Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 09 28

Kokią automobilių ateitį „Volvo“ numatė dar 1995-aisiais?

Autobusai, kaip ir lengvieji automobiliai, nuolat tobulėja, tačiau didelių pokyčių jų dizaine kurį laiką nematome. Visiškai naujas autobusas savo išvaizda nedaug kuo skiriasi nuo to, kuris buvo pagamintas 20 amžiaus pabaigoje. Tačiau „Volvo“ 1995 m. buvo numatę kiek kitokią autobusų ir sunkvežimių raidos kryptį.
1992-ųjų Volvo ECC konceptas. Jis turėjo tą pačią jėgainę kaip ir vėliau sukurti ECB ir ECT. (Gamintojo nuotrauka)
1992-ųjų Volvo ECC konceptas. Jis turėjo tą pačią jėgainę kaip ir vėliau sukurti ECB ir ECT. (Gamintojo nuotrauka)

Autobusų gamintojas „Volvo Bussar“ (Volvo Buses) ir automobilių gamintojas „Volvo Cars“ yra visiškai atskiros kompanijos. Taip, istoriškai jos abi priklausė didžiajai „Volvo“ grupei (Aktiebolaget Volvo), bet automobilių gamintojas 1999 metais nuo jos buvo atkabintas ir parduotas „Ford“. Dabar „Volvo Cars“ priklauso kinų „Geely“, o „Volvo“ autobusai vis dar veikia kaip „Volvo“ grupės dalis.

Environmental Concept Bus – žemagrindis koncepcinis autobusas su centrine vairuotojo pozicija ir labai aptakiu kėbulu.
Environmental Concept Bus – žemagrindis koncepcinis autobusas su centrine vairuotojo pozicija ir labai aptakiu kėbulu.

Prieš atsiskiriant šioms kompanijoms, „Volvo“ lengvųjų automobilių ir autobusų bei sunkvežimių vystymas „Volvo“ korporacijoje vyko greta. 1992 metais „Volvo“ pristatė Environmental Concept Car – koncepcinį automobilį, skirtą parodyti aplinkai draugiško transporto vystymosi kryptis. O 1995 metais atėjo laikas kažką panašaus parodyti ir autobusų ir sunkvežimių rinkai.

1995 metais „Volvo“ pristatė du konceptus – sunkvežimį Environmental Concept Truck (ECT) ir autobusą Environmental Concept Bus (ECB). Tai nebuvo muliažai – tai buvo unikalūs važiuojantys prototipai, kompanijai kainavę milijonus.

Koncepcinis žemagrindis autobusas „Volvo ECB“ turi unikalų, daugiausia iš aliuminio pagamintą kėbulą. Pagrindinę jo konstrukciją sudaro standus karkasas, kuris tarsi lenktyninio automobilio saugumo lankai apsaugotų keleivius avarijos atveju. Sėdynės yra pritvirtintos prie to rėmo, o apsivertimo atveju autobuso grindyse atsivertų avarinis išėjimas. Įprastai iš ant šono apvirtusio autobuso evakuojamasi per stoglangius, bet ECB lubos yra pilnos technologijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs