Toks mąstymas taip pat prasiskverbia į įmonės požiūrį į saugumą ir yra svari priežastis, kodėl „Volvo Cars“ pirmauja kalbant apie saugumą. Kai įmonės inžinieriai kuria saugiausius įmanomus automobilius, jie visada siekia, kad automobiliai būtų vienodai saugūs nepriklausomai nuo lyties ir savo dėmesį nukreipia į labiausiai pažeidžiamas grupes.
Bet tai nėra taip akivaizdu kaip atrodo. Moterys avarijos metu daugiau rizikuoja patirti sužalojimų. Tai lemia ne tik skirtingos anatominės ir fizinės savybės, bet ir tai, kad didžioji saugumo manekenų dalis yra pagaminta pagal vyrus. Bet ne „Volvo Cars“ bandymuose.
Pusę amžiaus vykdomi saugumo tyrimai, analizuojant realius eismo įvykius, leido „Volvo Cars“ nustatyti kokie yra dažniausi vyrų, moterų ir vaikų sužalojimai skirtinguose eismo įvykiuose ir pasinaudoti šiomis žiniomis kuriant saugumo technologijas.
Įmonė taip pat dalijasi savo žiniomis ir įžvalgomis su kitais ir turi didelę patirtį bendradarbiaujant su vyriausybėmis, įstatymų leidėjas ir kitais tyrėjais, taip eismą darant saugesniu visiems.
„Mes žinome, kad reikia vertinti lytį, amžių, ūgį ir sudėjimą norint apsaugoti visus, – sako prof. Lotta Jakobsson, viena labiausiai patyrusių „Volvo Cars“ saugumo eksperčių. – Todėl darome viską, kad suprastume pamatines priežastis ir šias žinias panaudotume kuriant mūsų automobilių saugumą, į kuriuos per daug metų įdiegta daugybė inovacijų, padedančių tiek vyrams, tiek ir moterims būti saugesniems „Volvo“ automobiliuose.“
1970 metais buvo įkurta „Volvo“ Eismo įvykių tyrimų grupė. Nuo tada ji surinko ir išanalizavo daugiau kaip 40 000 automobilių ir 70 000 keleivių duomenis, kurie lėmė daug pažangių sistemų šių dienų „Volvo“ automobiliuose. Tokios inovacijos kaip kaklo sužalojimo apsauga „WHIPS“, šoninio smūgio apsaugos sistema „SIPS“ ir užuolaidinės saugos pagalvės „IC“ yra aprašytos žemiau.
Moterys daugiau rizikuoja patirti kaklo sužalojimus nei vyrai dėl anatominių skirtumų. Tačiau ne „Volvo“ sėdynėse, turinčiose „WHIPS“ (Whiplash Protection System angl.) sistemą, kuri apjungia tvirtą galvos atramą su sumania sėdynės konstrukcija, prilaikančią galvą ir nugarą ir taip apsaugant kaklą. Iš pradžių pastebėjus, kad moterų sužalojimų „Volvo“ automobiliuose su „WHIPS“ sistema žymiai sumažėjo, dabar ši technologija užtikrina apytiksliai vienodą apsaugą nuo kaklo sužalojimų vyrams ir moterims ir, palyginti su ankstesniais „Volvo“ automobiliais, sužeidimų riziką sumažino perpus.
Taip pat moteris daugiau rizikuoja patirti krūtinės sužalojimų avarijos metu dėl skeleto tvirtumo skirtumų. Siekiant optimalios apsaugos, „Volvo Cars“ nuolatos tobulino savo automobilių konstrukciją ir pristatė šonines saugos pagalves, sumažinančias poveikį keleiviams. „SIPS“ (Side Impact Protection System angl.) sistemos veikimas paremtas sumania konstrukcija, padidinančia bendrą saugumą. Iš tikrųjų kartu su šoninėmis liemens apsaugos pagalvėmis, „SIPS“ sumažina sunkius krūtinės sužalojimus daugiau kaip 50 proc. vyrams ir moterims, palyginti su „Volvo“ automobiliais prieš įdiegiant „SIPS“ sistemą.
Į moteris buvo kreipiamas ypatingas dėmesys kuriant užuolaidines saugos pagalves „IC“ (Inflatable Curtain angl.). Skirtumai tarp žmonių ūgio lemia, kad šios visiškai langus uždengiančios pagalvės yra gyvybiškai svarbi technologija, užtikrinanti esminę galvos apsaugą šoninio smūgio metu. Kartu su „SIPS“ sistema ir šonine liemens saugos pagalve, „IC“ pagalvės maždaug 75 proc. sumažina stiprius galvos sužalojimus, palyginti su „Volvo“ automobiliais prieš įdiegiant „SIPS“ sistemą. „IC“ buvo pirmosios saugos pagalvės, padidinusios tiek priekyje, tiek ir gale sėdinčių keleivių saugumą.
Siekdama išsiaiškinti daugiau apie avarijų poveikį besilaukiančioms moterims, „Volvo Cars“ sukūrė pirmąjį pasaulyje nėščiosios moters saugumo bandymų manekeną. Kompiuterinis modelis leidžia analizuoti tokius veiksnius kaip keleivių judesius ir tai, kaip saugos diržai ir pagalvės padeda apsaugoti moterį ir vaisių.
Neseniai „Volvo Cars“ tyrimų duomenys atskleidė juosmens arba apatinės nugaros dalies apsaugos svarbą visiems žmonėms, nepriklausomai nuo lyties ir sudėjimo. Tolesnė analizė ir tyrimas sutelkė dėmesį į avarijų ir sužeidimų, susijusių su nuvažiavimu nuo kelio, kompleksiškumą. Remiantis šiais duomenimis buvo sukurta technologija, kuri pirmą kartą pristatyta „Volvo XC90“, o dabar yra visuose „SPA“ platformą turinčiuose automobiliuose ir turi smūgio energiją sugeriančias sėdynes, kurios gerokai viršija reikalavimų automobilių gamintojams normas.