Kodėl „Xiaomi“ imasi elektromobilių gamybos ir kada pirmasis išvažiuos į gatves?

Kai „Xiaomi“ vadovas Lei Junas prieš porą dieną patvirtino, kad kinų technologijų gigantas imasi elektromobilių gamybos, kompanijos akcijų vertė pašoko per 5,4 %. Planas paprastas – kuo greičiau paleisti pirmuosius išmanius elektromobilius. Tik kodėl pelninga kompanija imasi šio verslo?
„Xiaomi“
„Xiaomi“ / 123RF.com nuotr.

„Xiaomi“ garsėja išmaniaisiais namų prietaisais, telefonais ir kitais elektronikos įrenginiais. Jai sekasi puikiai – „Xiaomi“ yra vienas iš didžiausių ir pelningiausių išmaniųjų telefonų gamintojų pasaulyje. Taigi, pinigų kompanijai netrūksta ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl ji ryžtasi keltis į elektromobilių pasaulį – nes gali.

„Xiaomi“ kuria elektromobilių diviziją, kuri priklausys tik jai. Pirmiausia į ją investuos daugiau nei pusantro milijardų dolerių, o per dešimtmetį po truputį investuos dar 10. Tai – nemažas kapitalas elektromobilių gamybai, bet greičiausiai šios investicijos atsipirks, nes „Xiaomi“ vardas Kinijoje yra nepaprastai populiarus ir yra laikomas kone prestižiniu. O ir elektromobilių rinka ten nuolat auga.

Antroji priežastis – išlikimas. Lei Junas yra įsitikinęs, kad jei „Xiaomi“ nedalyvautų elektromobilių rinkoje, kompanija greitai būtų eliminuota apskritai. Jo nuomone, elektromobilių gamyba jau nebėra mechaninės pramonės sritis. Tai yra informacijos industrija, kaip teigia Junas. Šis teiginys, beje, šiek tiek gąsdina, nes panašu, kad ateityje kalbėsime ir apie automobiliuose vykstančius privačios informacijos saugumo pažeidimus.

„Xiaomi“ vadovas pabrėžia, kad kompaniją domina būtent išmanieji elektromobiliai. Galite įsivaizduoti, kad tai bus su internetu sujungtos mašinos, turinčios nuotolinių atnaujinimų ir autonominio vairavimo funkcijas. Šiuo metu „Xiaomi“ intensyviai ieško darbuotojų, nors dar neaišku, ar elektromobilių gamybos kompanija imsis savarankiškai ar su kokiu nors labiau patyrusiu automobilių rinkos gigantu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų