02 22

Kokį greitį išvystė greičiausias pasaulio kateris, greitesnis net už „Lamborghini Miura P400S“?

Tai – vienas pavojingiausių sportų pasaulyje. Vanduo nėra asfaltas ar druskos lyguma. Vanduo būna piktas, pasišiaušęs, nepastovus ir nenuspėjamas. Ir neatleidžiantis. Ar žinote, kokį greitį išvystė greičiausias pasaulio kateris?
„Lamborghini Miura“
„Lamborghini Miura“

Kalbant apie greitį, jums turbūt bus įdomu sužinoti, kokiu greičiu lėkė greičiausias kada nors sukurtas F1 bolidas.

Kalbėdami apie greičiausią techniką turime išskirti dvi kategorijas – specialiai rekordams sukurtas vienetines mašinas ir serijinės gamybos modelius. Specialiai greičio rekordui sukurti automobiliai nė iš tolo neprimena tikrų lengvųjų automobilių ir negali nešioti valstybinių numerių. Jie yra varomi reaktyviniais varikliais, kurie ne suka ratus, o tiesiog iriasi per orą kaip lėktuvuose, iš kurių ir yra pasiskolinti. Lygiai taip pat ir greičiausias pasaulio kateris į žvejybą niekada nevyko ir nusipirkti jo katerių salone nebūtų pavykę.

Spirit of Australia, čia nufotografuotas 2005 metais. Po baltais dažais – stiklo pluoštas ir mediena. ( Matilda, Wikimedia(CC BY-SA 2.5)
Spirit of Australia, čia nufotografuotas 2005 metais. Po baltais dažais – stiklo pluoštas ir mediena. ( Matilda, Wikimedia(CC BY-SA 2.5)

Greitas medinukas „Spirit of Australia“

Greičiausius laivus žmonės stengėsi statyti nuo seniausių laikų. Tačiau su šių laikų technologijų pasiekimais jūs manytumėte, kad greičiausias pasaulio kateris turėjo būti sukurtas visai neseniai. Juk turime ypatingas kompozitines medžiagas, itin galingus ir lengvus reaktyvinius variklius, gerą supratimą apie aerodinamiką ir hidrodinamiką. Tačiau vandens greičio rekordas lieka nepagerintas nuo 1978 metų!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis