Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokie automobilio gedimai gali sugadinti kelionių planus?

Ar dažnai pasitaiko atvejų, kuomet dėl gedimų kelyje tenka pakoreguoti kelionės planus? Skaičiuojama, kad per mėnesį pagalbos kelyje prireikia mažiausiai 2 tūkst. vairuotojų. Nors kviesti techninę pagalbą įprastai tenka dėl rimtų nesklandumų, tarp penkių dažniausių užfiksuojami ir tokie kurioziniai, kaip užtrenkti automobilio rakteliai. Šįkart ekspertai ne tik išskiria dažniausiai pasitaikančius gedimus kelyje, bet ir dalijasi patarimais, kaip jų išvengti.
varsuvoje-sugedes-hyundai-santa-fe
Varšuvoje sugedęs „Hyundai“

Bendrovės „Falck Lietuva“ duomenimis, per metus pagalba kelyje vidutiniškai suteikiama 25 tūkst. vairuotojų. Taip pat pastebima, kad apie 15 proc. visų įvykių, kuomet vairuotojams tenka kviesti pagalbą, įvyksta už Lietuvos ribų.

Užtrenkti rakteliai – ne anekdotas

„Nors dažniausios priežastys, paskatinančios ieškoti pagalbos, – eismo įvykis, variklio ir akumuliatoriaus problemos, sprogusi padanga, pasitaiko ir tokių situacijų, kuomet techninė pagalba kelyje reikalinga dėl ištuštėjusio degalų bako ar užtrenktų raktelių. Pastebime, kad dėl spartėjančio gyvenimo tempo tokios situacijos tampa vis dažnesnės. Nuolat visur skubėdami žmonės vis dažniau pamiršta įprastus dalykus, tokius kaip degalų įsipylimas“, – sako Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ žalų departamento vadovas.

Sustojimai užsienyje – dėl mechaninių gedimų

Ekspertai skaičiuoja, kad didžiąją dalį – 90 proc. – visų neplanuotų sustojimų užsienio šalyse nulemia mechaniniai gedimai ir tik 10 proc. – autoįvykiai. Automobiliui sugedus už Lietuvos ribų, vairuotojas, turėdamas atitinkamą pagalbos kelyje paketą (jį įsigyja su draudimu), gali sulaukti tokios pačios pagalbos kaip Lietuvoje: rato pakeitimas, automobilio užvedimas išsikrovus akumuliatoriui, avarinis atrakinimas, degalų pristatymas ir kiti.

Dažniausios priežastys, paskatinančios ieškoti pagalbos, – eismo įvykis, variklio ir akumuliatoriaus problemos.

„Lietuvoje pagalba kelyje miestuose įprastai suteikiama per 45 minutes, automagistralėse – per 90 minučių, kituose keliuose – iki 120 minučių. Užsienio šalyse automobilio transportavimo laikas iki artimiausio serviso taip pat pakankamai trumpas. Sukaupta statistika rodo, kad mūsų partneriai į įvykio vietą atvyksta per 120 minučių“, – įsitikinęs Saulius Stepšys, „Falck Lietuva“ generalinis direktorius.

Savo ruožtu M.Balinskas norintiems išvengti netikėtų sustojimų atostogų užsienyje metu, pirmiausia rekomenduoja atkreipti dėmesį į automobilio techninę būklę ir ją įvertinti autoservise. Jeigu vis dėlto nepavyko išvengti gedimo kelyje ir norima kuo greičiau sulaukti pagalbos, būtina kuo tiksliau nurodyti buvimo vietą. Nustačius tikslią įvykio vietą daug greičiau sulaukiama pagalbos.

Prieš kelionę apsilankykite autoservise

Siekiant sumažinti automobilio gedimų tikimybę, vairuotojams reikėtų iš anksto pasirūpinti transporto priemonės technine būkle. Įprastai autoservise apsilankoma tik kartą per dvejus metus, prieš atliekant automobilio techninę apžiūrą, tačiau įvertinti automobilio būklę rekomenduojama bent kartą per metus. Žinoma, apsilankymų skaičius gali išaugti ir dėl eksploatavimo sąlygų – jeigu per metus nuvažiuojama daugiau nei 30 tūkst. kilometrų arba jeigu automobiliu važinėjama prastesniais keliais, patariama į autoservisą užsukti dar dažniau.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Sugedęs „Hyundai Santa Fe“ Varšuvoje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Sugedęs „Hyundai Santa Fe“ Varšuvoje

„Nors naujos transporto priemonės gedimų tikimybė visuomet yra mažesnė, net ir šių automobilių sav-ininkai neišvengia techninių problemų, tokių kaip išsikrovęs akumuliatorius ar įvairūs elektronikos gedimai. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad kartais koją pakiša ne automobilio būklė, bet išsiblaškymas. Nesvarbu, ar automobilio vertė siekia 2 tūkst. eurų ar 200 tūkst. eurų, degalai pasibaigia nepriklausomai nuo transporto priemonės kainos“, – sako S.Stepšys.

Specialistai skaičiuoja, kad papildomos išlaidos, susijusios su automobilio transportavimu, degalų pristatymu, pakaitine transporto priemone ar nakvyne, patiriamos iš anksto nepasirūpinus pagalbos kelyje paketu, gali svyruoti nuo kelių dešimčių iki kelių tūkstančių eurų.

TAIP PAT SKAITYKITE: 15min žurnalisto patirtis – kaip veikia pagalbos kelyje paslauga Lenkijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai