ilgą laiką.

„Kuomet atsirado „Regitra“, buvo tvirtinama, kad viskas bus paruošta ir padaryta. Dabar žiūriu, kad laikui grįžtame į pradžią. Man atrodo, jau tik laiko klausimas, kuomet „Regitra“ nebeegzaminuos su savo automobiliais“, – įžvalgomis dalinosi vairavimo V. Šlepikas, pridurdamas, kad egzaminuojant vairuotojus mokyklų automobiliais tektų spręsti ir tokius techninius klausimus, kaip vaizdo kamerų įrengimas.

Jei būsimieji vairuotojai praktikos egzaminą laikytų su tais automobiliais, kuriais mokėsi, V. Šlepiko teigimu, pirmuoju bandymu išlaikiusių procentas ženkliai išaugtų.

 

    

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos