Populiarumą išlaiko tos pačios markės
Mėnesį trukęs tyrimas apie gyventojų įpročius renkantis automobilius atskleidė, kad populiariausi Lietuvoje išlieka vokiečių gamybos automobiliai. Apklausus 839 asmenis paaiškėjo, kad į geriausiais laikomų automobilių penketuką patenka „Audi“, „Volkswagen“, BMW, „Toyota“ ir „Volvo“.
„Tyrimo rezultatai iš tiesų sutampa su klientų pasirinkimais mūsų praktikoje. Dažniausiai klientai domisi ir įsigyja būtent „Audi“, „Volkswagen“ ir BMW automobilius. Klientus dominančios automobilių markės išlieka stabilios jau ne vienerius metus, tačiau gamintojams pasiūlius naujus automobilių modelius, jie sudomina ir klientus“, – patirtimi dalijasi Laura Pivorienė, „Mogo Finance“, užsiimančios ilgalaike automobilių nuoma, automobilių pardavimu lizingu ar su paskola, pardavimų vadovė.
L. Pivorienė teigia, kad tarp dažniausiai įsigyjamų automobilių pirmauja „Volkswagen“, kurių populiariausi modeliai – „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Touran“. Populiariausiais apklausos dalyviai įvardijo ir „Audi A6“ bei „Audi A4“, „Volvo V70“ automobilių modelius.
„Nuomos srityje situacija yra labai panaši. Numeris vienas visada yra „Volkswagen“ markės automobilis, tačiau taip pat klientai dažnai pageidauja išsinuomoti „Audi“, BMW, „Toyota“ markės automobilius. Tos tendencijos atsispindi ir apklausos rezultatuose“, – sako L.Pivorienė.
Vokiški automobiliai vilioja kokybe
Vokiškų automobilių populiarumas Lietuvoje rodo, kad pirkdami automobilius lietuviai stengiasi suderinti kokybę ir automobilio dizaino patrauklumą.
„Vokiški automobiliai garsėja savo patvarumu ir kokybe, todėl yra ilgaamžiai, o ir reikalauja mažiau investicijų į automobilio remontą. Prancūziškus, itališkus, japoniškus automobilius vairuotojai taip pat vertina pozityviai, tačiau priimant sprendimą įsigyti automobilį visgi dominuoja vokiški“, – sako L.Pivorienė.
Pašnekovė pabrėžia, kad pirkėjams svarbiausia yra kokybė, sąlyginai nedidelė automobilio kaina ir išlaikymo kaštai, ir jie neturi poreikio išsiskirti iš minios, automobiliu išreikšti savitą stilių. Dažnai Lietuvos automobilių pirkėjus domina ir saugumo klausimas, ypač ieškantiems automobilių šeimai su vaikais, todėl nestebina ir saugumu išsiskiriančių švediškų „Volvo“ automobilių populiarumas.
Vis svarbesnė tampa ekologija
Tiesa, šiuolaikiniai klientai ieško ne tik patvarių ir kokybiškų automobilių, tačiau didelę reikšmę teikia ir ekologijai. Gamtos apsauga tampa sąmoningumo požymiu, todėl taršūs automobiliai praranda paklausą, o pirkėjai domisi naujomis technologijomis, užtikrinančiomis mažesnę transporto daromą žalą aplinkai. Tiesa, įsigyti mažiau taršius automobilius vairuotojus skatina ir pagal taršumą apskaičiuojami mokesčiai.
„Seni taršūs dyzeliniai automobiliai po truputį praranda paklausą. Vis didesnį populiarumą įgauna elektromobiliai arba hibridiniai automobiliai, nes žmonėms svarbu tampa ekologija, gamtai draugiškos transporto priemonės. Be to, tai yra nauji, modernūs, šiuolaikiški modeliai, traukiantys akį patraukliu dizainu, todėl tikimasi, kad ilgainiui vairuotojai juos pamėgs vis labiau“, – teigia L. Pivorienė.