Kodėl žmonės renkasi tam tikrų spalvų automobilius ir ką tai pasako apie pirkėjus?

Spalvos ir jų reikšmės yra ištisas mokslas. Įdomu tai, kad kartais pasirinkdami daiktus nesusimąstome, kodėl tam tikra jų spalva mus patraukė. Kartais tai susiję su pačiu žmogumi, o kartais yra praktinis to paaiškinimas. Psichologas ir automobilių pardavimo ekspertas pateikia galimas versijas, kodėl vienos automobilių spalvos yra paklausesnės už kitas ir ką spalvos sako, arba gali pasakyti bendrais bruožais, apie žmogų.
Mansory Smart ForTwo tiuningas
Mansory Smart ForTwo tiuningas / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Automobilis Spalva

Dominuoja neutralios spalvos

Ilgus metus automobilių pardavimų srityje dirbantis „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas pastebi, kad didžiausia dalis nuperkamų populiariausių Lietuvoje „Opel“, „Škoda“, „Volvo“ ir „Volkswagen“ markės automobilių yra neutralių spalvų – juodos, baltos, pilkos ar sidabrinės spalvos.

„Šios spalvos yra pačios populiariausios. Juoda ir balta – klasika, siejamos su prabanga, pilka ir sidabrinė – praktiška, nes įvairūs įbrėžimai ar nešvarumai ant jų yra menkiau pastebimi. Tai saugios ir paklausios spalvos, todėl automobilių gamintojai dažniausiai naudoja šių spalvų automobilio dažus. Tačiau įsigyti ryškios (oranžinė, raudona, žalia ir pan.) spalvos automobilį gali pastūmėti įtikinama automobilių reklaminė kampanija, kuri įteigia pirkėjui, kad būtent toks automobilis ir būtent tokios spalvos yra tobulas pasirinkimas“, – pastebėjimais dalijasi sertifikuotų automobilių pardavimo ekspertas.

Jis taip pat priduria ir galimą riziką įsigijus ryškų automobilį: „Jei vieną sezoną populiari buvo raudona ar oranžinė automobilio spalva, tai kitą mados gali būti pasikeitusios. Tai paaiškina, kodėl vieni automobiliai greičiau už kitus nuvertėja bei kodėl „teisingos“ spalvos pasirinkimas yra populiaresnis sprendimas“.

Renkasi tai, kas saugu ir patinka visiems

Pasak Mykolo Romerio universiteto lektoriaus, psichologijos mokslų daktaro Arvydo Kuzino teigimu, spalvos skiriasi ne tik išvaizda, bet ir poveikiu. Anot jo, poveikis gali būti stiprus ar silpnas, priklausomai nuo spalvos ryškumo ir intensyvumo. Tuo tarpu neutralios – populiariausios automobilių spalvos – daro menkiausią poveikį žmogui. Jos ne tik yra solidžiausios, bet ir yra mažiausiai blaškančios, kitaip tariant, praktiškos ir visų mėgstamos.

„Tokiam apgalvotam žingsniui, kaip automobilio įsigijimui, spalvos nesirenkamos spontaniškai. Daug svarbesnis yra praktinis kriterijus. Automobilio vairuotojui svarbu, kurią spalvą yra lengviausia prižiūrėti ar parduoti. Tikėtina, kad jis rinksis tai, ką mėgsta dauguma, nes taip yra saugiau ir paprasčiau“, – teigia psichologas.

Anot jo, nereikia pamiršti ir kitų aplinkybių, galinčių nulemti žmogaus sprendimą pasirinkti vienokią ar kitokią automobilio spalvą. Jos dažniausiai nesusijusios nei su tuo, ką žmogus mėgsta, nei su tuo, kas yra laikoma praktiška: „Pavyzdžiui, auksinės spalvos automobilis galėjo būti pasirinktas todėl, kad tai buvo vienintelis lengvai prieinamas tam tikro automobilio komplektacijos variantas. Tokiu atveju numojama ranka į trokštamą spalvą, nes svarbiau yra gera techninė charakteristika, kaina. Taip pat mados, įžymybių pasirinkimai gali smarkiai lemti sprendimus“.

Ryškios spalvos, kai norisi išsiskirti

Psichologas atkreipia dėmesį, kad nusakyti žmogaus asmenybę tik vienu spalvos pasirinkimo sprendimu nėra tikslu, tačiau tam tikrų užuominų apie žmogų gali suteikti. Pavyzdžiui, mažiau įprastų spalvų pasirinkimas gali rodyti žmogaus drąsą išsiskirti ir galbūt potraukį estetiniams dalykams ar savo idealams. Pastaruoju atveju jis net pasiruošęs automobilio ilgiau palaukti arba sumokėti papildomai. Kita vertus, drąsios spalvos pasirinkimas ne visada reiškia, kad žmogus nori išsiskirti.

„Jei žmogus sąmoningai pasirinko ryškią, akį rėžiančią spalvą, labai tikėtina, kad jam nėra svarbu, ką apie jį pagalvos kiti – jis pirmenybę teikia savo, o ne kitų nuomonei. Ryškios spalvos natūraliai traukia dėmesį ir tai nebūtinai turi būti siejama su noru išsiskirti iš minios, kartais žmogui tiesiog tokios spalvos patinka ir vien todėl perka ryškų oranžinį ar žalią automobilį“, – svarsto A. Kuzinas.

Jis taip pat priduria, kad kai įsigyjamas daiktas yra mėgstamos jo savininkui spalvos, jis ateityje jam kels geras emocijas: „Jei įsigyjamo automobilio spalva yra jo mėgiama, labai tikėtina, kad jo pirkinys ateityje jam kels bent šiek tiek malonesnes emocijas net ir stovint kamštyje“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų